agi idup agi ngelaban .

* tajuk ; sile abaikan kerane pemilik blog tengah obses dengan Rentap *

tak kenal Rentap ?
pelajar form 2 dan form seterusnye mesti daa kenal .
kann ade dalam buku teks sejarah form 2 ?
alaa , yang pahlawan Sarawak tuu .
* macamlah aku kenal sangatt *

tapi takpe , takyahh kesah ah pasal rentap tuu .
tapi die memang pahlawan yang bagus !
beliau telah menentang penguasaan J.B. !
ataupun name penuh James Brooke .
bukan Justin Bieber yee . hahaha .
* ataupun Johor Bahru . ahaks *


okee lahh .
ni saye nak mintak maaf secare umum kepade peminat Brazil .
* walaupun saye tak kutuk atau buat ape-ape pun kat pasukan tuu *

pasal post yang sebelum ni .
aku tau agak keterlaluan . dan ramai yang terasa .
tapi cool down , aku tak ambik kisah punn .
just pade hari tu je emosi sikit . * bukan sikit , banyak dahh tuu *
aku bukanlah seorang yang pendendam .
xDDDDDDD

tak ahh . aku tak benci pun Brazil tuu .
aku sukaa ape !
tapi tak suke laa kalau penyokong pasukan tuu memandang rendah terhadap pasukan lainn .
pasukan lain kuat ape , kalau tak mane boleh masuk FIFA .
betol tak betol tak betol takk ?
aku jugaa sokong Spain dan Ghana .
* entah , tetiba je rasa nak sokong Ghana *

tapii , Argentina still number one okee .
waitt ! kalau Argentina bertemu Spain , aku nak sokong manaa ?
hehehe . sokong dua-dua jelaa .
* walhal daa tau memang akan sokong Argentina punyee *

aku nak tengok sangaatt Argentina lawann , tapi dah perlawanan pukul 2:30 pagi .
hari sekolah pulaak tuu . kang tido lewatt , tak pergi sekolah pulaak .
tak pasal-pasal orang cakap aku ni gilaa bola .
aku tak gila lagii laaa . wakaka !



semalam semalam .
tetiba piah tanya , "fiey , argentina lawan brazil semalam (13/7) sape menang ?"
tercengang tahap konfius aku mase tu .
tapi dalam hati nak je jawab ,
" of course argentina , "
xDDDD
tapi tak jadikk laa nak tipu orang . lalu dengan selambe aku jawab ,
" bile mase pulok berlawan nii ? brazil nge argentina takkan bertemu selagi dok masuk final , "
lalu aku pun masih lagi dengan wajah konpius tahap gaban .

memang betul ape brazil ngan argentina takkan jumpe selagi tak masuk final .
argentina kumpulan B , brazil kumpulan G . jauhh tuu !
nasib laa . aku harap nanti Ghana bertemu Brazil !
go Ghana ! go Uruguay ! go Brazil ! go Netherlands (ataupun Belanda =.=) !
go Argentina ! go Germany ! go Paraguay ! go Spain !
* jadi orang tengah tibe-tibe *

kelapan-lapan pasukan yang aku sokong .
Jepun dah out . huuu ~ ~ ~ sedih jugaak .
takde ke negara Asia yang dapat masuk quarter-finals ni ?
takpelaa takpelaa . huu ~

* alya sapa ceroh Cameroon , walhal Cameroon out lame oh *

piah Brazil , 'ainul Brazil (setelah South Korea tewas) , sabrina Brazil .
T__________________T
ni saye berdendam eyy nge semue orangg !
xDDDD
* sekelas Brazil kecuali aku ngan Sakinah , Argentina *
hehehe . reka jee sebenarnye . orang laen aku tatauu punn !

oh oh . ni nak bagitau sebutan bagi CHILE yang betull .
bukan 'CHAIL' tapi CHI-LE .
haaa . aku nak tergolek dengar kawan-kawan aku sebut CHAIL pastu macam nak perli aku sebut CHI-LE .
wakakaka ! actually aku ingat aku yang salah , tapi aku rasa memang aku dengar kat tivi orang sebut CHI-LE .
adoii . nasib baik aku sebut CHI-LE . kalau tak memalukan jee .
kakngah aku pun ketawa dengar aku cerita kat dia yang kawan-kawan sebut CHAIL .
CHI-LE , bukan cili api atau cili padi .
CHI-LE . bukan CHI-LI .
o(*^^*)o

* perhatian kepade fatin athirah , please stop talking about football , thank you *



okee . hehe . sorry , lately aku demam bolaa . huuu ~
alaa , kadang-kadang je nih tauu takk .
dulu aku selalu terfikir kenape la orang perempuan boleh minat bolaa .
sekarang dah tauu jawapannye . ade dalam diri sendiri :)

kebelakangan ni aku rase makin rapat pulaak ngan kawan-kawan .
entah laa , rase nyaman , aman damai dann bestt .
terutama ngan 'ainul semenjak die baik demam lahh kann .
T___________T

aku selalu buli alya .
selalu ugut 'ainul .
seringkali mengugut sabrina .
jugaa membuli didi dan tommy .
sering mendengar pembebelan piah . T_________T

bestnyeee bile ingat baliik !
terutama mase ngan 'ainul .
aku tak tau ape effect ubat demam die sampai die jadi aktif macam tuu . >.<
nul , jettak nuu ! terasenyeee . :):):)




uhibbuki fiLLah abadan abada , ya 'Ainul sodiqati !
inshaAllah kita kawan sampai bila-bila . dan menjadi sahabat jugaa di akhirat sana .
i love you , mahal kita , wo ai ni , saranghae . :)

chopp ! hok ijau tu awak , yang pink tu sayee .
awak kan pakai spek , saye dop . * tapi tapi tapi , saye dok brahi jelir *

saya saayang awak nunushh !
tanpe awak , memang saye kesunyian !
contoh ; mase awak demam 2 minggu ! ;d;d;d;d
jangan tinggalkan saye keyhh . * sedih teh ayat sedih teh ayat *
dunia ini suram tanpamuu .
* puitis tehh *

kawan-kawan lain pun sayang gopp .
alya , piah , sabrina , didi , tommy , wani the pooh ( hehe ) , sarah ( saranghae ) , auni , kinah !



uhibbukum fiLLah , nahnu iLa mardhotiLLah ! inshaAllah .
:)
saya sayang awak semuaa ! kite kawan sampaii bile-bile dehhh .
* menyentuh jiwe post kali ni *
mintak maaf ahh kalau ade buat salah yang terlampau salahh wokeehhh .
bukan sengaje , tapi ade jugaak yang sengaje . xDDD
kalau yang sengaje tuu , janganlah ambik hatii .

* tetiba idong berdarah , adoiii *

dan juge thanks kepade semue visitors dan followers .
kepade followers baru , sorry tak dapat nak pergi blog korang satu per satu .
nantilah esok lusaa ekk .
* aku biasa pergi kat blog followers akuu ucap thanks *
selain merapatkan hubungann . aku tau blog ni bukan islamik sangatt pun .
tazkirah pun due tige kerat je .

tapi takpe , aku cuba laa jadi lebih baikk .
apa yang aku nak ialah hari ini adalah lebih baik dari semalam .
dan tomorrow is better than today .
and so so so so so on . :)
terkadang tuu rasa stres menyelubungi diri .
tapi aku sedar Allah itu ada dan Maha Mendengar , Maha Adil .
aku berserah kepadaNya jelaahh .
aku 'kan makhlukNya , jadi aku harus ikut apa yang disuruhNya . :)





okee . ini satu perkara penting yang ingin disampaikan .
sabrina yang suruh aku sampaikan ni . aku harap takda orang kecill hati .
terutama penyokong Brazil .

jersey Brazil haram dipakaii sebab ada lambang salib kat logo diaa .
seriously , aku bukan nak menyebelahi mana-mana pihak .
jersey ManUnited , kalau logo dia kecik , makruh .
kalau logo dia besar gedabak , haraam . okeh ?
tapi kalau nak sokong takpee . kate ustaz azhar :)



then sabrina cakap ada pengawas lelaki tu cakap yang haram sokong Brazil .
aku tak tauu dari mana sumber yang menyatakan haram sokong Brazil tuu .
seriously , aku tak tauu tapi aku ikut yang ustaz cakap je . :)

and satu info yang aku dapat dari Kakngah akuu .
Ronaldinho bagi derma kepada Israel untuk tolong hancurkan Islam .
what the ... ?
taktauu laa aku ape nak jadii sekarang ni .
sebaik saje aku bagitau sabrina pasal ronaldinho , sabrina mengamuk kejapp .
terkesima akuu . wahaha ! aku taklah sekagett die .

* aku bukan nak memburuk-burukkan pemain Brazil , keyh , just berkongsi ape yang aku tao *

aku pun jumpe article kat internet pasal Ronaldinho donate ape-ape tah kat Israel .
sabrina dah tak sokong brazil . 'ainul punn secare tibe-tibe tak suke brazil sebab ade lambang salib tuu kat logo diaa .
piah taktauu lagii laa .
tapi aku rase tak salahh kott kalau sokong Brazil ?
nantilah tanye mereke yang lebih tahu :)

okee aku ingin mengundur diri .
wallahu'alam . semoge post kali ni bermanfaat sedikit sebanyakk .

* thanks sebab baca *

Comments

  1. salam....
    bgus pipi!!!
    syg awk!!!!!
    oh,best ngamuk nge awk smalm...
    x pernoh sy ngamuk gitu sume sbelum nie...muahahahahahaha!!!!!!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Snow White & The Huntsman

Beraya di rumah Zizan Raja Lawak! LOL xDD

Kawaii Photo Contest .

Followers