Stop writing stupid language , people .

19.12.10

Assalamualaikum Awal tak awal tak awal tak ? Awal tak saya bangun tidur hari ini , kawan-kawan sekalian ? Hahaha ~ ! Kecoh betul minah ni bangun tidur awal =.=" . Bukan apa , semalam aku tidur awal , lebih kurang pukul 12 . Eh awal apa tu daripada pukul 1 pagi T__T



Hekhekhek ~ ! Aku memang suka kacau adik-beradik aku online . Wakaka . Biasalah , adik yang nakal dalam diam ('',) sebab in real life aku ni tak suka banyak cakap dan tak usik oranglah . Kecuali 'Ainul dan Alya . Muehehe ~ !

Semalam aku call dua-dua budak tu . First sekali , Alya . Biasanya call diorang cakap lelamaaaa :) Tapi memandangkan bateri handphone aku agak low , aku saja je lah nak kacau . Ngehngehngeh ~

" Hello , Lilishhhh ! Tengah buat apa tu ? Oh saja je call ni bai ! " * talian ditamatkan *
" Enuuuuushhh ! Buat apa tu ? Saja je call , hehehehe ! BAI ! " * talian dimatikan *

Sebelum aku tekan putuskan talian , aku sempat dengar diorang gelak . Wakakaka ~ ! Inilah hidup seorang insan di persimpangan yang tidak tahu apa yang perlu dibuat pada masa cuti . Oh ! Sadisnya hidup gadis ini . Sobs sobs sobs . * abaikan perenggan ni ok *

Sebenarnya nak kacau jugak Sofiah tapi dia tak angkat phone =.=" .

Sabrina ? Phone dia kan rosak semenjak sembilan puluh kurun yang lalu xDDD Dengarnya phone dia hyperactive . Ish ish ish , ada jugak phone hyperactive ye ? Handphone aku pulak hyper-passive T__T Lempar kang baru hancur * yeay lepas tu takyah pakai phone dah :) * .



=.=" Buruknya lukisan ! Takpe , as long as I try . Kahkahkah ~ ! Sudah sudah . Aku bukan nak cakap pasal handphone . Erk , tapi ada kena-mengena jugaklah . Woopsy doodsy ( ? ) . Dah dah takyah layan Fifiey nih ok .


Aku nak cakap pasal bahasa yang dipanggil bahasa rempzz . Alaa , yang gedik-gedik sampai nak termuntah baca tu . Entahlah kenapa ea suka sangat tulis bahasa tu . Bahasa Melayu pun tergagap-gagap . Cuba cakap dengan aku apa beza pendalaman dan pedalaman ? * budak tadika boleh jawap :P *

" Orang tua-tua memang pakar bahasa Melayu . Awak generasi muda ni je perosak bahasa . Huh , " kata cikgu Bahasa Melayu kat tuition aku , Cikgu Hilmi .

Yalah , dalam karangan boleh pergi letak singkatan perkataan .

Contoh : Pd suatu hari , sy telah pergi ke tempat yg sangat jauh tp dekat di hati .

* abaikan ayat , tengok perkataan je =.=" *

See ? Patutlah cikgu marah sangat . Aku kalau mesej dengan kawan-kawan pun guna perkataan penuh tau ? Sebab aku suka menaip , kalau tak suka mestilah tak blogging T__T Kecuali dengan Alya dan 'Ainul . Biasa tulis singkatan jugak sebab selalu mesej dengan diorang .



Sebenarnya ayat merah tu nak mencarut sikit tetapi memandangkan mencarut ini adalah sangat tidak baik dan langsung tidak digalakkan serta mengaibkan , jadi tak payah gunalah :) Lagipun Mai cakap ustazah tak boleh mencarut . Wakakaka xDDD

* sejak bila aku jadi ustazah , entah tanya Mai :P *

Si Alya , 'Ainul , Sofiah dan Sabrina memang tak guna bahasa rempzz ni sebab diorang sekepala dengan aku . Tapi memang adalah kawan-kawan kiteorang yang tulis bahasa rempzz dalam SMS . Kawan-kawan sekolah rendah apatah lagi kan kan kan , Nunush dan Lilishes , Shabish shabish dan Piah ? =.="



Dahlah kadang-kadang tu tak faham =.=" dan kita akan chop orang tu sebagai G.E.D.I.K. Aku memang tak suka nak melabel-label orang ni , tapi dah kalau dia yang memang sengaja tunjukkan yang dia tu gedik kita nak cakap macam mana lagiii ?

Tak payah tambah perkataan dengan huruf W lah . Buat lenguh je taip panjang-panjang lepas tu tambah pulak satu huruf lagi =.=" . Bosan pulak tak payah eja BUCANK lah , dah lebih satu huruf . Lagipun orang tak faham pun . Eish , gedik sungguh .

Orang pun faham kalau guna bahasa biasa . Bahasa menunjukkan bangsa , bahasa jiwa bangsa and so on-lah . Hahaha ~ ! Please don't use stupid language anymore , okay ?

And thanks Nunu , Lya , Piah and Sab for not using such words .

BAII !
Post a Comment