Posts

Showing posts from November, 2009

Ada Batas yang Menjarakkan.

Image
Ehem, ehem, ehem!Hari ini, aku nak berkongsi cerita.Dipetik dari laman web paling best, iLuvislam.com .Bila baca cerita ni, teringat pulak zaman jahiliah aku dulu.Rapat-rapat dengan kaum muslimin.Bila ingat-ingat balik, rasa bodoh je.Perasaan malu pun ada jugak.Sebab tu bila teringat senyum sengsorang.Huhuhuhuhuhu.

ADA BATAS YANG MENJARAKKAN

Aku sudah terlelap kiranya. Tiba-tiba telefonku berbunyi. Ada mesej!

"Dah tidur? Aku nak tanya sesuatu..." Pendek sahaja mesej itu
.
Jam sudah menunjukkan pukul satu pagi. Aku agak terkejut meneerima mesej dari dia. Mesej yang merangkumi pelbagai soalan dan tanda tanya. Dia masih seperti dulu. Sering saja melakukan perkara yang menimbulkan persoalan. Sifat itu masih ada rupanya dalam dirinya. Aku fikir dia sudah berubah sepenuhnya. Aku membalas mesejnya. Kami saling berbalas mesej buat sekian lamanya kami tidak berhubungan. Malam itu aku tidak dapat tidur dengan lena. Mesej dari kawan yang pernah aku akrab dulu. Dulu, kami memang berlain…

Selamat Hari Raya Idul Adha! -1430 H-

Image
Yeay! Raya, raya, raya.Erm, sempena raya haji tahun ni, as usual aku and family balik Besutlah.Aku tak tengok pun lembu kena sembelih.Entah, malas pulak nak pergi belakang rumah nenek.
So, I just stayed at the living room watching my cousins and siblings playing chess, reading magazines, using the laptop.And me, reading the book THE HOST by Stephenie Meyer.It was boring, really.So, I watched my sister-in-law and my cousin playing chess.Fun thing to do, but I'm not really good in chess.So, it's better to watch, right?



Oh, Abecik and Kakcik bought me some books.Scary Ever After by John Ho and Wuthering Heights by Emily Bronte.I've read the comic Scary Ever After.I'm telling you, it's not that SCARY.Wuthering Heights (Bella and Edward's favourite book), still on the queue.I need to finish THE HOST first.




Another two books, Abu Bakar as-Siddiq and Ali bin Abi Talib.Wow, I've bought them months ago, but I haven't read them yet.So, I just have to finish which I …

Rahsia bulan kelahiran - Dato' Dr Fadzilah Kamsah

Image
Berikut disenaraikan kajian mengenai bulan dan sikap anda, yang telah dijalankan oleh
Yang Berbahagia Dato' Dr. Fadzilah Kamsah.

JANUARI

* Bercita-cita tinggi dan orangnya serius, suka mendidik dan dididik.
* Sangat mudah melihat kelemahan orang dan suka mengkritik.
* Rajin dan setiap yang dibuat nampak keuntungan.
* Suka pada kecantikan, kekemasan dan teratur.
* Bersifat sensitif dan berfikiran mendalam.
* Pandai mengambil hati orang lain.
* Pendiam kecuali telah dirangsang.
* Agak pemalu dan mempunyai daya tumpuan yang sangat tinggi.
* Mudah mendisiplinkan diri sendiri.
* Badannya sihat tetapi mudah diserang selsema.
* Bersikap romantik tetapi tidak pandai memperlihatkannya.
* Cukup sayang pada kanak-kanak.
* Suka duduk di rumah.
* Setia pada segala-galanya.
* Perlu belajar kemahiran bersosial.
* Sifat cemburu yang sangat tinggi

FEBRUARI

* Berfikiran abstrak.
* Sukakan benda yang realiti dan abstrak.
* Bijak dan pintar
* Berpewatakan yang mudah berubah.
* Mudah menawan orang lain.
* Agak pendiam.
* Pemal…