Day 20 - A hobby of yours


A hobby of mine . Dah dapat agak apa hobi aku ? Alaa , kucing kat atas ni dah beritahu okay okay okay ! Eh eh , baguslah kucing ni membaca ! MEMBACA AMALAN MULIA ! Haha .

Standard laa kan , budak perempuan rata-rata memang suka membaca . Entah kenapa ... Maybe sebab orang perempuan ni lebih rajin kot ? Al maklumlahh , orang lelaki takyah membaca sebab mereka 'kan tiga kali ganda lebih bijak dari orang perempuan T_________________T

Dan mereka ada 99 akal 1 nafsu , sedangkan kita yang perempuan ? 99 nafsu 1 akal . Maybe salah satu nafsu orang perempuan ni buku kott . Dan satu lagi ilmu . Okay jom kita selami hobi yang amat popular di kalangan perempuan ni .

Biasanya orang suka baca novel cinta , sebab menyentuh hati dan kita boleh feeling sorang-sorang dalam bilik lepas tu habis tisu sekotak untuk kita je sebab cerita tu terlalu sedih T____________T . Siapalah tu , jangan terasa pulak xDDD

Tapi aku tak fanatik sangat novel cinta sebab aku suka buka sejarah Islam yang tulisan Abdul Latip Talib tu contohnya . Tak sia-sia aku baca sebab sekaligus aku boleh sampaikan apa yang aku baca dekat kawan-kawan aku .

Actually , aku sangat-sangat-sangat tertarik dengan sejarah ni , terutama sejarah Islam . Sebab aku rasa ada sesuatu yang tersirat di sebalik sejarah-sejarah itu . Rasa ingin tahu , rasa nak mendalami . Rasa bila orang tanya tentang sejarah Islam , kita dulu yang dapat jawab !

Itulah yang aku rasa . Aku dah khatam beberapa buku dan yang first sekali aku khatam ialah Salahuddin al-Ayyubi . Lepas tu Khalid al-Walid - pedang-pedang Allah semuanya . Aku memang admire Salahuddin al-Ayyubi sangat-sangat . * semangat tak aku -.- *

Emm . Biasanya perempuan berumur 14 tahun suka novel remaja tu 'kan ? Aku tak dah . Rasa geli pulak dan rasa tak best . Jalan cerita semua samaa . Tak bestlah macam tu . Kalau ada masalah je , mesti yang remeh . Oh , rasa nak lempar buku tu jauh-jauh !

Bila aku baca buku , aku akan fahami setiap ayat . Dan kadang-kadang tu akan berimaginasi . Best wohh ~ ! Terutama baca Twilight , New Moon , Eclipse dan Breaking Dawn . Kamus siap ada kat sebelah . Hihihi ! Sekaligus boleh laa belajar untuk speaking .

Aku suka baca buku English sebab aku nak belajar . Walaupun buku tu semuanya tebal 42 inci ehh ehh , 420 pages . Tapi relax laa orang lain baca sampai beribu-ribu ... Baru 420 kann ?

Hee ~

Tapi aku tak tauu kenapa aku tak minat Harry Potter dan Lord of The Rings ?


Tapi takpelah , apa-apa pun aku memang suka membaca . Tapi aku dapat membaca kadang-kadang je bila ada masa free .

Dah nama pun hobi - perkara yang suka dibuat pada waktu LAPANG , takkan nak buat tiap-tiap waktu 'kan ?

BAII !

Comments

Popular posts from this blog

Snow White & The Huntsman

Beraya di rumah Zizan Raja Lawak! LOL xDD

Kawaii Photo Contest .

Followers