hari ini terlalu penting. (",)



Hoho. Hari ni... Sedikit coretan dari sanubari yang tersentuh sangat-sangat-sangat dengan someone's doing.

Sekarang baru aku faham yang dia perlukan perhatian.
Sekarang baru aku sedar yang aku memang tidak pernah dan tidak akan pernah sempurna.
Sekarang baru aku merasakan yang dia mempunyai kebaikan dalaman yang orang tak pernah tahu...
Sekarang...
Aku faham yang tidak semua orang sempurna.
Tidak semua orang jahat itu jahat pada setiap waktu.
Baru aku sedar yang aku telah cuba meruntuhkan ukhuwah antara kami selama ini.
Dan sekarang...
Aku sedar dia insan yang perlukan bimbingan, kasih sayang dan perhatian...

AKU SEDAR, YA ALLAH. AKU SEDAR. TERIMA KASIH YA ALLAH ATAS PETUNJUK-MU INI.



Terima kasih kepada dia kerana menyedarkan aku juga. Uhux.

Tadi, aku balik lewat, pukul 5.00 petang. Aku dan Sabrina hias kelas, seperti biase. Aku tukang gunting kertas dan letak double-tape. Sabrina tukang tampal kat dinding kelas.

Lepas aku buat kerja aku, sambil tengok Sabrina menampal kertas-kertas yang comell itu, aku nyanyi lagu yang tengah berkumandang kat blog aku nih.

Aku rasa something different. Aku rasa insaf. Maybe untuk seketika, tapi aku harap sangat ia berkekalan.

Sebelum tu, Alya ada cerita kat aku pasal satu insiden kat kelas aku. Time kejadian tu berlaku, aku dan kawan-kawan ERT sedang menjalankan amali di bilik Masakan ERT.

Aku termenung kejap ingat incident tu. It's like...a miracle. For someone who had never done anything good in that class..to do something yang...yang...menyejukkan hati. I wish I could be there, too. To see his sacrifice.

Lepas tu, aku teringat balik tentang Sabrina petang semalam. She is so different than the others. She loves everyone around her. I keep thinking, what is it about this girl that is very special ?

Dia rela buat something yang...orang takkan buat. Dia lain. Dia comell (sile jangan perasan, sab). Andd.. I love her. I kept asking her, "Awok sayang saye dok?" sapa cerroh. Haha. Tapi die tetap jawab, "Ho, sayang.." :DD Thank you, Sabsab.

And aku sorang je yang nampak apa yang dia buat. Alya dan 'Ainul sedang berbual mesra di belakang (=.=) dan Piah sedang menggunting kertas. Aku tengah sapu kelas dengan penyapu. xD

Dan... That's it about my friends. Diorang semue baik. Semue budak kelas 2A2 baik-baik. Aku sayang semue. Aku sayang. Sayang. Sayang dan sayang !  Aku takkan pernah benci korang. Aku takkan pernah !
DENGAR SINI BAIK-BAIK,
AKU AKAN JAGA KELAS TU DAN BUDAK-BUDAKNYE SEKALI SAMPAI BILA-BILA !
I will not let it fall. And aku sentiasa akan buat yang terbaik untuk kelas tu !

WISHLIST.
Kalau family aku kaya terlampau yang amat, aku akan cantikkan kelas tu dan letak aircond.
Sebab aku adalah salah seorang mangsa pemanasan global yang wujud dalam kelas tu. T___T
Dan sebab utama, aku sayang semua orang dalam kelas tu terutama cikgu-cikgu yang mengajar.

Kesian kat CIKGU-CIKGU mengajar, kadang-kadang tu panas. Dahlah kena mendaki tangga yang terlalu 'sikit' tu.
Emm... Terima kasih kepada Sofiah dan Anwar selaku penolong dan ketua kelas kerana banyak bersabar dengan kerenah budak-budak kelas tu.

Dan mereka yang pernah berkorban semata-mata kerana untuk kesejahteraan kelas 2A2.

Berkatilah mereka semua, YA ALLAH... Sayangilah mereka dan rahmatilah mereka. :)


Okee.. Aku nak cerita pasal hari ini pulaak. Di bilik Masakan ERT. Kumpulan aku 4 orang, 'Ainul, Ain dan Sabrina (seperti biasa). Hee~

Kiteorang masak nasi ayam !  Best-best !  Aku bagi 1000  !  Nasi ayam paling sedap yang pernah aku rasa !!  BEST SANGAT !!

Yang tak best... SUP. (T__T) Dahlah sup tu aku yang buattt !  Chopp, bukan aku tak reti, tapi aku confused time tu. Tak ade orang nak tolong aku sangatt. Haha. 'Ainul dan Ain sedang sibuk berlawan dengan minyak yang memercik. Maklumlah, tengah goreng ayam =.=


Best gilaa masak tau. Sabrina paling best. Semangat betul buat sandwic pelangi, takdak orang tolong punn ! Hahaha. Dia busy sorang-sorang dengan sandwic dia tuhh. Aku pulaak tak habis-habis tolong orang blend air jus. Blender tu kena letak betul-betul. Bagi ade bunyi 'klik'. Haha.

*sabrina yang tengah buat sandwic, potong carrot. haha*

Kami buat jus epal. Tapi dah macam air milo colornya. Jus tu entahlah nak komen macam mana. Best lah kott '',

Tapi, NASI memang best gilaxx ! Ain dengan bangge berkate, "Tengok sape masak nasi tu.."  (--")

Padahal aku yang letak sup melebihi had. Hehehe. Nasi tu jadi terlebih lembut (maksudnye lembik). Tapi taklah lembik macam bubur tu !  Macam nasi ayam kat Rasamas ! *bak kate 'Ainul :D

Kiteorang masak bersebelahan dengan tempat Afiqah, Farishatul, Nadhirah dan Aimi. Hahaha. Aku tolong diorang blend jus epal hijau (yang agak masam). Sebab aku baik dengan Tommy. Hahaha. Tommy sangat baikk !!


Dua sahabat baik yang terlampau akrab. Didi (Nadhirah) & Tommy (Aimi). Aku suke usik Didi dan berbaik-baik dengan Tommy. Then diorang akan ketawe tanpe henti (=.=")

Diorang jugaak antare best friends aku. Sebab tempat duduk diorang belakang aku dan 'Ainul je. Hahak. Best kawan ngan diorang.. TOMMY BAIK SANGATT !!


Ain memang ditugaskan untuk potong memotong. Hakhakhak. Sungguh handal Ain nampaknyaa... Sabrina ngan Ain memang suka bergambar, 'Ainul je tak sukaa sebab tu gambar dia takdaa.. And satu agi, dia tengah moody mase cooking ni. Aku tak tau kenapa (?-?)

Soo...Ada sesiapa yang nak tengok ayam yang tengah direbus ? Hahaha. Sempat lagi ambik gambar kan !


Benda yang aku bulatkan tu telah tercabut dan termasuk dalam poket baju aku. Hahaha. Poket baju aku yang terkoyak disebabkan oleh drawer di bilik jahit. Hadoii ~

Walaupun sup ni tak best, tapi makan jugak. Sebagai pelengkap kepada hidangan nasi ayam .  Nasib baik ayam yang digoreng betul-betul masak, kalau tak naya jugaak. Hihi.

Akhirnyaaa.. Setelah 1 jam 30 minit bertungkus lumus, inilah hasilnyaa !


Hehehe. Cantik pulak hiasannye tuh. Hakhakhak.

Cikgu suruh bawak puding / dessert. Aku bawak banyak jugaak. Akhirnya, aku bahagi-bahagikan dekat budak-budak 2A2. Hahaha. Habis licin !  Cikgu BM pun sempat rasa sepotong.

KOMEN CIKGU:
"Erm, sedap. Kurang manis. Sedap, sedap..."

Time kaseyh cikgu ! Haha. :) Ummi saye memang pandai masak. Hohoho !

Sebab tu saye gempal. T_______________________T

chop ~! sile jangan tiru T_______________________T saye ye. biarlah saye sorang saje yang buat. ahax.

Akhir kata..

Budak due orang ni berlakon berebut air. Padahal tak pun. Dalam kelas. Ish ish.. Nakal sungguh ! ;p

Wallahualam.

:)

Comments

  1. Thanks for following me!
    I've followed you back ♥
    Anyway the nasi ayam looks delicious! o(*^ ^*)o


    - Rabbito of ☆ラビトのブログ☆

    ReplyDelete
  2. sedih tul baca kisah kamu ni..hehe...tu ler ertinya persahabatan sejati

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Snow White & The Huntsman

Beraya di rumah Zizan Raja Lawak! LOL xDD

Kawaii Photo Contest .

Followers