Awak melintas kat mana hari ini?

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakaatuh.

Saat menulis post ini, aku sedang menunggu masa berbuka puasa. Hari ini hanya aku dan Sofiah sajayangpuasa. Ainul tak sebab dia takutmengantuk masa KH. Huh, tak puasa pun tetapmengantuk. Aku jugak yang segar! Ececece...MyEm0.Com
*ayat skema, ayat skema.

Okey, hari ini Maths pergi makmal bestari. Then, masa TM pun pergi makmal komputer tapi yang satu lagi. Rehat, aku rehat ngan Sofiah je. Berbual apa yang TAK patut. Hehehe. Sajebuangmasa. Hohoho! Eh tak, aku dan Sofiah sama-sama menghafal Bahasa Arab. ;)

Bahasa Arab hari ini tiadakerja! Best woo! Tak ada kerjasekolahlahhariini. Yeay! Yeay! Hanya bincang homeworksemalam dan tasmi' bacaan. Aku ingat semua! Ada orang tu, mentang-mentang dia tasmi' first untuk Muslimat, nak banggebangge pulak. Siapalah tu?

PAI hari ini. Wah, buat pertama kalinya aku segar-bugar! MyEm0.Com Orang lain ramai yang dah layu. Syimah di sebelahku sudah gugur. Isk...Isk...Isk... Aku walaupun puasa, masih kuat semangat. Hari ini belajar Peristiwa Selepas Hijrah dan Tokoh: Saidina Abu Bakar. Ustaz memang best! GO USTAZ ABU BAKAR!
*crying aku sorangsorang masa ustaz cite pasal pengorbanan Saidina Abu Bakar terhadap Rasulullah

Then, waktu solat. Baru aku teringat yang akutakbawa buku teks, buku nota dan buku latihan KH. Masa aku tunggu depan bengkel tu, menunggu cikgu datang, akumengarut dulu dengan Ainul dan Ain.

Aku 'kan puasa, rasa melekit sangat. So, aku cakap, "Nak mandilah rasanya!!!" dan Ainul pun balas, "Mandilah," pastu cikgu pun sampai. Cikgu cakap, "Dah tu, mandilah. Dengar kata ada orang nak mandi tadi," aku kat situ dah tersipusipu. Aku pun cakap ngan cikgu aku tak bawa buku. "Tak belajarlah kite hari ni, kite mandi jelah." kata cikgu. Aku sengih je.MyEm0.Com

Masa belajar, asyik kena usik je ngan cikgu sebab tak bawa buku. Hehehe. Malu tu adalah juga sepuluh sen dua. Tapi, disebabkan cikgu aku tu kelakar, tak jadi nak malu. Maintain cool all the time.

Tetiba masa cikgu buat lawak tu, aku tergelakkuatsangat! Phew, nasib baik ambik ERT, tak ada Muslimin. Kalau ketua kelas aku memberikan jelingan mautnya,MyEm0.Com taktahulahaku. Hehehehe. Jahat betol! Habis tu, betullah cikgu tu. Orang tengah tak larat, denganlaparnya dan takbertenaga, tetiba dia bolehbuatlawak, tu aku tergelak kuat tu. Tengahtengah kuyu, tetiba cikgu buat lawak pulaaaa;

Ahah! Waktu Sains, semua orang kena denda. Hee~ Padan muka kamii...! Kena ketuk-ketampi. Muslimat 5 je. Muslimin 20 kali. Hahaha. Kenapa teruk sangat Muslimin tu? Aaa... Sebab diorang tak nak pumping. Apadaaa~MyEm0.Com

Okay, girls. Once again, please stop gossiping about ME. I don't like it! Boleh tu boleh, tapi janganlah lebihlebih, okey. Perhatian ! ! ! Maksud BOLEH tu bukan maknanya aku bersetuju dengan gosip korang tu. Please, okay! JODOH PERTEMUAN DI TANGAN ALLAH.

******

Oh, berdasarkan tajuk entry ni, saja je. Sebab ada akhi form 5 (kalau tak silap) asyik buat pengumuman pasal lintas jalan je. Macam ni bunyinya;
"Perhatian kepada semua warga SHAMS, di sini disampaikan satu pengumuman. Pelajar-pelajar diminta melintas jalan menggunakan lintasan zebra berlampu isyarat. Lintasan zebra di hadapan pondok menunggu adalah dilarang sama sekali. Wallahualam, assalamualaikum warahmatullahi wabarakaatuh."
Dah masuk dua hari pengumuman samaa. Tapi tak apa. Manusia ni kena diingatkan beratus-ratus kali baru diorang beringat. Kannnn...? So, aku dengan penuh keterpaksaan melintas ditempat yang dikatakan. Huuu~

Pastu, pagi tadi bacaan Asmaul Husna, akhi tu baca salah. Dia skip rasanya. Dia pun mintak maaf sekali gus minta maaf bagi pihak form 5 yang akan menduduki SPM and doakan kejayaan mereka. InsyaAllah, atamanna laka annajah, ikhwan akhowat!
*******

Ahah! Rumah aku; orangdahsiap pasang pelamin... Warna putih. Biasalah, warna kebangsaan bagi orang yang nak mendirikan masjid. Alhamdulillah... Semoga abang aku bahagia. ;)

Tak sabar nak jumpa my future sister-in-law. Tak pernah jumpa lagi tahu! Tapi dah rindu sebab she's so niceee...! Hehehe. All my friends said she's beautiful. As her future younger sister, I'll say thank you. Thank you, thank you. Hahaha.MyEm0.Com

Erm, tatau dah nak cakap apa. Ahah! Ada satu story ni. Memang terlalu menyakitkan hati. An ! An ! MyEm0.Com

Korang tahu? Mase nak masukmakmalkomputer tadi, aku Muslimat last masuk. Lepas tu, Muslimin tak sabarsabar nak masuk. HAMPIR berlaku accident yang akan membuat aku geram. Memang mase tu dah mula naik angin ! ! !

Nyarisnyaris je diorang nak langgar aku, aku cepatcepat tolak Sofiah kat depan. Kesian dia, mesti sakit, tapi aku kena elakkan perlanggaran itu daripada berlaku!!! Aku mintamaaflah dengan Sofiah. Sorry, kay.

Aku bukan ape, kami sekolah agama, tak payahlah tunjukkan perangai taksabarsabar tu. Yang hampir jadi mangsa keadaan, akulah. Tengok, Piah pun dah kena tolak dek aku. Eiii, mau je aku maki-hamun diorang kat situ tadi. Tapi, aku sabarrrr.... ASSOBARU MINAL IIMAN.MyEm0.Com

Tak nak ingatlah peristiwa tu, nanti banyak lagi sakit hati, banyak lagi kutukmengutuk dalam hati aku ni. Tapi, aku harap peristiwa macam tu tak berlaku lagi. Aku harap sangat wokey. Aku mintaaaaak sesangat;;!

Okaylah, setakat ni je. Lain kali aku cerita lagiii, yaaa... Homework takde arini!!! Yay!

Wallahualam...

Comments

Popular posts from this blog

Snow White & The Huntsman

Beraya di rumah Zizan Raja Lawak! LOL xDD

Kawaii Photo Contest .

Followers