fatin athirah yang dop sabbik.

BAK-PE  GI-TU ?


Wazzup wazzup !  Ececeyy... Happy lime sen. Tadi lontar peluru final. Aku dikalahkan oleh budak form 1. Aww, malunyeee !  Dahlah budak tu rumah biru... Seperti biase, rumah biru akan memonopoli gelaran juara dalam semua acara.

Tapi kali ni berlainan. Rumah hijau dah jadi macam 'gila gelaran' pulak apabila dua adik-beradik kembar memenangi SEMUA ACARA BALAPAN. Cewaahhh !!  Nasib baik ada diorang. Thanks, thanks, thanks !

Tarik tali... Well, about disappointing la sebab Rumah Hijau kesayangan aku tuh dikalahkan oleh Rumah Merah yang gagah perkasa tu !!  Tangan aku dah kemerah-merahan dan berdenyut-denyut nih. My friend, siap luka lagi. Hatooyyaiii !

Aku ambil tempat paling belakang. First round tu dimenangi oleh Rumah Merah. Pastu tukar tempat. Rumah Hijau pulaak. Akhirnya pemutus seri, 2 minit saje masanya. Dan...

RUMAH MERAH MEMENANGI PERTANDINGAN ITU.

Time pemutus seri tu, orang yang depan-depan aku semue dah terduduk. Hanya aku dan seorang lagi kakak yang masih 'survive' untuk berdiri. Pastu cukup masa 2 minit, kemenangan berpihak kepada rumah Merah. Tahniah. :)

Kak Su cakap, it's okay. Ade hikmah di sebalik semue ni. Sekurang-kurangnye dah dapat naib johan... Alhamdulillah. InsyaAllah ade rezeki next time. GO, GO IJAA !

Acara lontar peluru... Sedih jugak sebenarnya. Dua kali buat sebab yang first tu cikgu salah ukur. Dan yang first tu, SEMUA LONTARAN AKU, BATAL sebab terpijak garisan. Nak cry cry je, tapi sabar jelaaa kan. Aku pun melarikan diri dari tempat itu dengan hati yang pilu. *sedih ayat

Pastu aku ke tempat lontaran untuk cari Kak Su. Lepas tu, Kak Baiti yang comel lagi baik hati pun berkatelah dengan penuh kelembutan, "Dik, kena buat sekali lagi. Cikgu salah ukur. Kesian kat awak tadi," kate kakak itu.

Masa tu ada jugak rasa nak melompat kesukaan. Lepas tu, aku lontar dengan baik tanpe ade lagi BATAL. Yeaahhh !!  Dan alhamdulillah, dapat nombor 2. Dikalahkan oleh pasukan rumah Biru, budak form 1.

T___________________T

Aiseyh , apehal semue acare yang aku masuk dapat naib johan ?  Rezeki la tu kott. Syukur alhamdulillah. :)

Lepas tu acara 4x400m, tempat pertama disandang oleh....

RUMAH HIJAUUUUUU !!!!!!!!!!!!! YEAAAHHH!!!!!

Go go IJAAA !!  Mantop IJAAA kali niii ... Khemah rumah Hijau pun cantik menarik tertarik kau memang hijauuuu lah katakan !!  IJAA, IJAA, IJAA !! Go, go Khalid al-Walid !! =)

Esok sukan untuk muslimin dan kawad kaki. But, kiteorang muslimat pun terlibat untuk memberi sokongan. Takyah belajar sebab start pagi. Go, go IJAA !


*****

Pagi tadi actually tak belajar pun. PJ je kejap, lepas tu naik kelas dan kutip duit Rumah Hijau untuk form 2 bersame 'Ainul. Then balik kelas dan bercerita macam-macam cerita kat tempat Sarah, Alya dan Sabsab. Hoho. Alya absent today menyebabkan Sabrina tidak sihat sikit. (--")

Pastu masa tengah syok bercerita, muslimin kelas aku tu pun buat bising. Main apa entah. Aku pun setelah sekian lama bersabar, terus mencapai kertas dan tulis,,

DIAM GOP !!
maseyh...

Dan Sarah menggupal kertas itu kemudian 'Ainul melemparnye ke arah muslimin dengan penuh perasaan. Sabar, Nul. Pastu dibalas oleh muslimin;;

BEREHH !!
WTF

Aku pun buat derk je. Sesedap hati mencarut nih !  Kawan-kawan aku tanyelah, ape tu WTF ?  Aku pun jawab, "Perkataan mencarut. Bengong ah tu,"

Tetibe, Aimi dengan wajah terpinga-pinga bertanya, "WTF tu bukan taek-won-do ke?". Aku dan yang lain pun gelak. 'Ainul pun jawab, "Kesian kat ye blake (muslimin)..." lantas aku berkate, "Kalau nok masuk taek-won-do tu kabo jelah, dakyoh main tulis surat gini..."

HEHE.

Okeylah. Tu je nak update. Sukan je minggu ni. Next week maybe about examination dan hias kelas. Huhuhu. Nasib baiklah kelas aku tak dinobat sebagai kelas tercorot. Huhuhu. Hiasan kelas kami memang tahap kritikal tak cantik. Aduyaii !

Okepp, sampai sini je. Tata ! :)
Wassalam.

Comments

  1. likes this.
    but dislikes the muslimin part
    -_-"

    ReplyDelete
  2. huhu.
    me too, three and ten.
    yo benanyo nok masuk taekwondo tu..
    biar la dio...
    haha

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Snow White & The Huntsman

Beraya di rumah Zizan Raja Lawak! LOL xDD

Kawaii Photo Contest .

Followers