facebook ?

24.9.10

Seringkali kita dengar Facebook . Bukan seringkali , setiap hari ww.png image by gurlofpink .
arrow.png image by gurlofpinkarrow.png image by gurlofpink jadi hari ini , aku bukan nak kutuk Facebook .

Nak bercakap pasal Facebook .
Majoriti bloggers mesti ada Facebook , 'kan ? peace-1.png image by gurlofpink
Betul , setiap blog aku pergi mesti ada button Facebook or badge .

RIGHT ?

Aku tak kesah punn , sebab aku sendiri pernah adakiri-1.png image by gurlofpink
Ya , aku mengaku . Facebook ini satu ketagihan !

lovee.png image by gurlofpinklovee.png image by gurlofpinklovee.png image by gurlofpink

Dulu time ada Facebook , hari-hari online nak update Facebook .
Nak tengok kawan-kawan punya latest updatesarrow-1.png image by gurlofpink

Nak main game and so on . kaching-1.png image by gurlofpink
Tapi bila Facebook dah didelete , fuhh rasa macam tenang je .
Blogging pun santai je , takde nak sangkut paut dengan Facebook lagi . thumbsup-1.png image by gurlofpinkthumbsup-1.png image by gurlofpink

Aku mengaku , time nak delete Facebook tu berfikir 10 kali .
And sangat confused time itu ! uwaa-1.png image by gurlofpinkuwaa-1.png image by gurlofpink
Last sekali , cari method untuk terus DELETE bukan DEACTIVATE .
dan berjaya ! yeaypng-1.png image by gurlofpinkyeaypng-1.png image by gurlofpink

Dan sekarang bila takdaa Facebook , rasa macam nak buat balik .
Oh well , kita kena lawan hawa nafsu tu !! thumbs-1.png image by gurlofpink

Bila dah tak tertahan sangat nak buat Facebook ,
aku berfikir-fikir 10 kali tentang baik buruknya Facebook niih . fuhh-1.png image by gurlofpink

Aku pun dah buat keputusan , Facebook aku akan buat 10 tahun lagi .
Bila dah besar , dewasa ... Time nak cari kawan-kawan lama smile-1.png image by gurlofpinksmile-1.png image by gurlofpink

Sebab masa remaja ni aku rasa takda guna sangat pun Facebook tu .
Nak organize reunion ? Cehh , guna duit sapa ? Mak bapak ?
Dah-dahlaa nyusahkan mak ayah . ekeleh-1.png image by gurlofpinkekeleh-1.png image by gurlofpink

That's why aku nak tunggu bila aku dah bekerja nanti baru buat Facebook .
Cari kawan-kawan lama , then ajak reunion . malunyaaww-1.png image by gurlofpink

Ouh , aku ni berfikiran ke depan sangat ke ?
Of course , fikiran aku ni agak simple , not complicated .
Dan kita mestilah berfikiran jauh ke depanrainbow.png image by gurlofpinkrainbow.png image by gurlofpink

Bagi aku Friendster , Facebook , Myspace , Twitter , MillatFacebook and so on ..
Takde gune pun masa umur remaja ni . Serious !

Sekarang aku baru sedar , dulu takdaa kesedaran diri dan belum matang .
TOINK TOINK ! TT-1.png image by gurlofpink

Baru sekarang tersedar betapa Facebook tu mempengaruhi fikiran
anak-anak muda zaman sekarang ni cisss-1.png image by gurlofpinkcisss-1.png image by gurlofpink

Kawan-kawan aku ? Of course majoriti ada .

Blog ini je aku rasa bermanfaat sikit sebab boleh kongsi-kongsi .
Tapi kekadang tu terasa jugak keburukan blogging ni .

InshaAllah aku tak delete blog aku ni , nak buat kenangan sampai dewasa .
Bolehlaa aku ketawa sorang-sorang tengok post aku di zaman remaja haishh-1.png image by gurlofpinkhaishh-1.png image by gurlofpink

Blog is like an online diary to me .
* e'eleh diary pun 3 bulan sekali je sentuh T__T *

Like diary , bila kita besar boleh korek-korek balik kotak lama-lama kemudian terjumpa diary waktu zaman sekolah .
Mesti ketawa sorang-sorang sebab isi diary tu jiwang-jiwang dan keanak-anakan .

fuhh.png image by gurlofpinkfuhh.png image by gurlofpinkfuhh.png image by gurlofpinkfuhh.png image by gurlofpinkfuhh.png image by gurlofpink

Well , zaman sekarang ni diary dah jadi lapuk .
Semua nak yang moden , semua dah bijak IT .

Ummi aku pun asyik-asyik menghadap Facebook ,
takpalaa , dia nak contact anak-anak murid dan kawan-kawan yang 50 tahun dulu haishh-1.png image by gurlofpinkhaishh-1.png image by gurlofpinkhaishh-1.png image by gurlofpink .

Persoalannya , kenapa yang kanak-kanak dan remaja ni ada jugaak Facebook ?
Senang sangatlahh , yang 17 below ... ww.png image by gurlofpinkww.png image by gurlofpinkww.png image by gurlofpink

Aku tak naklah kait isu Yahudi dan Israel tu semua sebab kebanyakan orang yang bercakap pasal Facebook akan bercakap soal itu .
Pandai-pandailah korang Google soal hukum ada Facebook ni .

Kalau tak salah , aku baca dalam SOLUSI hari tu Facebook ini harus .
Tapi boleh jadi haram jika ia mendorong kepada kemusnahan Islam itu sendiri .

Fikir-fikirkan , dan ingatlah berfikir sejenak itu lebih baik daripada solat sunat 1000 rakaat .

Wallahu'alam , wassalamualaikum .

BAI.png image by gurlofpink
fifiey-1.png image by gurlofpink
Post a Comment