.FinaL yeAr paRty.

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakaatuh.

Yeepee! Today is the best day ever. Jamuan kelas, oh jamuan kelas! Tak boleh deny ke'best'annyer. And macam-macam aktiviti yang dilakukan. Actually, taklah banyak sangat. Just ala kadar, but it sure was fun!

The first agenda was... Cabutan bertuah! Ketua kelas (Amir) dan penolong kelas (Sarah) diminta cabut 10 nombor seorang. And for the first time in my whole life, I am lucky today! Credits to yang tukang cabut nombor 05. Ahax~ MyEm0.Com

Then, startlah agenda yang agak aku nantikan. Iaitu pertukaran hadiah. Nama samaran aku ialah... Jiilul Quran. Hohoho. Actually, kalau diikutkan memang senang je nak tahu tu aku. Sebab kumpulan nasyid Amuh menggunakan nama itu. Aku ciplak je.

Haha. And no one knew it was me in the first place. Sofiah siap puji lagi depan-depan aku.
"Siapa Jiilul Quran ni? Bagusnyaa..."
Rasa nak kembang kecut dekat situ je, tapi coverline tengok nama samaran orang lain. And nasib baik ada nama yang nak buat aku gelak iaitu USTAZ AZHAR. Hohoho! Fanatik Ustaz Azhar ke ni? Pape jelah, korang...MyEm0.Com

Then, Sarah suruh ambik kertas yang bertulis nama-nama samaran dalam satu kotak. Aku dapat CEO BATE. Siapalah tu, yer? Alya dapat aku punya, Jiilul Quran. Lepas semua orang dah ambik & tengah bagi-bagi hadiah, muncullah Irfan dan Lokmanul (budak asrama).

So, terpaksa kutip balik hadiah dan kertas yang tertulis nama-nama samaran tu. Nasib baik tak sempat bukak lagi hadiah! Untuk second time ni, aku dapat CASSIOPEIA DREAMLAND. Hush! And 'Ainul dapat FRENS. Sofiah pulak dapat yang CEO BATE tu.

I was wondering who got my present. Then, when all the presents were given, Sarah asked one by one. 'Ainul dapat yang Sofiah punya. Aku dapat yang Aqilah punya. Sofiah dapat yang Faez. Rupa-rupanya CEO BATE ialah Faez. Hohoho~ MyEm0.Com

And guess what? Ada jugak nama samaran TAYLOR SWIFT. Lokmanul-lah tu punya kerja. Hampes je, lawak betul. Empunya nama samaran USTAZ AZHAR ialah ketua kelas aku, Amir. Hadoiii... Pelik-pelik je budak-budak ni. BILLIE JEAN pun ada iaitu :~ Anwar. (_ _")

Buat lawak betul budak-budak ni. Oh! Teka siapa dapat aku punya? Tak pasal-pasal Anwar pulak yang dapat! Sepatutnya Alya, tapi dah takdir dia dapat, nak buat camane lagi. Bertuah betul budak tu. Mungkin hadiah aku tu lebih dari RM10. T__T

Actually, macam aku cakap semalam, aku belum beli apa-apa pun untuk agenda pertukaran hadiah ni. Aku ingat nak keluar beli semalam, tapi masa tak mengizinkan. Semua orang busy! MyEm0.Com

Then, aku tanya Kakngah ada tak hadiah untuk diberi. Dia selongkar bilik dia (memang banyak barang-barang yang boleh dijadikan hadiah). Macam-macam dia kasi. Satu set permainan yang dibeli dari Jepun, buku nota merah jambu Terengganu, beg, kad, keychain, tasbih dan yang paling best ialah lampu suluh.

Kakngah aku cakap, "Eloklah kau bagi kat orang, dik. Aku simpan pun bukan guna, sentuh pun tak. And this, permainan batu selambut ni saja je beli kat Jepun, tak ada orang nak kasi. Bagi jelah untuk hadiah kau tu," and aku dengan senang hatinya terima.

Lepas tu, balut punya balut. Aku pun tulis nama Jiilul Quran '09 (1A7) 1 Ibnu Arabi. Hohoho!

Sambung balik hal jamuan. Hahaha. Jauh pulak melencong. Tahniahlah kepada orang yang dapat hadiah dari aku tu. Heish~ Hah! Raihanah dapat jigsaw puzzle dari Shana. Huhuhu! Memang beraneka hadiah tadi. Best pulak rasanyaaaa..... MyEm0.Com

Pukul 9.30 pagi, kami (Fifiey, 'Ainul, Ain, Sofiah & Raihanah) beserta mereka (Amir, Azeeb, Abdul Rahman, Izzat & Syaukani) turun untuk ambil makanan dari ayah 'Ainul yang baru tiba. Akhirnya, mereka je yang angkat barang, kami hanya relaks tengok je. Hehehehe!

Aku suruh dua orang lelaki untuk turun ambik barang dari ayah aku pulak. Habis sekelas datang, kecuali Azeeb, Amir dan Irfan. Then, hujan turun dengan lebat. Habis kami basah kuyup! Kami angkat barang dari bonet dan serahkan kepada mereka.

But ada satu bakul ni berat sangat, aku angkat sorang-sorang je (berat gila woh!). Pastu, aku pass dekat Syaukani, nak terduduk dia sebab bakul tu berat sangat. Terima kasih kepada Faez sebab tolong selamatkan kawan anda itu. Hahaha. MyEm0.Com

Dan dengan bangganya, kami sekali lagi hanya berlenggang ke kelas. Hanya mereka yang mengangkat barang. Terima kasih, wahai kawan-kawanku. Biar tak pernah bercakap pun, korang tetap kawan aku. Thank you for your help. *kelip-kelip mate sorang diri

Pukul 10:00 pagi, kami sekelas mula makan. Best betul Nasi Bukhari buatan Ummi 'Ainul. Dan terima kasih untuk Umminya juga atas dadih yang tersangat enak! 'Ainul, nok dadih agi!

Then, Happy Meal diorder dari McDonald pun sampai jugak dalam kira-kira 10:10 pagi macam tulah. Aku pun terus makan. Then, perutku terus kembung. Tak boleh sumbat dah. Aku tolong Ain layan cikgu-cikgu yang datang. MyEm0.Com

Thank you cikgu sebab puji masakan ibu saya. Hihihi. Ustaz cakap, "Makan nasi saja pun dah rasa sedap." Hehehe. Kembang semangkuk anak tukang masak. Hahaha. Tapi memang tak dinafikan, tersangat best! Aku baru makan balik sekolah tadi.

Macam-macam jugak cikgu suruh aku buat. And salah satunya memerlukan kudrat kaum Adam. Suruh pergi isi air dalam mangkuk untuk cikgu basuh tangan. Bukan muslimat tak boleh ambik sendiri, tapi tandas perempuan tak ada air! *masa ni jugak tak ada air MyEm0.Com

Masa nak ambik mangkuk berisi air tu dengan muslimin tu, nyaris-nyaris nak tersentuh tangan! Nasib baik aku pandai elak. Geram betul! And aku buat derk jelah pastu. Tak suruh lagi mana-mana muslimin. Biarlah orang lain pulak urus.

Asyik-asyik suruh aku je cakap dengan kaum Adam tu. Malulah sangat! Tapi demi kawan-kawan aku, aku beranikan jugak cakap ngan diorang walaupun mengambil masa 5 minit untuk mengumpul kekuatan.

Papepun, memang semua pelajar 1A7 kawan aku. Kawan baik aku. Kawan aku semasa susah dan senang. Kawan, kawan, kawan. Aku sayang semuanya! Thank yiu for being my classmates. Kalau seorang tak ada, memang tak lengkap biodata 1A7MyEm0.Com

Lepas semua cikgu dah tak ada, Teacher Nordiana ajak bergambar ramai-ramai (padahal aku yang suruh teacher bagitau semua orang). Hehehe. And berjaya kami tangkap gambar semua orang. Thanks to dua orang budak 1A5 yang jadi jurugambar.


+ klik gambar untuk lihat lebih jelas +

Wahai botol Ribena! Kenapalah kau pergi berdiri di situ? Heish! Tak clear muka si Irfan. Hohoho! Tak ada dalam gambar: Zikrie. Alya menyorok di sebalik Dina, muka dia langsung tak nampak. Apa-apa jelah kau ni, Lya...

Lepas tu, masing-masing buat hal sendiri. First sekali, mesti pergi solat dulu sebab dah masuk waktu. Ada jugak yang bersih & kemas kelas. Hohoho! Muslimin tak ada kerja, main pecahkan belon! Muslimat pun akhirnya mengikut jejak langkah muslimin. Hisy~ MyEm0.Com

Lastly, simpan barang yang aku bawak ke dalam beg dan plastik. Nasi tak habis. Ada lebih dua bekas! Sup licin. Sambal belacan 'hampir' licin. Acar pun sama nasib dengan sambal belacan. Ayam dihabiskan oleh dua makhluk Allah bernama Ain dan Raihanah. Haduss...

Akhirnya, kami pun pulang. Memang hari yang memenatkan. Tapi we had fun. A real great moments of joy. Aku tak tahu bila lagi kami boleh buat party macam ni. Taklah gempak sangat, biasa je. Nampak je happening, hakikatnya, kami tetap kami.

Aku tahu kelas 1A7 tahun ni memang best. Bagi aku, kelas lain tak sama dengan kelas aku. Aku bangga jadi pelajar 1A7. Cikgu-cikgu pun semuanya baik dan rajin. Semua nak kami pintas pelajar kelas lain. Yalah, tak semestinya kelas ketujuh ni orangnya otak kurang pandaiMyEm0.Com

Ketua kami pun jalankan duty dengan baik. Penolong kami lagilah. Sangat bertanggungjawab. Aku respect kedua-duanya. Aku akui mereka berdua memang lagi baik dari aku, sebab tu mereka diberi tanggungjawab untuk mengetuai kami sekelas.

Pelajar-pelajar 1A7 yang lain pun sama. Penghibur kelas kami: Ain, Abdul Rahman, Syaukani dan Shana. Kalau tak ada diorang ni, rasa sunyi sangat kelas. Budak bijak: Amir, Sarah, Sabrina, 'Ainul, Sofiah, Alya, Aina dan Anwar. Bayangkan kalau diorang tak ada, siapa lagi nak naikkan imej kelas ni? MyEm0.Com

Aku sayang semua pelajar 1A7. Memang diorang pernah buat salah dengan aku, tapi manusia, mana ada tak buat salah. Aku pun banyak buat salah dengan diorang, aku mengaku. So, ampun dan maaf diminta. 1A7 boleehhh....!!!

AKU SAYANG 1A7 2009 SANGAT-SANGAT!!!

Wassalam.

Comments

Popular posts from this blog

Snow White & The Huntsman

Beraya di rumah Zizan Raja Lawak! LOL xDD

Kawaii Photo Contest .

Followers