Abecik's Wedding day!

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakaatuh.

Opps! Sorry, yaaa... Lambat masukkan post untuk Abecik kawen. Hari Jumaat (9/10/09)ialah hari akad nikah. Hari Sabtu (10/10/09), ialah kendurinyaaa.... Sesiapa yang datang tu, nampaklah saya!

Masa hari Jumaat tu, semua orang santai je. Kirakira lepas solat Jumaat barulah kami beransur ke Masjid Kristal. Tak sangka pula ramaigilaorang...! Ada Kursus Haji lah pulaaa...MyEm0.Com

Pengantin perempuan lambat sampai! Tetamupulasampaidulu. Huhuhu! Cantik bangat my Kakcik! Hehehe. Kak Liyana sudah officially our Kakcik. Disebabkan kami panggil Abecik tu Abecik, jadi panggil Kak Liyana Kakciklah!
*nampaknya ayat sudah berbelit-belit

+ sudah sah bergelar suami isteri! +

Nasib baik dalammasjidtusejuk. Hee~ Sebab kami anakberanak pakai bajukaintebal, yang panas sesangat! Jurugambar pulak adalah dekat 10 orang.
*hanya seorang yang bertauliah, yang lain tu buat semak je sebenarnya. haha

Teka siapa datang? Cikgu Man. Hehehe. And ramai lagilah. Okey-okey-okey. Selepas itu, kami makanmakan di satu tempat. Jauh gila dari masjid, tapi stilldalamTamanTamadunIslam juga. Penat jalan, sampai taktahu kat mana dah.

Lepas akad nikah, majlis pembatalan air sembahyang. Abecik and Kakcik gelak pulaaa... Malu agaknya sebab ramai yang tengah ambik gambar! Secara tak rasmi, saya jadipemegangduithantaran tu. Aiyoyoooo... Sebab tulah tangan ni tak boleh nak ambik gambarrr. Uw~uw~uw~MyEm0.Com

Ada juga gambar yang diambil bersama Abecik, Kakcik and a few of my family members.Cheese!

Ondaway nak pergi makan tu, teka jumpa siapa? ANAS TAHIR! Ala, adikFaizalTahir. Haha. Muke sebijik. Otak dia, Ya Allah! Macam orangtakbetul pun ada juga. Lalala~ Sorry, Abang Anas!
+ sebijik faizal tahir. hohoho! +

+ hahaha. cam siot jer 'an. gilaxx +

Pastu, pastu, pastu! Balik rumaaahh... Sempat juga aku bergambardenganKakcik masa tengah makan. Thanks to lovely Kak Wani for taking our pictures! Muuahh to Kak Wani! :)

+ me with my kakcik +

Ouh! Malam tu, selepas sibuksibuk kemas skit, diadakan perbincangan family. Hmm... I jadi secretary bertauliah tau malam tu. Pak sedara I cakap I secretaryyangdedikasi. Oh, thank you! Thank you! I know, I am. I love you! Hahaha.

Lepas tugas diagihagihkan, aku pun ikut Abang&Amuh pergi letak signboard tepi jalan. Yeah! So, secara rasminya saya jadi jurugambartakbertauliah malam itu. Hehehe! Lewat jugak tidur, pukul 12.30 camtu.

Keesokan harinya, bangun seawal mungkin. Haha. Then, ada kawankawan Abecik, orang Palestin and from other countries as well, Abang Anas, Abang Man and a few moretolongmenolong jadi tukang serve, angkut makanan. Tidak ketinggalan, my helpful neighbours! Thanks a lot, yeaa...MyEm0.Com

My aunts, my sisters were helping also. With the dishes laaa... While, me? Oh, tukang kasi ole-ole untuk tetamu. Malu pulak! Tapi dengansenyumanyangtaklekang, I kuatkan semangat. Abang Man siap kasi semangat lagi bila aku masam skit, "Hah, yang ni apesal masam sangat? Kite kene buat kerja dengan senyuman..."

Abang Anas pulak asyik duk mengacau je 24 hours. Nak tumbukpunadajugak rasanya. Aku pun kacau jugak diaaa... Balasdendamlah kiranya. And then, sorang lagi kawan Abecik, iaituAbang Shuk, he was the cameraman. And the magician! Warlaahhh...!!!

Weh, penat gila aku buat kerjakerja amal tuh. Acik Anis pula malumalu nak tolong aku. So, dia just penuhkan bakul dengan ole-ole, while aku tolong edarkan. Haih, sempat jugakakuusiknenekaku. Hehehe!!!MyEm0.Com

+ me with the new husband and wife +

Tengah aku sibuksibuk tu, datanglah my beloved friends, Ainul and Sofiah. Shaqirah Azam pun ada jugak! I greeted themlah. Tapi takbolehlamalama, kerja banyak laaagi! So, membusykan diri terusterusan! Sampai satu part, aku terduduk dalam bilik IBU PENGANTIN. Hahaha!

Aku tukang angkut ole-ole satu plastik besar ke depan. Di depan lelaki, di belakang perempuan. Abanglah tukang bagi ole-ole kat lelaki. Masa aku tengah jengukjenguk tetamu lelaki, ternampak satu kelibat. Hampir tergulinggulingakuataslantai, tapi aku tahan. Kena control, beb!MyEm0.Com

Apabila round kedua aku hantar ole-ole, aku nampak lagi kelibat tadi. Dan ada lagi kelibat lain. Aku buatbuattaknampak keduaduanya. Sebab aku tengah tahan ketawa. Aku sengih je. Lalala~

Then, aku pergi ke belakang lagi. Sesak gila tahu tak! Sampai Shafiq terpaksamenggunakankhidmataku untuk menghantar sambal belacan ke depan sebab tak boleh lalu! And that time, aku nampak Matu & Ibu. Hihihi. Once again, I greeted them with smile! :)

Lepas Zohor pulak, Ummi cakap tak payah kasi lagi ole-ole. Dia kasi sendiri bila masukjumpadia. I just dengar cakaporangtua. Aku pun pergi depan. Sempat lagi berperangmulut dengan Abang Anas. Heish! Nak je tembakdiakatsitu, tapi apakan daya, tiada pistol.MyEm0.Com

Aku tak makan pun dari pukul 11 pagi hinggalah empat petang. Hahaha. Ajaib betul, taklaparpun! Aku jengukjenguk tetamu perempuan, Wannur, Syakirah dan Suraya datang. He he he! Raihanah pun adaa... Thanks for coming! Yang lain tu, wallahualam...

Aku ke depan, masa tu anakanakyatim dah sampai. Aku jumpa Walid suruh dia jadi ketua kasi ole-ole kat anakanakyatim tu. Time tu aku nampak Adin, aku terus tengok kat lain. Aku nampakdiatengokaku, aku buatbuat tak nampak. Aku terus blah masuk rumah.MyEm0.Com

Teacher Wan Noor Khalbi datang! Hehehe. Teacher Zainun ialah tetamu pertama sebab dia kena pergi Kemaman, adik dia bertunang. Apaapapun, cikgu I tetap datang. Cikgu di SHAMS, wallahualam...

+ uniform penting +

Tak taulah. Aku dah penat sangat, sebab tu stay inside jer lepas Zohor. Tapi memang busy sebab kena hantar barang kat depan. Oish, penat gilaaa siot! Nak pengsan rasanya! Time anakanakyatim sampai, lagilah! Terus gelap dunia, ditambah pula dengan keadaan cuaca yang agak mendung nak hujan! Adush!

Tapi apapun, majlis berjalan dengan lancar. Lauk HAMPIRTAKCUKUP, tapi cukup sebenarnya. Berlambak lebih. Huhuhu. Ole-ole pun tak abes, esok nak kasi kat my classmates. Kepadayangdatang, amat bertuah sebab akan dapat dua kali. Yeeaahhh...!

Erm, petang tu, aku tertidursambilduduk kat kerusi di ruang tamu. Dahlah tempat orang lalulalang. Aduhai! Penat sangat doe! Hampir tercabuturatkaki rasanya. Jengjengjeng!MyEm0.Com

So, hari ini saya ambik cuti. Hahaha. Satu rumah ambik cuti, Kakngah, Kakak... Hehehe! Aku kena selsema nih! Huhuhu. Teruk pulak! Nak cabutrasanyahidung ni!

Wokey, apa lagi, yaaa...? Oh, ya besok! Esok aku akan fetch Farhana di rumahnya untuk ambik hadiah kecemerlangan pelajar Yayasan Terengganu 2008 UPSR DUN Alor Limbat. Huhuhu! Excited ni nak jumpaFarhana, bukan nakpergiambik adiah. Hehehe!MyEm0.Com

Okay, esok mungkin akan masukkanpostterbaru dengan Farhana. Opps! Experiment Science belom siap! Hehehe. Sikitjelagipun. Sebahagian sudahdisiapkan Jumaat baru ni. Alhamdulillah... ;)

Okey, aku rasa itu saja. Kalau ada tertinggal, esoklahpulak sambung. Penat menulis ni. Nanti apapulaorangkata, dahlah tak pergi sekolah, internetje24jam. Malumalu!

Wallahualam.MyEm0.Com

Comments

  1. salam afiii...huhuh..amuh sapa dumoh doh...tenet sokmo dohlah amuh pahni..hahah..afi..buh ah gambo2 mase kenduri banyok lg..tapi gambo amuh hok muke uduh sangat dakyoh ah letok..hahhaa..se lagi nok komen,, hok afi tulis tu YOU ARE NOW AT FIFI BLOD tu..wat ah besor skit..baru smart...pahtu se lagi..backgroung kalu kaler itan semat lagi ase..tulesang wat kaler puteh..baru senan oram baca.tu cadangan amuh ah..sebab kalu afi wat hok sesetengoh tulisang hok kaler2 tu..amuh terpaksa pendap muke ke screen,,sbb dop napak.hahah..sekiam.belajo mollep.

    ReplyDelete
  2. tenkiu amuh.tapi background puteh comey.itam dok gayye ngak ah. walaupun ade ah orang kate, "hitam bergaya," tapi untuk blog dok gayyeee...huhuhu!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Snow White & The Huntsman

Beraya di rumah Zizan Raja Lawak! LOL xDD

Kawaii Photo Contest .

Followers