the infernal devices book one .

29.12.10

Assalamualaikum hai hari ni aku saja je nak tulis pasal buku yang aku baru habiskan beberapa minit yang lalu dan seriously this is not a review AAAAA . Sebab aku tak puas hati dengan ending dia =____=


This is the book cover . Don't judge a book by its cover , but I never did =_= . Okay this time , please do NOT make it into a movie . I really don't want to DESTROY my imagination . Lagipun background story ni was like in 19th century . 1878 T.T

Cassandra Clare had written some books before , The Mortal Instruments ( TMI ) series . I've bought them but looking forward to read the first book , City of Bones . Nanti-nantilah aku baca . Derr , penat dah baca buku hari ni ok .

Tapi siri TMI tak habis lagi , Cassandra dah tulis satu siri lain lagi , The Infernal Devices ( TID ) which is currently having its book one . And I'm eagerly waiting for the next books of course T_____T

As usual , aku memang tak puas hati dengan ending mana-mana novel bersiri =_______= sebab ending dia suka buat aku tertanya-tanya except for Twilight and Hush , Hush . They're quite okay with the endings .

Seriously , tak payah buat movie apa-apa pun with Hush , Hush and TID * or even Fallen * . Biarlah . I don't like them being made into big screens . Because there are no casts perfectly fit for any of the characters .

Except if they are still going to cast Robert Pattinson as the hero xDDD


This is the book cover for Hush , Hush . And sambungan dia , Crescendo aku tak baca lagi . Esok esoklah , I want to read City of Bones dulu =___= And TMI masih ada buku keempat yang akan keluar tahun depan , City of Fallen Angels T.T

What is it about me and mythical creatures' stories ?

Firstly vampires , woaaaa * scary enough =.= * and then werewolves , and then masuk Fallen and Hush , Hush dah fallen angels and Nephilims lepas tu bila baca TID masuk semuaaa =_____= Vampires , werewolves , Nephilims , Shadowhunters , and ... Merlin . Eh Merlin tak ada , warlocks adalah :P

Kalau buku-buku ini ada character Merlin best jugak , lagi addicted . KAHKAHKAH . Enough is enough , tak payah addicted lagi . Baca cukup-cukup makan je , ok makcik Fifiey sebab PMR awak tahun depan iaitu dalam masa empat hari sahaja lagi awak faham ke tak ni ?!?!

=_____________________=

Oh BTW ,


Impiana 3 & 4 * also known as Misteri Terbongkar and Finale * , dah keluar . Aku pergi kedai buku dekat Terengganu semalam , which is of course , do NOT have TMI and TID at ALL and Hush , Hush . Thank God they have Twilight or else ... Don't call it a bookstore =.="

Aku ternampaklah buku Impiana tuu . Ingatkan nak beli tapi nanti Kakak aku membebel lagi suruh aku beli buku yang lebih bermanfaat daripada Impiana , so aku tak belilah . Lagipun aku dah tak minat dahh , taste dah berubah =__= HAHAA

Hmm , TID tu actually tak bercerita sangat-lah pasal fallen angels , vampires and those mythical creatures . It's more about investigating . Like playing detective . Solving riddles and puzzles . And mostly , fighting the freaking enemies . Ugh .

And it's good to know that they were NOT fighting over a girl .
Like Edward with Jacob , not like Edward with James or Victoria or Riley .

And lepas baca TID barulah aku menyedari yang selama ni memang aku betul-betul minat everything about detective sebab tulah asyik tengok jugak tengok jugak Detective Conan tidak kira episod yang ditayang adalah ulangan 40 kali T____________T

Oh and aku rasa Cassandra Clare ni memang sukaa gilagilagila membaca kottt sebab watak utama TID memang obses dengan novels . A Tale of Two Cities may be Cassandra's favourite because she kept mentioning it in the book =___= .

Also Wuthering Heights and... Pride and Prejudice .
* tetiba rasa nak gelak teringat dekat Pride and Prejudice xDDD *

OKAY INI ENTRY BASI YANG PATUT AKU POST SEMALAM :P
Yang kat bawah ni yang hari ni x)

Kan dah habis baca The Infernal Devices : Clockwork Angel tu kan * yalah , siri tu baru keluar satu buku -.- * , so hari ni aku start baca City of Bones . And dah sampai 200++ . Baguslah , habiskan cepatttt !



Seriously nak golek-golek atas lantai sambil ketawa tanpa henti baca cerita ni sebab hero dan heroin dia lawakkk ... Tapi kan Cassandra Clare ni suka buat cerita hero and heroin dia tu memang betul-betul forbidden love .

So in book one , kisah cinta diorang tak habis . Or even tak kesampaian pun macam Mulan , not the cartoon movie , yang betul-betul T_____T Not like Bella and Edward walaupun forbidden love , book one hubungan diorang dah okay :)

Tapi The Infernal Devices dan The Mortal Instruments TAK . And I'm annoyed with myself for reading those books =_______= Tunggu jelah kesemua empat buku keluar and then baru baca . Make sure baca buku last dulu untuk mengetahui ending dia happy ke tak , kalau tak , takyah ah baca book one , two and three xDDD

Tapi dah aku TERRRRRRbaca buku tu , kenalah tunggu tahun depan and tahun depan . Ok stop . Sampai 2012 je sebab Book Three of The Infernal Devices will come out in 2012 :DDD Lagi awal lagi bagus .

Tapi apa apa pun , PMR kena study jadiiiii .... Lepas PMR aku belilah sambungan Fallen , The Mortal Instruments , Hush Hush . Oke tu je baiiii
Post a Comment