Nurul Sofiah Jamaludin ❤


Assalamualaikum InshaAllah pada hari ini aku nak bercerita tentang kawan baik aku yang paaaling terbaikkk B-) Iaitu nama beliau seperti yang tertera pada tajuk entry ini . So kalau beliau baca entry ni mestilah beliau bangga sehabis mungkin dan akan mem'provok' aku di sekolah nanti ==" .

Huahua . Nama yang parents dia kasi Nurul Sofiah , tapi dah lumrah kehidupan kalau ada huruf 'F' je mesti tukar jadi 'P' , dan takkan panggil nama penuh punya . Takkan nak panggil Fiah pulak tak ke pelik tu ==" . So semua orang panggil Piah , tapi sebab aku dah terlalu rapat jadi panggil Yah jelah :)

Ohh aku suka sangat gambar Piah yang aku snap kat atas tuh B-)

Hmm first kenal masa darjah tiga , dia tuisyen dekat rumah aku lepas tu lepas tu dia berhenti dan sambung rapat masa form one . Aku duduk sebelah dia jer . Hek hek hek ~ Tapi dulu kami kanak-kanak riang dan belum berapa nak matang jadi selalulah gaduh ==" dan tetiba bila fikir balik macam apa je gaduh-gaduh ni sebab last sekali berbaik jugak :P

So birthday beliau 4 Julai :) Kalau nak kasi hadiah , pos dekat aku xD Huahua ~ Hmmm . Sofiah ni baik , jujur dan suka mengusik terutama bab-bab 'gelar menggelar' . So kami saling mengutuk sesama sendiri and then last sekali gelak tanpa hentiii . Ehh tapi biasanya dalam kelas aku suka kacau dia dengan pandangan 'Edward Cullen' dan konon-konon nak conteng baju dia dengan pen merah =.=

Dia juga suka membebel dekat aku =______= Kalau aku bawak kerja kayu , memang sah-sah dia akan membebel . Hari tu sekali kayu tu menghalang laluan dia nak duduk , dia membebel punyalah panjang dan setiap kali aku bawak kerja kayu memang dia akan cakap ;
" Hisy awak ni Fiey ! Nak bunuh saya ke dengan kayu ni ! "
Eh mana adaaa ! XD Hari tu sekali dia membebel sebab beg kerja kayu aku bertukar jadi besar gedabak ;
"Alah besarnya beg ! Nak lalu susah tau ! Blablabla "
Panjang jugaklah dia membebel aku pun gelak kat situ jugak . Kalah makcik-makcik xDD Lepas tu yang pasti kiteorang akan gelak tanpa henti sehinggalah cikgu masuk . Kami akan usik-mengusik sesama sendiri dan biasanya aku akan bising huahuahua . Kesian orang belah kiri aku ==" Tak apa dia pun bising jugak dengan best friend dia :P

Dan kalau buat homework biasanya kami saling melengkapi . Kalau aku tak paham , aku tanya dia . Kalau dia tak paham , aku tolong pahamkan . Dan kalau sama-sama tak paham , kami memekik panggil cikgu xD Terutamanya subjek Maths yang amat senang... keliru * ayat sir :P * . Huahua ~ Tapi biasanya Piah lagi paham sebab dia dah belajar kat tuisyen =="

Ohh memandangkan kami ni barisan saf perempuan menyertai saf lelaki * ayat sir jugak tadi , terasa sunggoh ! * kalau ada apa-apa kat depan , memang kamilah dapat dulu . Dan biasanya kami akan memekik terlolong * eh tak adalah -.- * menolong orang yang tengah buat jalan kira kat depan . Terima kasih kepada kami :P

Haaa , walaupun kami duduk depan , biasanya cikgu-cikgu tak dengar jugak suara kami T.T

Yang dengarnya orang lain , dan orang lain tu menyampaikan kepada cikgu =_____= Aiyoyooo . Tapi tak apa , kami tak kesah . Huahuahua ~ And then biasanya kami suka bising dalam kelas , ehh taktauu bising ke tak tapi aku rasa memang bising pun cuma tak ada orang tegur je :P

Kami juga berkongsi perasaan yang sama sebab terpaksa duduk satu line dengan pelajar lelaki . Awalnya , memang Sofiah je rasa macam tu . Dia protes habis-habisan , tapi aku tenangkan beliau sebab aku yang duduk tepi pelajar lelaki , dia duduk tepi tingkap je . Tak apa don't worry aku cakap.

Lately aku pulak rasa tak selesa , meanwhile Piah cakap dia okey je =.=" . Yalah orang lain semua kiri kanan perempuan , aku kanan perempuan , kiri lelaki . Huh ~ Dulu aku ingat bolehlah okey okey saja , tapi entah ah lately rasa pelik semacam je . Seram sejuk dan berdebar je . Okay this is definitely bukan pasal perasaan ea . Adalah satu peristiwa yang mendebarkan ==" .

And aku rasa budak lelaki yang duduk tepi aku tu pun merasai perkara yang sama . Mana best duduk tepi perempuan , orang lain duduk tepi orang laki kiri kanan . Aiseyh ~ Mereka tidak mengetahui perasaan kami . Sobs sobs sobs . Mujurlah Piah ada , dialah tempat aku meluahkan duka dan suka . * owwoh sedih tehh ayat deme fiii xD *

Nak luah mati bapa , nak telan mati mak T.T Nak cakap dengan ketua , dia sendiri tak boleh nak buat apa sebab PK HEM yang tetapkan kedudukan macam tu x( Tapi tak apalah , last last kami redha je dengan ketentuan Ilahi . Huaaaaaaaaaaa . Tak apa tak apa , kalau duduk depan , kita dapat ayam . Duduk belakang dapat tulang je . Hek hek ~

LASTLY ....

We complete each other ! 
" Kita 'kan saling melengkapi , Fieyy.... " - Sofiah

ILYSM Sofiah B-)
* ade hok jawab ' saye dok ' ekgi ow xD *


Hmm aku deactivate Facebook sekejap dan handphone pun dah habis bateri jadi sepanjang cuti no one can contact me I'm so sorry I don't really have any mood to speak to anyone . Aku tengah sakit hati , jadi tak payah tanya aku sakit hati dengan siapa sebab aku takkan mengaku punya . Everything is not the best way to convince me :(

Sofiah , kalau nak contact saya , call my Ummi oke ? Don't worry , you're not the problem B-) If you're the problem , takkan saya buat post ni . Janganggggg aaaa >.< Kalau nak mari dumoh , mari je tapi kalau nok mari pepagi hari , sile telefon dulu sebagai persiapan untuk saya mandi dan bersiap sedia T.T

Ohh kepada warga 2A2 , korang bincang sesama koranglah ea . Hiraukan aku kat sini , apa-apa decision , tell me . I'm just game . I just want to know the decision , don't put me in the discussion . Wokay ? Takmboh ajok pun dakpe ==" sebab saye ni penyibuk antarabangse je , kang ruin pulok reunion awok semue .

* owoh fifi touching teh tapo ni pengsan situ le je ==" *

Nampak kemas sikit tak blog ni dengan tulisan Verdana bersaiz kecil ? Oh yeahhh . Taklah sakit mata sangat macam duluuu . Huahua . Thanks for reading and ...

Tsunami melanda di Jepun : Amaran Allah dan petanda akhir zaman .

Kalau Malaysia kena , apa tindakan kita semua ? Adakah kita akan terus leka dengan gelombang kemaksiatan ini dan terus alpa ? Atau mungkinkah kita mula bertaubat dan bersujud kepadaNya ?

Fikir-fikirkan...
Wallahua'lam .

BAII

Comments

  1. fifiey.........!!!!!!!!!!!!! terima kaseh banyok sbb post pasal SAYE... hehe..gembiranye....thank u very very very very very very very very very very very very very much much much much much much much much.... muaaaahhhhhhh!!!! maseyh maseyh maseyh maseyyh maseyh....hoho.. saranghae..lps ni sye dop kabo dohlah "sye dop" hehe..pastu sye dop kbo ah rhsia a_ _ _ kekgi ow..hehe.. thanks 4 being my friends..n kpd seme yg jd . prnh jd kwn sye..thank u very muchh...

    ReplyDelete
  2. heh piah =="
    don't talk2 about a_ _ _ ~.~
    sensitip isu tuhh .
    huahua ~

    dakpe ah awok nok kabo pon T.T
    tapi saye nangih lu ah stahon =.=

    ReplyDelete
  3. hak3..sy dop kabonye..hehe.. walaupun sy brani skali pn,sy xkn kbonye..sy pn dop smpai ati nok kbo gitu ke _ _ _ _...sian ke ye kakgi.terasa stahon ngan kte,T___T

    ReplyDelete
  4. ye ah , dohlah ye terlalu baik hati =="

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Snow White & The Huntsman

Beraya di rumah Zizan Raja Lawak! LOL xDD

Kawaii Photo Contest .

Followers