Hari ini dalam sejarah!

4.10.09

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakaatuh.

Oyyt. Sekali baca tajuk, macamlah ada berita penting, 'kan? Alahai, saja je letak tajuk tu sebab kat sekolah tadi Ainulyangcadang. Hahaha. Saja nak kenakan dia. Hohoho!

Okey, saya nak story pasal sekolah hari ini. Ya, ya? An ! An !MyEm0.Com

Macam-macam pulak yang berlaku. Tapi, yang paling best, 'kan... Hehehe. Nantilah cerita. Bawah-bawah sket. Hari ini cikgutakmasukpun. Yang masuk hanye cikgu BM and ustazah Bahasa Arab. Walau bagaimanapun, homework tetap menggunung tinggi kerana ustazah sukabagikerjabanyak.

Woo~ Aritu, mase sambutan hari raya Nadia tak datang. Jadi, waktu dia sampai kat sekolah tadi, ada bekaskuehatasmeja. Dia pun ambiklah, ingatkan dia punya. So, selambe dek mase cikgu tak masuk, kami pun join makan sekali kueh tu.

Tetibe, Sarah tegur. "Kuih sape tu? Yang Muslimin punye kot," Sarah ni saje je kacauline orang tengah makan dengan syok. Last-last dia jugak yang makan. Aiyoyooo...

Pastu, Sofiah tanya Muslimin kelompok 1. Diorang buat dek je kan. Uh, Raihanah takhabishabis mengusik. Ainul pun ikut sekali perangai Raihanah. Pening aku dengan kerenah dua budak comel nih.

Then, Ainul tanya Muslimin kelompok 2. Lokmanul pun ambik then lelonglelong. Tibatiba je Anwar dan Izzat ambik and diorangpunmakan (???). Eyh, rasa-rasanya suruh tanya je sape punye, kenapa pergi makan sekali? Aku yang tengah makan kek mase tu tersembur tengok diorang yang akhirnya makan kueh tu.

Yang jadi mangsanya ialah;;; Ainul! Tahniah dan syabas! Wakaka. Sorry, Ainul. Ana tak sengaja. Anti jangan marah ana. Nanti cepattua. Hohoho! Enul, Enul, Enul comey!
MyEm0.Com
+muke dop bersaloh lasowng+

Mase lepas rehat, aku story kat Sofiah pasal Andai Itu TakdirNya dan Cinta Kau dan Aku (penulis; Siti Rosmizah). Penat aku cerita, penatakududuk. Lepas abes story, aku round satu kelas buat hilang lenguh duduk lama sangat.

Hahaha. Gile betol. Hmm... Berapa hari lagi abecik kawen? Entah. Malas nak kira walaupun memang semua orang menghitung hari. Balik sekolah tadi ada pakcik tu (kawan Walid) tengah cat dinding. Lalala~

Kawah dah ada. Periuk masak nasi elektrik pun dah ada. Semua dah ada. Orang yang tukang masak je tak ada lagi. Hahaha. Apa lagi? Oh, ole-ole untuk orang datang pun belum siap packing lagi. Hmm... Anak-anak yatim pun datang, 325 orang je.

Kesian Ummi and everyone. Semuanya mesti tengah stres + tension. Ngan aku yang tak wat pape pun ikut tension sebab ikut keadaan sekeliling (walaupun dop sabbik). Homework pun sentiasa menggunung. Nasib baiklah cepat buat, kalau tak makin tinggilah Gunung Everest ciptaan 1A7. Syabas!MyEm0.Com

Ahah! Apa lagi nak cerita. Tak ada cerita. Eh, kejap. Kenapa orang suka reka nama aku? FATINA ATHIRAH. Siapa ajar, hah? Muslimin memang nak kena ni. Hari itu FATIN NADIA (campur terus dengan 'Athirah Nadia). Korang ni memang hantulah. Ei, geram aku!

Ummi & Walid aku bagi nama cantikcantik, korang pergi tukar tu apesal? Ewah, mentang-mentanglah nama korang tu dahcukupcantik, nak rosakkan nama orang. Dahlah, orang lain pun nak nama cantik jugaaa. Sukasuka je ubah nama orang. Sekali tunjuk IC kang baru padanmuka.

Erm, girls! Stop gossiping, please. Especially about me and THEM. Ah, you know that already. Don't pretend that you don't know anything! Okey, ni kes hatidanperasaan. Ikut sukalah aku suka kat sesape. Yang pasti, hati aku bukan dengan orang yang korangcakap tu. Ei, gelilah!

And, kalau DIORANG suka aku. Let them be. Buat apa kita masuk campur sekali? Tu soal hati dan perasaan diorang. Kita jaga hati, jaga iman, jaga maruah. And yang paling penting, jangan nak jatuhkan maruah oranglain.

Kalau korang naaaaak sangat aku sukadenganbudaktu, dah-dahlah wei. Perasaan tak boleh dipaksa. Lagipun, kita kecik lagi, tak payahlah nak main cintancintun ni. Ooo, mentang-mentanglah korang takadapasangan yang boleh digosipkan!MyEm0.Com

Aku terlepascakap sikit je hari tu, ewah-ewah! Tetiba terus kena gosip. Aku hanya cakap, "Haa... Nanti beritahu TUUTTTT," nama dirahsiakan. Lalalaaaaa... Pastu diorang usik aku dengan TUUTTTT bersms. Na'uzubillah min zaliik.

Ini nasihat buat kaum Adam. Kalau dah sukasangat kat seseorang Muslimat tu, pleaselah jangan tunjuk depan-depan orang. And janganlah suka tengok Muslimat sangat (walaupun takada perasaan sekali pun). Rimas dan akan menimbulkan fitnah pulaa nanti. BERINGATLAH!

Muslimat, kalau Muslimin kacau tu jangan layan. Just be yourselves (tapi kalau dasar perangai gatal tu takpayahcakaplaaa). Diorang saje je nak mainmain. Biasalah, orang kalau tak kuat iman, jadi macam itulah.
*bercakap berdasarkan pengalaman bukan menganggap diri ini dah kuat iman dan perasan bagus

**********

Layout baru tukar. Biarlah tak cantik pun, tak kisah. Asal yang tengahtengah di warnanya putih melepak. Suci gitu. Adalah sikit ladybugs yang temankan aku masa nak berblogging. Hehehe. Imaginasisudahbermula. Enul, join meee...! Let's go eat some noodles. *dopsabbik

Erm... Okaylah. Nak buat homework Bahasa Arab sekejap. Hafal besok jelah. Lalala. EnulEnulEnul, kalau sayataksiap, boleh tak tiru esok? Hahaha. InsyaAllah siap and takkantiruawakpunya, okay. Just guraugurau.MyEm0.Com

Wallahualam. Wassalamualaikum warahmatullahi wabarakaatuh.

Post a Comment