Day 6 - Whatever tickles your fancy


airplanes.png photography image by ja-enzosy

* okay gambar di atas hanyalah hiasan semata-mata memandangkan pagi esok aku akan terbang ke KL *

Hoho . Abang aku nikah Sabtu ni .
Oh terharunyaa ! ~~
* aku tatau kenape aku pulak yang excited lebih dan berdebar macam aku pulak yang akan nikah *
Si berdebar sunggoh ! Didi Didi ...

Ouh tadi kat sekolah keadaan agak pelik bila semua orang tak bising sangat .
Termasuklah aku , nak dibandingkan dengan hari-hari lain laaa ...
The truth is memang aku bising hari-hari ahh LOL

Dahlah aku agak tak puas hati dengan seseorang dalam kelas tuu .
Taknak laa bagitau terus-terang sape , tapii ..
Aku dah rasa lain dengan dia .

Dahlah selama ni aku hormat dia sebagai seorang yang baik dan agak warak laa .
Last-last jumpa 'benda itu' , dahlah nama aku seorang je .
APA SALAH AKU KAT DIA ?
Huuuu ~~~

Lepas tu si 'Ainul pulaak tak sihat .
Demam - asyik-asyik demam je budak tu sorang .
Dalam geng kita orang SS501 , yang selalu demam Alya dan 'Ainul .
Yang selalu sakit perut aku dan Sofiah .

Sabrina ? Sakit tulang atau sendi T____T

Ouh tadi cikgu Sejarah ada buat kuiz Sejarah berkumpulan .
Aku lah tukang tulis jawapan - yang sebenarnya jawapan dari Tommy , Didi dan 'Ainul .
Heh ~

Lepas tu aku buatlah tulisan cantik yang berangkai tuu ..


Then , kiteorang kena tukar-tukar kertas kuiz tu untuk kumpulan lain tanda .
Sebab cikgu tunggu lama dah kumpulan kiteorang * actually kejap je -.- * , aku pun rekalah nama kumpulan ...
Didi , Tommy dan Nunu langsung tak membantuuu masa aku tanya , " nama kumpulan apa ni ? " .

Mula-mula aku cadang , Bayu Laut ..
Ada pulak cadang Angin Monsun Barat Daya * ROFL *
Last-last...


Aku tulis je 'Bayu Laut' ...
Lepas tu aku dan 'Ainul gelak besar macam Fara Fauzana * oke tipu T.T *

Nak dijadikan cerita , kertas kami ni kena tanda dengan satu kumpulan ni .
At first tu tertanya-tanyalah , " Siapa tanda kumpulan kita nii ? "

Then , tetiba ada budak lelaki , " Cikgu , kalau dia buat jawapan dua camana ? "
Sengkip budak tu wohh . Tumbok kangg .
Tau sebab apa aku kata sengkip ?

Sebab lepas tu cikgu tanya , " Jawapan dia apa ? "

" Raja Syed Alwi dengan... Raja Syed Alwi ! "

OKE SENGKIP !

Then ahli kumpulan dia pulaak tambah , " Itulah , nak buat sangat tulisan berangkai ... "

SHADAP YOUUUUUUUUUUUU !

Aku dan 'Ainul pun gelak tahap maksima .

Hoho . Kelakar sangatt -.-
Aku saja je nak happykan Nunushes sebab dia kann tengah demam + bad mood .

BAYU LAUT ~~~
HAHAHA . Gila betul otak aku masa tu .

Tanjung Puteri Aimi Athira Raja Musa - nama Tommy sebenar .
Err , Tanjung Puteri je sebenar jawapan dia . Hoho .
Lepas tu aku padam balik LOL

Aku ade jugaak lukis gambir , dan tak padam punn .
Lepas tu budak-budak tu kata jawapan kami salah sebab ade lukisan .

T__________________________________T
* saje nak happykan Tommy , Didi dan 'Ainul :) *


Today's on the list : Whatever tickles your fancy .

Jadi hari ni nak cerita pasal NENEKKU !

+ picture taken at Syria +

Nenek aku ni ibarat superwoman .
SWOOOSHHH !!! * bunyi terbang -.- *
Err , tapi nenek aku tak terbang laa .

Manusia mana boleh terbang sebab badan tak mampu menampung berat kita ni .
* baru belajar Sains baru-baru ini T___T *

Korang nak tau kenapa nenek aku superwoman ?
Hari tu masa pergi Syria , beliau telah mendaki Jabal Arba'in ( Bukit Arba'in ) yang ada 500 anak tangga tuu !
Bayangkan , bayangkann !
Umur beliau dah nak masuk 77 tahun .

Beliau jugalah Nyonya Mansor ! * sebab datuk aku belah Ummi nama Mansor *
Jadi automatically Ummi aku Sabariah Mansor !

Bagi sesapa yang tak paham , sila tengok cerita Ibu Mertuaku .

And masa kitaorang pergi Jepun sama-sama ,
nenek aku ni sangat gagah berjalan .
Dahlah pintas semua orang T___________T

Go go my Nenek ! Hee ~


Tinggi tak Jabal Arba'in tuu ?

Rahsia nenek aku kuat - sentiasa mengingatiNya .

Serious serious , kalau nampak kiteorang menyimpang sket , beliau akan tegur dengan baik .
Dah nama pun nenekkan , mestilah kiteorang patuhh .

Lagipun beliaulaa satu-satunya nenek yang kami adaa .
* sebak * Huhuuhuuu . WE LOVE YOU , MOKK !

Nenek aku ni memang kuat beribadat .
Bangga kadang-kadang jadi cucu , tapi agak malu dengan diri sendiri sebab tak jadi macam nenek .

T_________________________T

Nenek aku ni ada 55 orang cucu .
Ramai ke ? Ramailah jugaak kan . ERR .

Anak ada 9 - memanglaahh ramaii . 7 perempuan 2 lelaki T.T

Cicit ada .. * kejap tengah ambik calculator *
 
25 saje . Haishh ~

Kiranya nenek aku ni berjaya membesarkan anak-anaknya dengan penuh wibawa !

Tapi masa kecik dulu Ummi aku duduk dengan tok Ummi ,
sebab tak tauu -.-

Nenek aku ni duduk rumah kat kampung ( Kampung Raja ye ) , sorang-sorang je .
Walaupun rumah beliau tu besar dan ala-ala tradisional + moden .
Cantik ... Banyak bilik , walaupun beliau tinggal sorang-sorang .
* senanglah nanti anak-anak balik raya boleh tidur di bilik kosong ituu *

Nasib baik ada 3 orang mak sedara aku duduk berdekatan .
Ming , Wan Cik dan Kholati .

Jadi , kadang-kadang tu pak sedara aku ( suami kepada mak sedara aku ) atau cousins aku akan temankan nenek aku kat rumah beliau itu .

Taklah risau sangat .

Anak beliau semua straight jadi cikgu dari first hinggalah yang ke fifth ,
termasuklah Ummi aku sendiri .

Lepas tu yang sixth tu iaitu Maklang jadi Pengarah Kemas ,
then Ayah Njang aku taktauu kerja apa T.T
Kemudian masuk Cuani jadi cikgu balik ...

Dan yang bongsu iaitu Pak Tam kerja besar-besar jugaaklah .
Maybe kerja Pak Tam paling mewah skit berbanding yang lain .
* tapi tetap tak tauu kerja apa LOL *

Rumah nenek ada pagar automatic - cehh kalah rumah aku .
Rumah aku pagar kena tarik , dahlah susah .
T___T

Tapi aku tak suka pagar automatik ,
berdebar pulaak - tak tauu kenapa T.T

Okay apa lagi korang nak tahu pasal nenek ?
Nama beliau ialah Zainab Abu Bakar .
Tapi orang kampung beliau Mok Jenab je .

AHAH !
Nenek aku ni mengajar mengaji kat budak-budak kampung .
Hee ~ comell pulak rasa .
Budak-budak ! Rindunyaa time dolu-dolu .

Klik sini untuk tengok Mai punya .

- Tamat -

Ehh sekarang ni aku tengah digosipkan dengan someone dalam kelas tu .
Aku tak tauu apa kena-mengena aku dengan budak tu .

Dah meleret dah ni , aku tak suka sangat .
Kalau dulu aku buat tak kesah tapi sekarang aku rasa bengang .

DAN RASA SENGKIPPPPP !!!

Dahlah pasal yang satu lagi tuu .
* hal ni tak boleh bagitau sangat - menjatuhkan reputasi aku sebagai seorang pelajar 2A2 T.T *

Dan aku rasa malu dengan kejadian ituu .
KENAPA NAMA AKU ?
Huuu ~ nak nangis ! * bila masa aku jadi mudah nangis ni , cehh berlakon betul *


BAII !

Comments

  1. mentang2 tajuk "whatever tickles your fancy", panjang bebeno entry kali ni yee.. Tee hee~ ;)

    ReplyDelete
  2. mentang2 tajuk "whatever tickles your fancy", panjang bebeno entry kali ni yee.. Tee hee~ ;)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Snow White & The Huntsman

Beraya di rumah Zizan Raja Lawak! LOL xDD

Kawaii Photo Contest .