Day 5 - Your Favourite Quote

5.10.10



Yep , that's right !
Today's on-the-list-whatsoever-called * duhh * ...
My favourite quote .

Quote ni amat mendalam , menusuk ke dalam kalbu .
Eh eh , quote laa , bukan kotak blockquote T___T

This one is my favourite ;




Ouh first time nampak quote ni dekat ...
Sekolah kott ?
Maklumlaa , SHAMS ni memang gantung mutiara kata kat mana-mana .

So , takdelaa mate ni nak memandang ke lain * mendalam maksud ayat ni * kalau tengah jalan ..
Rajin-rajinkan membace mutiara kata .

And kate-kate itu memberikan aku sedikit perangsang untuk lebih diam .
Hmmm .

Mukmin itu diamnya zikir - seseorang telah menulis di papan putih kelas .

Satu lagi quote yang favourite aku jugaak , kadang-kadang tu jadi panduan jugak kalau tengah stress .
Ayat cinta dari DIA .
Hohoho ~

Surah Al-Baqarah Ayat 216 :

“Boleh jadi kamu membenci sesuatu , padahal ia amat baik bagimu , dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu , padahal ia amat buruk bagimu ; Allah mengetahui , sedang kamu tidak mengetahui.”

Ada lagii ! This is my new favourite one .
Terima kasih kepada Nunush sebab suruh cari baru-baru ni .


" Tidak Aku ciptakan jin dan manusia melainkan untuk beribadah kepadaKu . " - ( Surah Al-Zariyat ayat 56 )

Tapi dalam tiga ni , yang Saidina Ali tu paling aku suka .
Sebab maksud dia sesuai dengan keadaan aku sekarang ni .
CAKAP BANYAK .
Erkk ....

Ayat kedua tu , kalau macam aku rasa unhappy je , aku ingat ayat itulah .
Lebih kurang sama jugak kan maksud dengan 'ada hikmah di sebalik semua ini' .

HUH , nampak macam penyabar je aku ni 'kan ?

Memanglah penyabar , tapi kalau simpan dalam hati lama-lama ...
Takutlah jugaak aku kot-kot jadi dendam . * na'uzubillah min zaliik *

OHH , di manakah quote yang diambil dalam siri Twilight ?
Sorry , quote dia memang banyak tapi aku rasa ...
Takda yang sesuai . Kalau ada pun ...


If you ever had a secret you couldn't tell anyone ... - Jacob Black on Bella Swan , New Moon

"If you ever had a secret you couldn't tell anyone ..."


" Hey Bells, "

T.T * saje berangan *

Klik sini untuk tengok Mai punya .

TATAA !!
Post a Comment