Kisah hari ini pula!

10.6.09

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakaatuh.

Hmm... Hari ini memang lebih baik dari semalam! Pixel Icons at Ego Box Yes! Hehehe... Diharapkan esok lebih baik dari hari ini. Hari-hari yang kulalui sejak kebelakangan ini menggambarkan kegembiraan yang extreme kerana Acik Farha bersamaku. Pixel Icons at Ego Box Hehehehe! Entah la, aku rasa happy je bile dengan sepupuku yang seorang ini. Beliau seorang yang friendly dan boleh diajak berkawan. Pixel Icons at Ego Box Well, aku ni bukanlah banyak cakap sangat. Beliau seorang yang kepoh jugaklah (acik, jangan marah ngeh3 Pixel Icons at Ego Box). Tapi kepoh-kepoh tulah yang I suke... Hahaha. Cukuplah hanya aku yang diam [peace koq!]. Pixel Icons at Ego Box

Nak cite sikit. But with no pictures Pixel Icons at Ego Box today... Camera tiada berbateri kerana bateri yang digunakan sudah Pixel Icons at Ego Box kehabisan powernya. Tak suke-tak suke-tak suke! Malas betul nak beli bateri kerana... Pixel Icons at Ego Box Entahlah. Sebab malaslah! Hehehe. Hari ni, pada pagi tadi, my Abelong and his family went home in Puchong. Sedihnya... Sekarang ni I'm missing them Pixel Icons at Ego Box ! Huhuhu! Enjoy cite LoopdiDoo Pixel Icons at Ego Box kejap bersame-same dengan anak-anak sedareku disertai Acik yang sedang makan nasi+telur hancur. Hehehe. Entah pape cite tu... Aku tengok cam blurr je. Hahaha. Walau papepun, kuterpaksa melayankan diri kerana tiada kerja yang hendak dibuat Pixel Icons at Ego Box. Selepas tu, aku pulak yang mencekik di dapur berseorangan. Sedihnya, tiada berteman! Tapi takpe, who cares? Dah biasa sorang-sorang... Pixel Icons at Ego Box

Setelah my Abelong & family bertolak, aku membersihkan diri [atau kate lainnya 'mandi']. Seterusnya, aku buat homework BAHASA ARAB yang sememangnya membuatkan aku jadi sedikit malas (banyak sebenarnya). Kene belek kamuslah, tu yang malas! Aku berhenti buat homework BAHASA ARAB dan melukis. Peace! Entah ape yang dilukiskan. Cam biawak je [ikot dialek Terengganu, ia dipanggil 'bewok']. Then, aku tak buat pape sangat. Sebelum Zohor, aku membaca buku BEDTIME STORIES yang sangat best! Hahahahaha. Cam budak-budak... Selesai solat Zohor, aku mencekik sekali lagi. Makanan takde sangat kat umah. So, masak secare segera je. Hotdog, telur dadar, kicap dan nasi. PEACE KOQ~!

Lepas melakukan aktiviti di atas, aku meng'on' laptopkuwh. Tetapi malangnya, internet buat hal dan aku meneruskan KERJA KURSUS SEJARAHku yang hampir siap itu (cume belom print je lagi). Then, tibe masenya aku, Acik dan Kakngah ke library disertai abang iparku iaitu Abang Shaff. Hahahaha. Di library [Perpustakaan Awam Negeri Terengganu], aku menyambung kerjaku di laptop ini manakala Acik sibuk bertutor dengan Abang Shaff untuk subjek BAHASA ARAB TINGGI yang sangat susah kata Acik. Aku pun tak pasti, BAHASA ARAB KOMUNIKASI yang aku pelajari sekarang ni kurasakan senang, tetapi susah. Pelik tapi aku akui ia susah. Sebab? Aku kena hafal! Dahla ingatan aku ini tidak sekuat mana... Aduyaiiiii...

Selepas aku rasa boring buat kerja Sejarah tu, aku tutup laptop dan aku bukak buku lukisanku yang sengaja kubawa. Yea! Yea! Aku lukis ape tah... Giloss! Aku rase boringg plak melukis, aku bukak buku BAHASA ARAB. Nak siapkan kerja la konon. Abang Shaff yang ketika itu baru selesai menjadi guru kepada Acik, mengajarku pula. Hehehe. Senang-senang je dapat jawapan free. PEACE KOQ~! Setelah itu, Abang Shaff meninggalkan kami dan menuju ke Giant. Dah, kami naik ke tingkat 3 untuk buat cerdik. Hehehe. Acik mengajarku seketika membuat homework BAHASA ARAB itu. Lepas siap, aku dan Acik berkongsi buku lukisanku dan lukis apa yang nak dilukis. Then, pada pukul 6 (iaitu waktu library ditutup), aku dan Acik beserta Kakngah menuju ke Giant.

Kami makan-makan di Rasamas. Sungguh enak! Tetapi layanan yang kurang memuaskan. Peace! Selepas itu, apa lagi? Kami baliklah! Acik meng'online'kan dirinya sementara waktu setelah solat Maghrib-Isya' [jamak]. Aku bace buku BEDTIME STORIES lagi. Hehehe... Then, Walidku yang tercinta ajak makan kat luar sempena Acik datang ni. Oh, Acik! You are very special to everyone! Huhuhu. Mase kat restoran, banyak aku celoteh dengan Acik ni. Macam-macam aku beritahu dia [hah, yang ni bolehla kalau nak tanya pun. bukan rahsia. huhu]. Pulang ke rumah, perutku bagai gendang gendut tali kecapi (xsabbik pa). Hahaha. Aku mandi dan solat. Acik menfokuskan dirinya di hadapan laptop. Berchatting dengan sahabat handai mungkin. Lepas tu, aku mengambil alih tugasnya. Hahaha. Tugaslah sangat. Okey, tu je kisah hari ni.

Aku ingin kongsikan sebuah lagu untuk korang semua. Semoga korang dapat apa yang hendak disampaikan dalam lagu ini. Congrats untuk Mawi & KRU.



Aku sangat enjoy mendengar lagu ini. Insaf sesaat dua. Hahaha. InsyaAllah aku dapat berubah, tapi jika niatku ikhlas. Sekarang ni, tak tahulah ikhlas ke tak... Aku sendiri tidak dapat menilai diri sendiri. Tolong sesiapa sedarkan saudara Islam-mu ini! Huhuhuhu. Err, aku rasa sampai sini je. Terlebih panjang pulak entry kali ni. Jangan marah taw. Kalau marah, mintak maaf ler. Weh, aku mengarut pe nih? Ah, lantaklah... Wassalam!
Post a Comment