oh jeng jeng jeng !


ohyeahh-1.png picture by gurlofpink

Erk , saja je edit edit gambar tuu guna Photoshop . Testing Photoshop yang susah gila nak mampus tuu . ~.~ Dahlaa agak lembab dan sengkip .

Jadi , hari ini aku telah menolong Ummi buat kuihh . Nama kuih tersebut kuih masam manis tapi agak manis leting . Haish ~ Orang yang buat manis sangat kott xD * perasan perasan *




Okay , proses ini Ummi yang buat . Aku takleh tahan sangat gunaa menda ni , lenguh tangankuuu . Dan cepat putus asa . * ops * Hee hee . Takpe , takpe , usaha diteruskan dengan ...



Aku kena kepuk telur sehingga berbuih . Ayat Ummi : "Kalau guna mende tu ( yang dalam gambar ) , sampai tahun depan tak berbuih ," * tercabar tiba-tiba *

Last sekali terpaksa guna mende tuu jugaak sebab...alat sebenar hilang . Huahuahua ! Dan tak sampai sejam pun dah berbuih .

Jadi , kata-kata Ummi yang kata sampai tahun depan tak berbuih tu adalah teramat salah sama sekali . Haha . Tengoklah tukang kepuk , agak 'mmeccokk' dalam kewibawaannye . T.T


* banyak pulaak kaki-kaki yang tak bersalah dalam gambar nii * Elok pulaak aku susun pewarna tuu . Hahaha ! Dan telur masih dikepuk -.-

Lepas tu , campur semua bahan . Lalala ~ Ummi laa yang campur , nanti kalau aku buat kena bebel sepanjang hari . Haishhh ...

Then , kena susun gambir . Ala , yang mashem mashemm yang dalam buku teks sejarah tuu . Lepas tu lepas tu , letak la bahan yang telah dicampur tadi tuuu . Kena buat dua colour , hijau dan kuning !

Cantik tak I susun ? Awww . Tapi Ummi pun susun jugaak . Sempat aku membebel kat Ummi , "Ish Ummi ni susun tak kemas laa !" Hehehe . * sesedap hati je bebel kat orang yang lebih berpengelaman *


Okay dah siap susun . Lepas tuuu , kena letak warna hijau pulaak atas tuu . Selang seli selang seli macam tu laa . Tapi Ummi yang letak , kalau aku letak , tak siap kuih ni .


You see ? You see ? You see ? You don't see ? How come ? Hah ? * ngarowt dohh * Aku snap pictures pun kena bebel jugaak , tapi aku 'kan degil ? T.T


Bila dah ratakan , jadi macam ni . Then , kita kukus jugak kukus jugak , susun jugak susun jugak gambir tu . Haish ~ Penat tauuu . Sakit sendi I . ~.~


Tadaaaaaaaa ! * actually kuih buat pagi tadi , gambar ni snap malam , memanglaa dah takde separuh ! * HEHE . Nak ke ? Teramat manis leting . Gambir tak terasa kemashemannye !

Semangat tak aku buat kuih ? Nak resipi ? Aku taktauu , ikut je arahan Ummi . Kite due orang sahaje yang buatt , orang lain kemas rumahh .

Ops , bilik aku tak kemas lagi nihh . Malas sungguh ! Memang bersepah tahap gaban gaban gaban ! Biarlahh , biarlahh ! * cube membela diri yang sememangnya bersalah tak kemas bilik *

Okay tadi Abucik Abecik kasi buku . Terlalu banyak yang amat . Adalah 5 buah bukuuu . Semua tentang Islam , Nabi Muhammad and so on .

Tapi aku baca satu dulu , dalam masa 10 minit dah habis satu buku . Bahasa dia mudah dan senang . Awww ! Best baca , tapi aku baca dengan wajah TP ( takde perasaan ) .


A Muslim Girl's Guide to Life's BIG Changes . Best best ! Pastu ada satu lagi , Muslim Teenagers Coping with parents , family , life , the universe and everything . * erkk , panjang pulaak tajuk *

Tapi yang itu tak baca lagi , tebal 3 kali ganda dari buku yang aku dah baca tuu . Nanti bukak sekolah aku baca * hehe * . And others , 2 , 3 buku kecikk tentang solat , amalan sunnat Nabi dll .

* eh semangatnya update blog weekkkk *

Oh esok satu batalion datang * kata Ummi * iaitu Abelong and family akan balik . Abang pun balik esokk , terpaksa tunda semua tarikh atas sebab-sebab yang tertentuu .

Oh eh , jemputlaa beraya kat rumah . Boleh rasa kuih saya ! Eh , silap ! Kuih buatan ibu saya dan saya ! Hoho . Tataaa ~


Wassalam .

Comments

  1. dik. hehe. buat kek banyak2 sabar yek. apa lagi kek lapis yg berlapis2. kakak sukaaaaa sukaaaa buat kek lapis! hehe

    ReplyDelete
  2. yea yea .
    hari ni awal2 dah tarik diri daripade buat kuih tuu .
    kakak2 pulak tolong UMMI .

    fifiey pergi ikutt abang bahagi beras ~~ haha

    * walaupun taktauu siape kakak di atas ni , tapi takpe la -.-

    ReplyDelete
  3. heheh. takpe. kakak jadi silent reader je x pe kan? hehe

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Snow White & The Huntsman

Beraya di rumah Zizan Raja Lawak! LOL xDD

Kawaii Photo Contest .

Followers