ISSUES ❤

bunnycookies.jpg Bunnies image by rmhboss

Haish ~ Penat seyh . Setelah berkurun-kurun mengupdate blog dengan projeKt tu , akhirnya aku nak tulis post yang takda kena mengena dengan projeKt tersebut .

Aku bengang dengan Google Chrome ni ... Dah seminggu aku tak boleh upload gambar . Aku buka Mozilla Firefox takde masalah pulaak upload gambar . Semalam diorang buat maintenance pun tetap hari ni tak boleh upload gambar .

So , terpaksalah aku merajinkan diri buka Mozilla untuk upload pictures . Cis ! Menyusahkan betul . Dahlah dua tiga menjak ni aku dah tak tengok Cinta Kirana * ada kena mengena ke dengan cerita ni huh * .

Bukanlah aku fanatik sangat dengan drama Indon tu . Yang ENTAH APA-APA * but still tengok juga -.- * . Tapi just for fun . Sebab aku ni bukan tengok tivi sangat except kalau aku tak tahu nak buat apa lah .

Folio . Ada dua folio yang kena siapkan . Satu , folio Sejarah , sepatutnya hantar bulan Julai T____T tapi aku baru hantar pagi tadi . Sebab aku baru print-out semalam .

Lepas tu , folio Geografi . Memandangkan aku ni pelajar yang baik yang mendengar kata-kata cikgu ... Cikgu cakap ,
" Awak semua baik hantar sebelum final exam , sebab cikgu nak sebelum * tarikh sekian-sekian * . Alaa , sehari pun dah cukup awak siapkan . "
Aku pun siapkan terus semalam - bersama folio Sejarah . Kecuali peta lakar je aku belum buat . Ahahaha ! Drastik tak tindakan aku ? Al maklumlah , aku dah malas bertangguh . Takde faedah langsung .

Dan apa yang cikgu cakap , benar . Boleh siapkan dalam sehari . Esok , Alya dan Aishah datang rumah aku sebab nak buat folio Geografi sama-sama . Aishah tu jiran setaman aku , tajuk folio Migrasi Penduduk Kampung kami .

photography-1.png Photography image by PinkMusic16

Si Alya pulak problem sikit sebab dia duduk flat polis . So , dia nak buat kajian tentang kampung aku inilah . Actually aku duduk dalam kawasan taman , tapi taman aku kecil je . Kenalah ambik kampung .

Dan aku bangga aku dah siapkan . Haha . Kawan-kawan aku semua macam , " Eh betul ke Fifiey ni dah siap ? Fiiiiiiiiii ! Tak aci awak dah siap . " sebab biasanya aku antara orang last yang hantar folio .

Al maklumlah dah dapat kesedaran diri xDDD . Seperti yang aku cakapkan tadi , aku tak nak bertangguh . Nanti banyaaaaaaaaaaaaaak pulak kena buat . Dahlah exam is just around the corner .

Dah dua hari kami pelajar form 2 ada kem . Kem Pecut -.- untuk final exam ni . Rabu dan Khamis . Pelajar form 1 hari tu ada Kem Akademik hari Ahad , Isnin dan Selasa . Form 2 sambung hari Ahad ni untuk PAI .

Aku tak boleh nak interpret kenapa semalam ( Rabu ) balik pukul 1.15 petang , hari ni kami form 2 balik pukul 4.30 petang . Hari Ahad ni ada PAI je , means kami tetap akan balik pukul 3 petang .

Tapi takpelah , hari Khamis balik pukul 10 malam pun takpe sebab Jumaat dan Sabtu tak sekolah . Hak hak hak . Tapi taknak lah extend kelas sampai pukul 10 malam nanti kang mata bengkak pulak .

Tak pun nanti semua pelajar tidur . Hish ! Mustahillah buat macam tu . Even kem yang biasa dibuat tiga hari dua malam pun petang tu dia bagi rehat . Yang aku melalut pasal kem ni ape hal ?


And then hari tu ada adik form 1 yang comel jalan tepi aku ... Tetiba dengan excited beliau berkata dengan wajah yang sangat happy ,
" Blog Kak Fifi commmmmeyyy sangat ! * tak ingat dah apa dia kata * "
Aku pun senyum jelah , takkan nak riak bangga sombong kan nanti apa pulak budak tu kata . Lagipun , aku bukan boleh orang puji , nanti merah muka aku . MALU LA KONON .

Lepas tu aku tanyalah balik , trying to be a friendly person although I am NOT that friendly ,
" Kelas mana ? * lepas tu beliau jawab * Ohhh . "
Then aku senyum kat beliau dan beliau pun berlalu ke kelasnya . Aku masa tu tengah tunggu Ain , lepas tu aku kembali ke kelas aku .

Wait . Blog aku ni comel sangat ke ? Cute sangat ke ? Aku rasa biasa je or maybe aku dah selalu hadap blog ni jadi macam alah bisa tegal biasa kot . Entah , aku buat je apa yang patut untuk blog ni asal tak serabut sudaah .

Walaupun content blog ni agak mengarut dan takde input langsung , takpelah . I blog what I like . Lagipun blog ni untuk suka-suka je . Release tension skett . Ahaxx ~

Oh ehh ~! Rasa nak tukar gambar shoutbox --> kat tepi ni sebab nak letak gambar Merlin RAWR !!! Shoot . Geram seyh malas nak edit wo . Photoshop susah derr . Rasa nak lempang diri sendiri tahu tak bila guna Photoshop ?


Haa . Aku baru start rapat dengan seorang budak ni . Dia kelas 2A4 . Hoho ~ ! Nama dia Alia dan perwatakan dia sebiji Alya cuma Alia ni lebih sopan dan berbudi bahasa . Park Jung Min cerewet xDDD
* rasa nak lempang tak bila nama sama je sebutannya *

Maybe aku ni rapat dengan orang yang senyap kot sebab aku boleh attract attention orang yang pendiam . Sebabnya aku ni memang pendiam , tapi bila jumpa dengan orang yang pendiam jugak ... takkan nak lakukan scene ' aku tengok kau kau tengok aku ' je ?

Satu lagi aku suka usik dan buat lawak . Lepas tu diorang gelak * dahlaa tadi gelak secara tiba-tiba sebab terlalu lama duduk atas kerusi dalam dewan tuu * . Aku bukan seorang yang friendly , tapi aku akan cuba attract orang yang pendiam untuk dijadikan kawan .

Supaya aku seorang je boleh cakap dan dia hanya mendengar MUAHAHAHA !!! * eh eh kejamnya -.- *

Takde laa . It's okay to make new friends . Kawan yang pendiamlah best . Boleh simpan rahsia . 'Kan Alya 'kan ? Walaupun awak cerewet , saya tahu awak baikkk ~~ Heeee . * lalala - saje je wat baik xDDD *

Bukan nak cakap 'Ainul , Sofiah dan Sabrina tu mulut tempayan ... Diorang pun baik ape ! Sebab diorang 'kan manis dan comell dan baik hati serta suka mengerlipkan mata tanpa sebab kerana nak membodek aku ? T________________________T

Nasib baiklah aku ni jenis yang memahami dan terus iyakan aje apa yang diorang nak , teman diorang pergi ke sana ke mari ke , tumpang aku balik ke , nak pinjam barang ke apa kee ... Maklumlah , kita sebagai orang tua kena memahami keperluan yang muda ni .
* bunyi macam aku ni dah tua kerepot T.T *


Apa-apa jelah . Layan jelah kehendak korang tu . Korang pun layankan je apa yang aku buat . Merajuk ke . Huahuahua ~ ! Terutama merajuk sehingga merantau ke tempat orang xDDD

Okaylah aku hendak tengok tivi . Esok tak sekolah pun . Aku update lagilah nanti . Tapi Sabtu ni maybe last day sebab minggu exam aku tak nak kacau mood study aku dengan online . Lappy ni pandai-pandai aku buat jeruk dalam almari .

TATA !! Love you haha .

Comments

Popular posts from this blog

Snow White & The Huntsman

Beraya di rumah Zizan Raja Lawak! LOL xDD

Kawaii Photo Contest .

Followers