telatah anak saudaraku.

Hoho !  Malam ni aku nak berkongsi cerita pasal anak saudara aku yang nombor dua. Rabiatul Adawiyah namanya. Berumur 10 tahun dan aku tengok lebih matang daripada aku masa aku darjah 4 dulu kott. Maybe sebab duk KL kot, pengaruh sekeliling..

Dia ada tulis sepucuk surat untuk ibu dia. Sweet sangat. Ini dia. Korang tak faham, korang baca translation kat bawah sekali keyh.




Anak Abelong dan Kaklong. Maybe dia first time tengok ibu dia pakai lipstick kot. Baru je pakai sekali tu. Kaklong aku tu bukanlah jenis yang bergaye sangat.. Hadoii, macam-macam ragam budak-budak sekarang kan !

TRANSLATION:


Ibu, kakak nak ucapkan terima kasih pada ibu, sebab ibu buat kakak gembira hari ini. Tapi pada malam ni ibu buat kakak sedih. Maafkan kakak kalau kakak macam ni.

   Nampaknya ibu dah tak ingat semua yang kakak cakap haritu. Tapi tak apa. Ini tajuk baru. Tapi hampir sama. Ibu, ibu kena tahu ini. Kakak tak nak keluarga kakak ada fesyen2. Kakak tak kisahlah walaupun dia pakai tudung. Kalau nak keluar tak payahlah pakai sampai pakai ginculah apa semua. Kakak boleh nangis. Maafkan kakak kalau kakak ikutkan hati kakak saja. Tapi kakak nak semua keluarga kakak alim-alim. Maafkan kakak. Jangan JENGUK dan PUJUK kakak. Kakak malas nak layan ibu. Ibu nak fesyen-fesyen, fesyenlah tak kisah.

IGNAT, KAKAK TAK JELES.

Hahah. Sungguh comell budak ini. Ayat tahap dramatis gilaaxx tuhh. Syabas dan tahniah, Kakak. Family aku gelak terbahak-bahak baca surat nii.. Well, perasaan budak kecikk kadang-kadang tu susah nak diterjemah. Ape-apepun, budak ni baguss !

5 beradik yang comell - montell - kiyutt ! May Allah bless them and love them forever !! Sayang semuaaa !





SAYANG KAMOO ANAK-ANAK SAUDARAKU !! Muahhxxx !! :) <33

Wallahu'alam.

Comments

Popular posts from this blog

Snow White & The Huntsman

Beraya di rumah Zizan Raja Lawak! LOL xDD

Kawaii Photo Contest .

Followers