Ketika Cinta Bertasbih

12.9.09

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakaatuh.

I want to see the movie! I want to see the movie! Tapi baru keluar kat pawagam. Quote Kakak, "CD tak ade. Kalau ade, yang cetak...?" dan aku membalas, "Rompaaaaaakkkk......"

Kakak cakap, novel ni sebenarnya ada dua. Tapi bila sampai kat Malaysia, dia satu buku jerp. Tapi, movie dia tetap dua. Ishkkk... KCB 1 dah keluar, KCB 2 tengok trailer keluar 17Sept09 ni. Hohoho! Dah nak dekat raya. Jom pi tengok? Tak apalaa... Beli CD jelah nanti. ^^

I love KCB! Kalau nak tahu lebih lanjut tentang cerita ini, please click here, everybody! Okie, okie. KCB the best! I have to admit it, better than The Twilight Saga. Peace~!
*saye lebih meminati novel Islam ^^

Pengalaman bace novel ni:~
Hampir menangis, tapi air mataku tak nak keluar. Just berkumpul di mata sahaja. Hehehe. Part paling sedih time Ustaz Mujab (Habiburrahman El Shirazy sendiri yang memegang watak ini) cakap dengan Azzam yang Azzam tak layak untuk Anna Althafunnisa. Tapi akhirnya, jodoh mereka bertemu jua. ^^

Lagi best daripada novel Ayat-ayat Cinta. Memang, sebuah novel pembangun jiwa.
*aku jadi perasan kejap sebab ada watak dalam cerita ni nama Vivi. dia nak dinikahkan dengan Azzam tapi tak jadi (orang indon kan pelat skit, tak boleh sebut V, mesti jadi Fifi. hohoho)

Itu saja ulasan saya untuk novel best ini. Nak tahu kisah selanjutnya? Bacalah sendiri! Hahaha. Berlambak dekat kedai.

******************

Okeee~ Saya baru pulang dari satu tempat. Kakak saya pergi survey rumah, so ayah saya ajak saya pergi sekali! Dahla belum mandi lagi tadi (sekarang daa mandi). Rumah tu cantik jugaklah. Style rumah Maklang aku, cume rumah yang kami survey tadi kecik sikit. Rumah Maklang cantikkk....!

Lepas tu, kira jadi beli ler. Mase survey tu, ada empat bilik. Kaler seme lain-lain. Master bedroom kaler peach. Bilik sebelah dia teke kaler ape? Kaler pink! Aku awal-awal dah chop! (padahal aku tak duduk situ pun nanti)

And ade due bilik lagi, satu bilik kecik kaler hijau muda (kakak cakap nak buat bilik kerja). Bilik kat dapur warne purple. Cantik kaler die. Kire macam - sedap mata memandang gituuu... Hohoho!

Erm, kakngah dah beli buku Andai Itu TakdirNya secara online tadi. Yeay! Sampai lepas raya jugakla nampaknyee... Takpe, asalkan dapat. Thank you, kakngah!

And at last, aku sajikan korang dengan sebuah video (lagu) untuk kudapan telinga korang. Enjoy, yaaa....! ^^

[A very nice song about the month of Ramadhan, a month full of barakah.]
Post a Comment