Temuduga BPDS pertama!

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakaatuh.

Okey, okey, okey! Tengah excited ni nak cerita pasal temudugapengawasdisiplin. Ya Allah, perasaan berdebar + bengang aku hanya Allah sajayangtahu.MyEm0.Com

Dipendekkan cerita, aku ditempatkan di Kumpulan 5. Penemudugapenemuduga terhormat yang terpilih untuk menginterview kumpulan aku ialah mereka di bawah ini:

1) Akhi Amirul Hafiz
2) Akhi Syabil Muhafiz
3) Kak Hani
4) Kak Zaidah
5) ???

Oh no! Yang kelima aku tak ingat. Erm, actually temuduga dijadualkan pada hari Selasa, 13 Oktober 2009. Tunggu punya tunggu, perh... Penat gila tunggu. Berdebardebar! Tapi, perasaan itu hanya siasia sahaja.MyEm0.Com

Pukul 5 petang, kami disuruh pulang sebabtaksempat. Penat aku tunggu! Tapi, tak apa, aku redha je... Hanya beberapa orang pelajar sahajayangsempat, termasuklah Miss 'Ainul Munirah, Miss Noor Raihanah & Miss 'Athirah Nadia.

Aku dan Sabrina je tak lagi. Kelas kami hanya 5 orang yang pergi temuduga. So, dengan hati yang agakpedih, kami pun melangkah pulang... Time aku pergi ambik beg kat kelas aku, adalah orang tengah ditemuduga. Tetiba, penemuduga (iaitu Akhi Syaqiq) Ketua Pengawas, teguraku. Terpingapinga sekejap!MyEm0.Com

"Dah temuduga ke belum?" soalnya. Aku menggeleng. Cuba berkata, "Tak," tapi tersangkut di kerongkong. Beliau proceed, "Minta maaflah banyakbanyak. Tak sempat, sorry," dan aku hanya mengangguk. Dah cakap, "Tak apa," tapi hanya mulut yang bergerak, suara entah ke mana!

Then, keesokannya, 14 Oktober 2009 bersamaan hari Rabu, yang tak ditemuduga lagi kena balik lewat sekali lagi! Aku baru dapat tahu yang kumpulan aku dah ditukartempatnya ke Bilik Gerakan Pengawas. Pada awalnya, di kelas 1A5.

Tapi, berbaloilah dekat Bilik Gerakan Pengawas sebab ada air-cond. Punyalah sejuk! Aku tengok Kak Hani dahselimutkaki dia dengan alas meja. Serius, sejuk sangaaaat...!

Masa temuduga tu, Kak Zaidah tak ada. Erm, aku pun dengan perasaan agakberdebar melangkah masuk. Dupdapdupdap!MyEm0.Com

First of all, Akhi Amirul suruh perkenalkan diri in English. SPEAKINGlah konon! Aku terus jelah perkenalkandiriakuni. Aku hanyapandangKakHani. Ikhwan dua orang tu, jelingjeling je masa mereka tanya soalan.

Oh, aaaa.... Erk! Memang perasaan berdebar tu dahsemakinhilang, tapi akutakyakindiri, kata Kak Hani. And banyak sangat "Eee...Aaa...Uuu...", kata Akhi Syabil. Aku sengih jela sepanjangmasa. Well, kena maintaincoolallthetime!

Awalawal sempat lagi bergaduh dengan Akhi Syabil. Dia tanya rukun solat ada berapa, and dengan biasa aku jawab, "13,". Dia pun tanya lagi, "Dah tu, kalau ana cakap ada 14?". Aku pun balas lagi, "Ada 13 jugak!" dan dia kembali melawan, "Kalau ana cakap ada 14, anti nak buat apa?". Aku terus cakap, "Orang cakap ada 13, ada 13 lah!" and dia proceed ke soalan seterusnya.
MyEm0.Com

Phew! Dahlah, taknakcerita banyakbanyak. Okeylah, kira adapengalamanlahpergitemuduga. Kalau tak diterima pun, aku redha je. Tapi, aku akan usaha lagilah next time, insyaAllah!

And, dia kasi situasi. Jadi MC perhimpunan, nak tegur dua orang kakak yang lepak waktu P&P, orang ceroboh rumah aku. Bolehlaaa... Apaapapun, aku enjoy jugak sebab diorang taklahtegassangat, seperti yang disangka!

Aku baru baik demam. So, lately ni suara kurang sikitlah, 'kan! Tapi tetapcakapbanyak, betul tak kawankawankuwh? Hehehehe! Papepun, aku tetap aku. Cewah!MyEm0.Com

Oh, dah dua hari karnival kat sekolah aku dijalankan. Buat kat Dewan Gemilang SHAMS. Sekali masuk, rasa macamdekatshoppingcomplex! Gempak gituuuu.... ^^

Aku pergi tengok gitugitu jelah. Bukan rancangan Gitu-gitu Apek, ya temanteman! Hahahaha. Giler ke ape aku nih. Sorry, dua tiga hari ini kurang sihat, 'kan, jadinya otak aku pun entahapadahjadi sekarang ni.

Serius wooo, tak percaya tanyaKakngahaku. Dia mangsa keloyarburukan aku. Hehehe. Sian pulak. Tanya Ainul, Piah, Raihanah and all! Memang aku tak tahu apadahjadi dengan diri sendiri. Meowww....!!!MyEm0.Com

Karnival dijalankan sempena Kempen Keusahawanan Muda ke ape entah. Kurang pasti! Hehehehe. Aku sempatlah beli tafsir yang sangat comelberwarnahijau. Kecik je. Terjemahan dia dalam Bahasa Melayu. Huhuhu!

Adalah hasrat nak belibukunovel. Tapi, duit tak cukup! Novelnovel sejarawan Islam tu memang best! Ah, tak apa, nanti pergi KL, pergi MPH. Nak beli semua novelyangadaaa...! Hehehe!

Okeylah, sampai sini je story. Malas nak cerita banyakbanyak. Memenatkan! Malam ni pergi KL naik flight. Ari Sabtu ni ada kenduri. Kenduri Abecik kat rumah Kakcik. Hohoho! Okeylah, aku nakkemasbarang dulu. Wassalam!MyEm0.Com

Comments

Popular posts from this blog

Snow White & The Huntsman

Beraya di rumah Zizan Raja Lawak! LOL xDD

Kawaii Photo Contest .

Followers