duhai wanita ... duhai remaja :)




Duhai Muslimah :)

Tahukah kalian yang berpakaian ketat itu tidak boleh ?
Ibaratnya ... sama jika kamu tidak berbaju !

Sudah habis kain bajukah untuk dibuat baju ?


Sedar tak yang sanggul itu sebenarnya tidak boleh jugaa ?

Rambut itu 'kan aurat , seperti mana yang sudah diketahui .
Mengapa masih ditayangkan kepada yang bukan mahram ?
Trend terkini ? Bertudung jarang ? Apa faedah bertudung jikalau rambut masih juga nampak ?

Allah tak suruh bertudung , Allah suruh menutup seluruh kepala dan rambut .
Tak kiralah dengan apa sekali pun . 'Kan ?


Hmm . Mungkin ...

Ramai yang tidak tahu bahawa kaki juga aurat . Haa , kalau sudah tahu yang kaki itu aurat , tutuplah kaki anda itu !


Dulu di sekolah rendah , sudah belajar 'kan tentang aurat ?
Hanya tapak tangan dan muka yang bukan aurat , betul tak ?

Habis tuu ....... ?
Tak nak tanya diri sendiri ke kenapa aurat masih terdedah ?


Walaupun dah ramai yang bersuara , beribu sudah berkata-kata , berjuta sudah menasihati ....


Tapi , saya tetap nak cakap jugaa !


Seboleh-bolehnya tutuplah rambut dan kepala dengan benda yang tak boleh menampakkannya .
Dan jikalau trend di Malaysia ini cara menutup rambut dan kepala adalah dengan bertudung , bertudunglah . Cumaa ...


Janganlah pakai yang jarang . Okay ?
Saya tak suruh kalian terus pakai tudung labuh macam budak sekolah agama * tonooottt * .
Kita start perlahan-lahan . Kalau tudung kita masih jarang , apa salahnya pakai tudung kecikk lain di dalam ?
First sekali tutuplah dada duluu .
Kita berubah secara slow-slow .


HAAA ! Tak perlu terikut-ikut dengan orang Barat . Kalau nak fashion , Islam pun boleh fashion . Betul kee tak betul ?


Kalau pakai tudung , bagi yang berambut panjang .... tak payahlah sanggul tinggi-tinggi .
Buat biasa-biasa je . Tak perlulaa nak bagitau orang yang kita ni rambut panjang :)


Baju dan seluar or outfit .
Tak perlu pakai yang ketat . Ape hal nak tunjuk body * sorry kalau terkasar * dekat orang ?
Saya tahu mesti ada perasaan malu punya kalau jalan tepi orang yang berjubah , berjilbab labuh . Betul tak ?


So , orang lain boleh pakai jilbab labuh , berjubah , kenapa tidak kita ?
Kalau kita ni free-hair , berpakaian ketat ; dengan alasan panas , habis tu orang yang berjilbab labuh , berjubah tu ada air-cond ke dalam baju dia tu ?


Ohh . Panas , memang panas ! Sangat panas ! Tapi ... ingat lagi tak panas kat neraka ? Fuhhh ! Lagi dahsyat panasnyaaa !
Kat neraka ada air-cond ke ? Tak de , 'kan ?


Kalau panas sangat , bukak jelah air-cond kat rumah tuu !




Hmmm !


Kaki , kaki ! :)
Kalau boleh , pakailah stokin . Kalau bolehlaa , kalau susah sangat nak beli stokin , takpelaa . -.-
Ehh , ingat orang yang bukan mahram tengok tak berdosa ke ? Dia pun berdosa sama tauu !


So , untuk menghindarkan kita sama-sama dapat dosa , sila tutup aurat ! HEE ~







Ohh ! Nak tanyaa .. Couple ni trend ke ? Oh semestinyaaaa ... Couple ni memang satu ibadah . Betul ... Tak caya ?


Ya , bila dah ada ikatan yang sah iaitu NIKAH . Saya ulang sekali lagi , NIKAH . Nak saya eja ? N-I-K-A-H ! * ohh , nikah ... *

Astaghfirullah , istighfar banyak-banyak !



Duhai remaja seIslamku ...

Apa faedah couple di waktu ini ? Aii ,,, awalnya korang nak nikah ? Sanggup ke nak tanggung anak dan keluarga ? Adoiiiiiiiiii .

Kalau setakat umur 12 , 13 , 14 , 15 * and so on berhenti sampai takat 18 * korang cakap nak nikah , boleh tak jangan tipu ?
Standard limit kat Malaysia ni umur 18 baru boleh kahwin tauu ! Apa daa !


Tak kiralah umur berapa-berapa pun , tapi couple ni memang dah jelas-jelas haram .
Ya , memang takdee pun dalam Al-Quran yang sebut pasal C-O-U-P-L-E .

Okay , saya tak nak kecoh-kecoh lagi pasal isu ni sebab dah banyak kali saya bagitauu dan yang paling detail dan saya sukaa sekali DI SINI .
Kukuh ! Kukuh !


Tahu sudah akibat couple ni 'kan ? Kes-kes pembuangan bayi tuu ... bermula daripada ?
First , pakaian menonjol . Second , couple and so on ..................

Eh minah ni sibuk betul ! - kata korang kat aku .

Dah tu , kalau aku tak nasihat , korang terus hanyuttt ...
Sekurang-kurangnya kalau aku tulis catat kat blog ni , korang bacalah jugaak .
And then mula berfikir , tak gitu ?


Sebab zaman sekarang ni zaman IT , majalah semuaa dah tak laku mana , semua duk cari kat internet ja .
Majalah hiburan tu masih dibeli , tapi kalau majalah agama Islam , dapat gaji lebih pun manaa korang beli 'kan ?
* ehem nak pinjam majalah Solusi !! T.T *

Dapat duit poket lebih pun mesti korang buat topup punyaa .
Aku tahulah sebab aku pun remaja , pantang dapat duit banyak , terus beli topup . Ya tak ?

Hmm . Aku membebel ni bukan sebab aku ni takde topik lain nak post kat blog ni .
Tapi sebab aku ni jenis yang prihatin ikut mood * hahahaha * .


Sebab aku nak tengok remaja sekarang boleh membentuk sebuah organisasi Islam di masa hadapan .
Aku pun duk terfikir jugaak kadang-kadang tu ... macam mane keadaan masa zaman kebangkitan Islam dulu .

MESTI BEST :)

And , nak jugaak terasa suasana SMK(A) Sheikh Abdul Malek pada zaman 80-an dan 90-an .
Terasa nak jadi Abelong , Kakngah , Abecik atau Kakak .
Waktu diorang dulu SHAMS mencapai kegemilangannya * cewahh * .


Tapi ... Semua tu dalam imaginasi je .
Walaupun Malaysia ni aman , aku tetap nakkan Islam menjulang tinggi di negara ini . Biar tak ada lagi pembuangan bayi , kes dadah dan yang ada ...


Hamba-hamba Allah berduyun ke masjid pada setiap waktu solat . InshaAllah :)

Hmmmmmmmmmm .


Aku takdelah cakap yang aku ni dah buat semua benda yang aku bebelkan di atas . =.=
Tapi sebagai umat Islam , dah menjadi kewajipan untuk kita saling mengingati .

InshaAllah , sama-samalah kita berubah ke jalan yang benar dan lurus .
Sesungguhnya Allah itu Maha Pengampun dan Maha Mengasihani .


Hee hee ~ Semoga post ini membuatkan kalian berfikir :)

Wassalam .
 
BANGKITLAH HAI REMAJA ISLAM :)

Comments

  1. salam...

    fiey,betul tu,kita saudara seislam mesti sentiasa nasihat menasihati,biar yg lupa menjadi menjadi igt,dan biar yg igt semakin igt =).

    menumbuhkan kembali kegemilangan seperti suatu ketika dahulu impian kita bersama.

    sy tau apa yg awk rasa,nk tgk org lain berubah.let me tell you one thing.airmata pasti sering gugur kerana pengorbanan,ttp igtlah setiap titis airmata itu pasti berbayar.

    sy tau ayat nie mcm emosi skit,tapi biar arr,sy nk tulis gk.sama2 lah kita berjuang utk remaja kita.

    kita pemudi utk pemuda.jgn biarkan pemudi itu menjadi perosak kpd pemuda kerana aurat mereka.

    amar ma'ruf nahi mungkar itu adlh suatu kewajipan,ukhti.jgn pernah lupa,dan jgn pernah putus asa.andai air mata yang harus dikorbankan, maka korbanknlah.

    remember,I will always support you,we all will(mewakili ss501)=D

    ReplyDelete
  2. oh thank you sab2 .
    walaupun leader telah keluar dari group ss501 * cerita benar *
    hahaha xDDD

    ReplyDelete
  3. Allahu Rabbi..
    nice one dear..
    igt,niat kne ikhls dlm mgjr mardotiLlah..=)

    proud 2 be mujahidah s0lehah!!
    :)

    ReplyDelete
  4. Allahu Rabbi..
    nice one dear..
    igt,niat kne ikhls dlm mgjr mardotiLlah..=)

    proud 2 be mujahidah s0lehah!!
    :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Snow White & The Huntsman

Beraya di rumah Zizan Raja Lawak! LOL xDD

Kawaii Photo Contest .

Followers