perarakan maulidur rasul shams 2010. lalala~

SE-RA-BUT.



Hari ni hari yang agak bestt. Sebab sebab sebab ada sambutan Maulidur Rasul kat sekolaaahh. So, kiteorang semue kenalah berarak dari sekolah dan melalui jalan-jalan yang telah ditetapkan. :)

Memandangkan aku tak masuk perarakan Puteri Islam, jadi aku kenelah masuk yang rumah hijau punyeee.. So, kene pakai baju kurung hijau. Aku ni manelah ade baju kurung hijau, warna pink ade lah dekat 10 pasang. Ahax.

Hmm... Aku pun pinjamlah baju Kakak berwarna hijau. Dia kasi 3 pasang, hijau dua pasang, baju biru bunga-bunga hijau sepasang. Aku pilih jubah akhirnyee, sebab jubah tu kosong je, corak dia tak beraatt.. Pehal weit nak pakai baju biru. Semangat ijaaa okey. ;)

Setelah mendandankan diri (wak lolok ah, padahal dok pun), aku pun ke sekolah. First, risau jugak kot-kot tersalah pakai baju kee... Tapi, akhirnye steady je. Melangkah menuju ke kelas.

Seperti biase, aku akan termengah-mengah apabile mendarat di planet 2 Ibnu Qudamah atau bahase mudahnye...

..."2A2..." *senang sebut hok ni agi ah
Then... Semue pelajar diminte ke dataran SHAMS yang gemilang dan terbilang itu. So, aku pergi dengan Sarah dan 'Ainul. Maklumlah, same-same rumah hijauuu... Generasi hebat kanggg.... Ahaha.

Pastu kire-kire pukul 8:45 pagi, kiteorang start berarak. Lenguh jugak berjalan. Dekat 15 minit je berarak tu. Terima kasih kepada encik polis trafik yang menjage keselamatan kami semue yeee...
*sebenonye ingat nok tumpang encik polis balik sekoloh, dop orok doh. betull dop, nunush ?

Emm... Lepas berarak tu, terus ke KOOP. Teringin nak makan jeli kelapa yang terlalu bestt tu. Aku dan 'Ainul pun ambiklah jelii dengan penuh semangat... Tetibe, dengan spontan aku berkate, "Doh duit ade dalam kelas..." dan kami pun letak balik jelii tuuu... Huu..

Dengan langkah yang agak malu-malu sket, kiteorang terserempak dengan Ain. Aku nak cerite kat Ain, pastu 'Ainul pun berkatelah... "Awak janganlah buka aib kite, Fieyy..." aku pun jawab, "Yelah !"

Kiteorang pun makan-makan dalam kelas. Kaki masih lagi lenguh. Sementare ade mase yang terlalu precious untuk kami buang, kami ke bilik kaunseling. Mintak izin cikgu nak guna bilik satu. Saje-saje jeee... Ahahaa. Sabrina punye keje la tu. Sabrina dan Alyaa.




Kiteorang pun masuk satu bilik ni. Talk-talk kejap, tetibe 'Ainul, Piah dan Ain memunculkan diri mereka yang tak berape nak beri salam tu. Hakhakhak. Kiteorang pun tak semene-mene bincang pasal kelas. T__T

Lepas tu, aku naik ke kelas kejap. Turun-turun, 'Ainul dan Sabrina diperlukan oleh para pengawas. Pastu aku kena buat kerja yang disuruh oleh Cikgu Norliana, kaunselor sekolah. Aku, Aliyyss, Piah dan Ain. Kiteorang kene hantar surat untuk semue cikgu yang ade kat sekolah tu. Nasib baiklah suruh letak atas meja je. Hoho.

Piah dan Ain awal-awal lagi dah ke dewan, dengar ceramah Maulidur Rasul. Aku dan Aliyy masih lagi meneruskan aktiviti JELAJAH SHAMS. Ahax. Lepas tu ade cikgu suruh naik ke tingkat form 2 untuk kasi buku. Time tu, kami dah longlai. Hampir gugur. Tapi kami kene kuat semangat !  Haha.

Pastu mase naik tangge yang bertingkat-tingkat tu, aku ngan Aliyy memang dah tak larat sangat sampai ketawa secara tiba-tiba. Aliyy merungut, "Kalau kat form 6 takpelah jugak, ni form 2, atas skali!" bebelnye kejap pastu terduduk kat tangge. xD

Akhirnye selesailah kerja kami tolong cikgu. Aku suruh Aliyy cepat, tak payah rehat-rehat kat kelas sebab para pengawas ade kat tingkat bawah. KAMI TAK PONTENG, JUST TOLONG CIKGU, OK. Huhu.

Kami pun mengatur langkah ke dewan. Sesampainye kami di dewan, kami terdengar ungkapan ini dari penceramah,

"Wallahualam, wassalamualaikum warahmatullahi wabarakaatuh."

T__________________T

Aku ngan Aliyy pun berpandangan, kemudian mengeluh. "Baru je sampai, habis doh. Sedih betul kisah kite ni. Buleh wak cerpen ni," kate Aliyy. Aku sengih jelaaa.. Hahaha.

Pastu ade penyampaian hadiah untuk perarakan tadi tu. Aku tak berape dengar sebab duk kat luar. Ape-ape jelah, dah penat sangat dah mase tu. Tu pun sebab masih ade semangat lagi dapat mengorak langkah ke dewan. Huhu.

Akhirnye kami balik ke kelas dengan wajah yang agak blur. Berehat sebentar bersame roti pemberian cikgu tadi. Haha.

Aku tertidur selame setengah jam. Menghilangkan penat. Tetibe Wannur datang. Aku bangun dari tidur, chit-chat lah kejap ngan die. Pastu kelas aku buat majlis tazkirah.




Dahlah ade 'warga asing' dalam kelas aku tuh. Wat malu je. Aku pulak dijemput bagi tazkirah. Hoho. Janganlah buat-buat tak tau nama aku pulaak. Aku taulah setakat ni dah dua tiga empat orang yang reka nama aku.

NORHAFIFI
FIFI NATASYA
NUR ATHIRAH

Untuk pengetahuan semue, ini dia name penuh saye yang diberi oleh Ummi dan Walid tercinte saye,

FATIN ATHIRAH BINTI AZMI

Ye? Harap boleh membacelah yeee... Ape-ape jelah. Panggil Fifi je lah, dan sile jangan tanye kenape orang panggil saye Fifi ye... Harap maklum.

Lepas buat tazkirah tu, terus balik. Andd... Aku rasa muslimin ada kejohanan sukan hari ni. Ade sape-sape ponteng? Haa...Haa... Tak tahu... T____________T

Lastlyyy... Aku pun pulang dan tumpangkan Semek Aliyyss kerana die dah penat sangat. Takyahlaaa balik lelewat. Sian pulaak. Aliyyshh!

Woooo... Merlin dah tamat. Season 2 finale semalam daahh.. Uhux. Bile Merlin season 3 nak start ek? Hmm... MERLIN will RETURN. Of course he will !

Okeylah, tu je nak update. Penat seyh today. Tomorrow is going to be a big day. Tarik tali and lontar peluru. Yeahh !!

Wallahualam.

Wassalam.

Comments

Popular posts from this blog

Snow White & The Huntsman

Beraya di rumah Zizan Raja Lawak! LOL xDD

Kawaii Photo Contest .

Followers