.something interesting to share!.

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakaatuh.

(saat menulis post ini, tanganku berbau carrot + bawang. gara-gara jamuan akhir tahun esok!)

Oyyt! Argh... Geramnyeee and bercampurkan perasaan malu yang tak terkata. Hisy! Apa kena dengan budak bernama Fatin Athirah ni? *lempang diri sendiri walaupun sudah ditampar dua kali oleh 'Ainul di sekolah tadi MyEm0.Com

Okey, hari ini, Kak Fifi (hohoho!) nekad untuk story pasal classmates Kak Fifi yang sangat nakal. Yeay! *pure-pure gembira

Tadi, masa hias-hias kelas kat sekolah, Raihanah dengan ngade-ngade berkata, "Fiey, wah, wah, wah! ******************************,". Ada jugak rasa nak lempang dia di situ, tetapi memandangkan dia budak bawah umur, saya maafkan. T___T MyEm0.Com

Tau-tau jelah, habis semua muslimat (yang hadir) tengok aku. Malu pulak! So, dengan riak coverline, aku terus pergi duduk atas kerusi. Lalala~

Ok... Dahlah tu! Teringatkan peristiwa tu buat aku pulak rasa nak tergolek-golek. Tolonglah! MyEm0.Com

Oh, yaaa! Tadi tak semena-mena Cik Sabrina menangis. Huisy~ Tau-tau aku yang buatkan dia menitiskan air mata. Apa daaaaaaaaaa........... Patutnya aku yang nangis, tapi dia pulak yang crying sebab rasa bersalah. Hohoho!

Aku pun bad mood je tadi. Senyap je. Memandangkan ada orang tu beritahu yang aku ni cakap banyak. Ei, rasa macam dipinggirkan je. Sedih jugak 50 sen. So, aku dengan hati yang agak sensitif mendiamkan diri sampai ke hari ini. MyEm0.Com

Siap tanya lagi Cik Sofiah, "Piah, saya bising tak hari ini?".
Cik Sofiah pun jawab, "Tak. Diam je. Huhu,"

Aku sengih dengar jawapan dari dia. Suruh sangat aku diam & tak cakap banyak, aku pun ikut jelah. Yalah, siapalah diri ini. *ceh, ayat pe ge mende je! ngokngekngokngek

And... The worst part is... Aiseyh! Memang agak menyeramkan untuk diberitahu kepada anda.

Harap maaf, siaran tergendala seketika.
*x sabbik

Reporter tak bertauliah telah memberitahu yang muslimin kelas aku semua tahu pasal blog aku yang cantik ini. Cecece, sekali-sekala perasan! Tapi memang aku terkezut gile ah. Ingatkan blog ni kawan-kawan rapat aku je yang selalu survey. And of course, Kak Syamila. Hihi! Kak Syamila yang cantik menawanMyEm0.Com

Eee... Kenapa tengok blog aku? Pastu ketawa sampai menitiskan air mata (bak kata Azeeb). Hisy! Dosse nggowh! Assobaru minal iman, wahai orang-orangan yang menitiskan air mata tuh. Dahlah tu, pakat ramai-ramai pergi serbu makmal bestari. Tak ajak KAMI pun! Kurang asam betul budak-budak tuh. *termenung seketika

Budak kelas lain pun ada jugak! Oh, my, my, oh, my! Ada-ada je korang ni ek. Dahlah tengok blog aku tanpa permission (sape suruh buat public). Hehehe! *garu-garu kepala yang tak gatal MyEm0.Com
Apa-apa punn...

SAYA BENCI DADAH!!!!!

Actually, tu ayat coverline je. Hihihi. Pape jelah. Fatin Athirah memang kurang sihat hari ini. Dah koma beberapa saat tadi sebenarnya. Alhamdulillah, coverline sedar sekarang ni. T___T

*****

Hari ini, tarikh (yang agak bersejarahlah jugak) 17 November 2009, aku dan classmates bekerjasama untuk hias-hias kelas. Time semua orang dah balik, kami (Fifiey, Sabrina, 'Ainul & Raihanah) bertungkus-lumus hias kelas. MyEm0.Com

Dibantu oleh mereka berempat yang tidak berapa nak bertauliah, Azeeb, Anwar, Lokmanul dan Irfan. Heisy! Memang kami yang muslimat ni tabik springgg dengan keempat-empat muslimin nih. Thank you for your help! At least, you helped us. Not like...... *ayat tidak dapat disambung takut nanti mengumpat pulak

Aku merajinkan diri sapu kelas (untuk mengelak dari bertugas esok). 'Ainul susun kerusi bersama Raihanah. Sabrina kutip & buang sampah. Azeeb gantung belon, Anwar tukang hulur belon, Lokmanul lap tingkap (hehehehe) dan Irfan meneruskan amalan 'Bangsa Membaca Bangsa Berjaya'. Tahniah, Irfan! *golek-golek seorang diri MyEm0.Com

Kemudian, Lokmanul ditinggalkan keseorangan untuk mengelap tingkap. He was the only boy in the class with four girls. Kurang asam punya budak-budak lain terutama kawan asrama dia tuh! Nak suruh dia balik tadi, tapi memikirkan tingkap yang kotor tu, tak jadilah. Hehehehe!

Raihanah & 'Ainul sesedap hati je mengarah budak-budak muslimin tu. Aku sengih je, diam tak cakap banyak. Sabrina pun sama. Kelip-kelip mata je tengok budak-budak tu gantung itu ini. *macam budak kecil tengok cokelat MyEm0.Com

Then, belon yang digantung tetiba pecah. Nasib baik satu je yang pecah. Terkejut eden. Hehehe. Pastu, masa dekat-dekat nak balik tu, satu lagi pecah. Terkejut woo! Lokmanul coverline keluar kelas then ketawa sorang-sorang. Kami pun balik akhirnya. Penat betul hias kelas! *walaupun aku tak banyak kerja sangat. saja nak buat kerja-kerja amal. heheee

Oh! Kesian seorang budak tu kena balik jalan kaki. Asalnya, dia balik naik van, tapi setelah aku dan 'Ainul mintak dia datang tolong, dia relakan hati. Nasib baik diorang ada, kalau tak, tak tahulah menjadi ke tak hiasan kelas. Aku bersyukur sangat diorang tolong. MyEm0.Com

Oh, oh, oh! 'Kan budak-budak muslimin pergi MB (makmal bestari) tadi, then Amir dan Azeeb balik dua orang. Sarah tanya mana yang lain, boleh dia jawab pergi MB tuh! So, Sarah suruh budak berdua tu panggil semua muslimin balik untuk lap kipas yang berhabuk tuh!

Semua muslimat diminta keluar dari kelas. Biar muslimin yang urus. So, aku dan geng aku (as usual) pergi jalan-jalan. Adalah dekat 5 kali jumpa dengan Cikgu Hayati. Siap cikgu cakap macam ni, "Cikgu harap tak jumpa awak lagilah lepas ni," then kami ketawa.

Pastu, pergi jumpa Cikgu Suhaila. Tengok-tengok markah Sejarah. Then, sesedap hati je buat bilik guru tu macam rumah sendiri. Pergi duduk atas sofa, then mintak tolong bukakan kipaslah whatever. Cikgu siap suka-suka lagi. MyEm0.Com

Kami tanya cikgu ada kerja tak nak buat, tak ada. Dengan sedihnya, kembali ke kelas. Aku intai sikit dalam kelas. Weeiii~~~ Budak-budak tu buka baju sekolah. Gila betul! Nasib baik pakai T-shirt. Nak tergolek-golek tengok. Semangatnya membersihkan kelas!

And ada seorang muslimin tu, ngeri aku tengok. Macam apa je. Tapi, memang diorang boleh diharap jugaklah. Sebabnya, Azeeb cakap dia dan Amir je yang lap kipas. Yang lain? Aku nampaklah seorang dua tengah menyapu sampah. Bagus, bagus! Kan bagus kalau dari dulu lagi antum macam ni! MyEm0.Com

Lepas tu, aku dan 'Ainul suruh muslimin gantung SELAMAT DATANG. Boleh dia buat derk je masa aku first cakap tu. Then, 'Ainul sound skit, baru dia nak bergerak. Tapi, nasib baik diorang nak buat. Yang buat:~ masih lagi Azeeb & Amir. *woi muslimin laen, tak ada hati ke nak tolong kawan sendiri hah?

Hei! Nak tumbuk rasanya muslimin laen tuh! Sabar jelah. Tolonglah jangan jadi pemalas sangat, okeee! *geleng-geleng kepala MyEm0.Com

******

Okey, dah. Nak kena tolong Ummi. She's the one who will be preparing all the dishes for our teachers tomorrow. Jamuan akhir tahun kelas 1 Ibnu Arabi 2009! Happy!MyEm0.Com
Chopppp....!!!
Aku belum beli lagi hadiah untuk Pertukaran Hadiah. *koma 5 saat
Okey, taa~

Wassalam.

Comments

Popular posts from this blog

Snow White & The Huntsman

Beraya di rumah Zizan Raja Lawak! LOL xDD

Kawaii Photo Contest .

Followers