Kisah di Giant. Hoho~


Assalamualaikum warahmatullahi wabarakaatuh.

Comel tak gambar teddy bear kat atas sana tuh? Hiks... Those are mine! :)MyEm0.Com

Okey, okey. Tak nak cerita banyak sangat pasal teddy bear tuh. Sebab diorang sangatcomel!

Hah... Aku nak cerita pasal pergi Giant tadi. Yang pergi ialah 'Ainul, Raihanah, Alya, Linda dan Dina. Aku pergi sekali dengan 'Ainul. :]MyEm0.Com

Enah call suruh tunggu kat RotiBoy. Dia tak sampaisampai, so aku dan 'Ainul terus masuk ke dalam untuk cari barangbarang daripada buang masa.

First, kami cari balloons. Cari punya cari, akhirnya jumpa setelah 'Ainul bertanya para pekerja. But still, the others weren't there yet. Nasib baik kami mengambil keputusan untuk cari barangbarang dulu, kalau tak tak tahulah berapa banyak masa lagi akan terbuang begitu sahajaaa... (_ _")MyEm0.Com

Pukul 11.15 pagi, baru semua ada except for Enah yang asyik call je tapi tak sampaisampai. Pukul 11.30 pagi, baru dia sampai. Pun masa tu dah nak habis shopping dah. Kami pun bayar samasama. Heheh!

Lepas bayar tuh, kami tolak troli. Aku ternampak seorang budakyangagakcomel. Muka dia sedih je. Sorangsorang pulak tu. So, aku cakap ngan kawankawan aku yang kemungkinan budak tu kehilangan ibunya.MyEm0.Com

Aku pun ajak 'Ainul pergi tanya budak tu. 'Ainul cuit budak tu, aku pun. Dan bila budak tu tengok kami, 'Ainul dengan penuh prihatin bertanya,
Adik, mak mana, dik?
Aku pun tanya juga, "Tak jumpa mak ke?" dan budak tu angguk je. Kami pun bawak ke kaunter perkhidmatan. Pengawal dua orang tu mengucapkan terima kasih atas keprihatinan kami semua. Well, tengok siapa yang nampak budak tu dulu! Hee~MyEm0.Com

Then, Dina jadi orang pertama yang balik. Aku, 'Ainul dan Enah pergi KFC. Tak sempat makan kat situ, take away je. My brother-in-law kena pergi solat Jumaat, oke!

Balik tu, kami makan senyapsenyap dalam bilik. Nyum! Sangat best... Enah terpaksa bawak balik makanan dia sebab dia makan lambat sangat! Ape-ape jelaaa... Hihihi!MyEm0.Com

Jadi, lepas mak masingmasing datang ambik, aku pun terus mentidurkan diri. Hahaha. Penat sangatlah katakan...! Bila bangun tu, terus chatting dengan 'Ainul dan Azeeb. Sambil-sambil tu sambung cerpen.>MyEm0.Com

And tadi tengok Nur Kasih. Suspen je cerita tu! Hisy... Adam oh Adam! Tak sukalah si Sarah tu... Aliya pun sama! Main tuduh je tanpa usul periksa! Tumbuk kang baru tau!

Hohoho! Penonton pulak terlebih emosi bila tengok cerita ni. Hehehe... Pape jelah!MyEm0.Com

Okey, tu jelah story untuk today. Hari Ahad ni aku akan ke sekolah seperti biasa! Rindu pulak kat Sofiah. Hehehe. And of course, my gang. Enah, Enul and Ain. I miss hanging out with them! Dioranglah pengganti Farhana, Halimatul and my gang dulu. Love all of you~MyEm0.Com

Okey, sampai sini jer dulu. Twink, twink! :]

Last, puisi lagi!

Tika mentari melabuhkan sinarnya
Ku mengimbas kembali
Nostalgia bersamamu teman
Yang telah meninggalkan seribu kenangan pahit manis

Pabila kukenang kembali
Senda gurau kita bersama
Tak tertahan sebak di hatiku
Bagaikan dihiris sembilu
Air mata menjadi saksi

Aur dan tebing takkan bercerai selamanya
Air yang dicincang takkan putus
Tapi persahabatan tidak berlandaskan keikhlasan dan kejujuran
Pasti akan musnah binasa

Oh Tuhan
Kiranya aku berdosa
Bukakanlah pintu hatiku
Peluang untukku bertaubat padaMu
Dari segala dosa yang telah aku lakukan

Oh teman
Kiranya aku bersalah
Maafkanlah kesilapanku
Andainya pernah menghiris hatimu
Semoga hidup kita dirahmati Allah

Wallahualam. Wassalam.

p/s: MyEm0.Com handsome tak emoticon ni? haha

Comments

Popular posts from this blog

Snow White & The Huntsman

Beraya di rumah Zizan Raja Lawak! LOL xDD

Kawaii Photo Contest .

Followers