Belajar untuk dapat 'A'?

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakaatuh ❤ First sekali nak ucap thanks dekat seorang err, taktauu nak panggil apa, pengkomen lah kot ( XD ) menggunakan username ~ety~. Ya, ya boleh rujuk di post sebelum ini di bahagian komen. Alah tahulah blog ni tak ada manusia komen pun T.T


Betul apa yang beliau cakap... Kat mana pun kita, bahasa apa pun kita, asal kita ingat yang kita ni orang Melayu. Semalam masa Majlis Ikrar Terbilang, masa ucapan tetamu yang diundang, beliau mengatakan orang Melayu ni dah lama wujud (err lebih kuranglah, aku ingat-ingat lupa).

Okay saya bukan nak cakap pasal inilah! =.=
Tengok tajuk, ya kawan-kawan. Haha.



Lately ni kan baru lepas exam. Bagi calon PMR negeri Terengganu-lah. Dan nampaknya budak kelas 3A1 memang terlalu ramai meng'9A'kan diri mereka T.T Kelas aku? Hmm. Tak ada rezeki lagi kott. Tiga orang dapat 8A1B (tak silap). Yang dua orang tu dua-dua sangkut English.

Seorang lagi tu sangkut Sejarah. Grr, macam akulah jugak.
Tapi masalahnya aku sangkut dua lagi subjek, jadi aku dapat enam je. Dah tak payah tanya banyak-banyak. Overall, result aku meningkatlah berbanding TOV sebab blablabla (rahsia XD). Markah pun kira okey, semua nak dekat 90 dan ada yang 90 lebih.

Bukan kes bangga okay. Alaa, yang dapat 90 lebih pun Maths dan B. Arab. Subjek yang ramai orang dapat score dengan cemerlang, gemilang dan terbilang. Kelas sebelah ada yang dapat 98. Patutlah duduk kelas nombor satu. -,-

Kelas aku, yang dapat 8A1B tu, of course-lah Mr Arif yang dapat nombor satu dalam kelas TOV tuu =,= dan Nur Syafiqah dan Nurul Sakinah, iaitu geng 2A2 3A2 lahh. Dan 2A2 3A2 lain seperti 'Ainul, Sofiah, Syaukani, Zul dapat 7A. Sementara aku, Aina dan Faisal dapat 6A. Ok, Adam tidak diketahui kerana beliau seorang yang perahsia XD

Macamlah yang tiga orang boys tu aku pergi tanya result diorang.
Kuikui.



Eh! Eh! Pinknya??? =.= Ish korang nih macam tak tahu je aku ni suka warna pink. Aiyaaiii. Supaya semangat! * eh sepatutnya kalau semangat, mesti warna merah kan? eh bukan ke merah berani ? pfffft apa aku merepek :P * Sorry, sesi mengarut mengaban sudah tamat...belum lagilah XD

Back to the topic (yang tak di'start' lagi pun -,-). Tadi dalam kelas, cikgu baru je cakap. Tengah-tengah mengajar tu, cikgu pun cakapp;

Belajarlah untuk dapatkan ilmu! Ini tak, sekarang ni belajar untuk dapat A. Betul takk?

And then masing-masing muka senyum malu-malu membuktikan soalan cikgu itu majoriti jawapannya, "YA!". Itu tidak terkecuali si empunya diri yang sedang menaip ini. And then Sofiah pun menggeleng-geleng sambil senyum muka BERSALAH dan berkata;
Ya tak ya, kan Fiey... Huhu. Lepas ni nak belajar bersungguh-sungguhlah dengan IKHLAS.
Aku pun mengeyakan aje (haa, tengok ejaan betul XD). And then kami pun muhasabah diri beberapa saat dan kembali belajar. Aku hari ini asyik tension je tengok muka beberapa orang. Bila aku tertengok muka dia, aku palingkan wajah aku ke tempat lain. Gila sakit jiwa bertentang mata dengan mereka ituu D;

Tak tahu apa masalah aku hari ini. 
Tetiba jadi antipenyerahan =_____________________=

Aku rasa maybe yang faham kenapa aku bersikap macam itu hanyalah Alya Hassan. Aku sendiri pun tak faham. Aku memang rasa tension gegila hari ini disebabkan oleh semua benda alah ni. Banyak sangat dalam fikiran, aku pun jadi prejudis. Lepas tu ada pride. Jadilah Pride and Prejudice. Ok, mengarut.


Bukan John Smith ya. John Smith kalau bertentang mata, terus pergi mintak autograph lepas tu pun snap-lah beberapa keping gambar dan post dekat blog. Drrrrr, macamlah tak biasa. Mencari publisiti murahan sebegitu sangatlah bukan Fifi! XDDDD Tapi biasanya letak jer. Cis, actionlah Fifi.

Aku pun tak faham korang faham ke tak apa aku tulis ni =,=
Ok sekejap aku nak fikirkan cara terbaik untuk memberitahu.

...
....
.....
.......

Actually sebenarnya hari ini aku tension tengok si Q, si W, si K, si R, si T, si Z, si X dan si J. Aku try sehabis mungkin untuk elakkan eye contact dengan diorang. Aku tak mahu tengok wajah diorang, nanti hati jadi sakit dan tension. Well, sebenarnya aku dah pun rasa tension dengan keberadaan aku di sekeliling diorang.

Huh. 
Sorry, aku tak tahu kenapa aku tak nak tengok muka korang, Q, W, K, R, T, Z, X dan J.
Bukan benci, but...sorry. Harap faham eh :(

Aku rasa aku dah menyusahkan diorang dengan berada di dalam kelas itu.
Rasa macam tak best jer hari ini. That's why aku tukar angin sekejap duduk tempat Sofiah tadi >,<

Bukan salah diorang, salah aku. Yes, salah aku. Aku yang diselubungi rasa bersalah. Aku tak tahu aku buat salah apa dengan diorang, tapi aku tetap rasa aku salah. Diorang tak pernah salah, diorang sentiasa betul. Argh, perasaan ni memang kadang-kadang menyakitkan diri sendiri DD;

Aku tak suka duduk situ. 
Erghhh, sorryy!

Kadang-kadang tu rasa nak tukar sekolah. Tadi cakap dengan Ummi;
Ummi, boleh tak tahun depan nak tukar sekolah? Sekolah agama yang perempuan sahaja dan bi'ah Islamiyyahnya kuat.

Bukan nak kata SHAMS bi'ahnya tak cukup kuat, tapi apabila adanya lelaki dan perempuan, tambah-tambah pulak zaman akhir zaman ni, susahlah nak kekalkan bi'ah islamiyyah itu. Aku sendiri tak tahu kat mana silapnya. Yalah, dah kalau hanya 10% yang memperjuangkan Islam di SHAMS...

 Apa nak dikata lagi? Yang lagi 90% tu hanyuuttt je.
Senior cakap pun dah tak guna. Hati masing-masing dah keras macam pepejal. Solid. And then merebak ke juniors yang baru datang. Akhir sekali, sama-sama naik kepala. Dan nasi pun dah jadi bubur. Nak didik balik? Hmmphhh! Ada yang kena maki-hamun balik.

 Pelik bukan?
Apabila orang menegur kesalahan kita, kita melenting.
Padahal orang itu sudah berbaik hati menegur. Betapa tak mahunya diorang membiarkan kita ni berada dalam kesesatan yang nyataa. Haa kan geram.

Marilah sama-sama kita kat SHAMS bangkitkan kembali bi'ah Islamiyyah di SHAMS. Nanti kita yang tak dapat redha dari ikhwan akhowat seniors terdahuluu. Diorang punyalah susah payah bina jati diri SHAMS, sekolah AGAMA dulu.

Sekarang kita senang-senang nak jatuhkannya? 
Apakah yang kalian rasa apabila kerja kayu atau kerja elektronik yang kalian usahakan berminggu-minggu lamanya kemudian dibuang/dirosakkan/dipatahkan dengan sengaja oleh rakan-rakan sendiri? Sadis, bukan?

Heii berfalsafah pulak Miss Fifi yang suka tukar mood secara mendadak inii =,= Gara-gara kegeraman terhadap diri sendiri kemudian meleret-leret kepada orang lain and then tot tot tot. Udah-udahlah bercakap banyak, it's time to act. Cakap sahaja, buat tidak, tak kemana.

Dah lama dah "It's time to act" cuma tak pernah ada yang ambil kesah.

Ini semua gara-gara Dr Adha Ku Kay Shah! (???)
Lantaklah, biarkan si lolahh ni mengarut -,-


Kepada adik-adik yang baca belog Kak Fifi ini (aww malu eh XD), Kak Fifi ingin meminta jari adik-adik -.- Bukan, bukan. Kak Fifi ingin meminta maaf, sepuluh jari disusun atas meja molek-molek =_= Sebab selama ni Kak Fifi rasa telah mengabaikan tanggungjawab sebagai seorang kakak yang baik. Arkk. 

Nak pergi jenguk adik-adik di Form One dan Two, jauh sekali. Jadi, adik-adik Form Two jaga adik Form One dengan penuh wibawa dan semangat okehh! Nanti masa naik Form Three, sudah susah mahu jaga adik-adik. Sibuk dengan pelajaran, ditambah pula dengan kemalasan ingin menaiki tangga kerana sudah setahun mendaki tangga yang tinggi -.-


I think itu sahaja untuk hari ini. Dah penat tension, dah penat menaip dan dah penat membuat diri sendiri tension tanpa sebab yang nyata. Tapi yang pasti, it won't be the same after this. * sighs *

I'M SO SORRY 

Wassalam.
BAII

Comments

  1. ouch fifiey !
    jgn aa emosional mlmapu . tharu sy bce post awk yg mngalirkan mata air sy ( bukn dudu ek -.- )
    moge kite dpt tgktkn kmbali biah islamiyyah di shams !
    chayok dear ;)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Snow White & The Huntsman

Beraya di rumah Zizan Raja Lawak! LOL xDD

Kawaii Photo Contest .

Followers