3 to celebrate, 1 to mourn.

1.5.11


Hey there. I'm obsessed with Twitter -__-' due to all sorts of my favourite news are being posted all the time by Cassandra Clare :) Oh well. I'm not talking about Twitter now. There are a few other important things to talk about.

First, selamat hari pekerja! XD

Secondly,
Happy Birthday Muhammad Aliuddin and Cikgu Faisal! :)


Thirdly, selamat pengantin baru Cikgu N and Cikgu S! Hee ~

1. Hari Pekerja
As semua orang tahu, hari ini hari pekerja. Tapi dulu orang panggil hari buruh. Kuikuikuii. So, seluruh dunia cuti, ada jugak yang masih bukak kedai.. Nak cari makanlah katakan :) Yalah, hidup ni kita kena pandai cari peluang. Ekekeke ~

2. Birthdays
Aliuddin (Adin) my old best friend * laughs awkwardly -..- * selalu cakap dengan riak bangga, "Lihatlah! Seluruh dunia cuti sebab birthday aku!" So, pada awalnya rasa macam 'Pfffft,' tapi last sekali boleh terima hakikatlah dia seorang yang suka berlagak =.=

Aku kenal dia time darjah satu. Masa tu, awal-awal tahun aku duduk tepi Raja Nurul Najihah tapi orang panggil Along je XD Then, adalah seorang budak lelaki ni dia buang air besar dalam seluar. Tetiba cikgu tukar tempat aku duduk berdekatan budak tu dan sebelah Adin! Pfffft!

Since then, rapatlah dengan Adin. Naik darjah dua, aku mulai sombong, sebab ada kawan baru (hahahah, lupa daratan). Darjah tiga aku tak sedar pun kewujudan Adin -_-' naik darjah empat okaylah sikit sebab blablabla. Darjah lima awal-awal tahun tak sangat, akhir tahun macangge belangkas jugak sket XD

for milliemc & her friend ! ♥
hope you like it!(:

Darjah enam, dah macam adik-beradik tapi orang salah anggap. Derrr, gediklah semua orang. Termasuklah 'Ainul, Alya, Sofiah, Ain blablabla yang tak habis-habis gosipkan aku dengan budak tuh. Aiseyh, tumbok kang XD Wait, ini kisah lama.

Form one, dah renggang, sekolah lain-lain. Form two, pergi rumah dia time raya tapi tak cakap pun. Sekurang-kurangnya masa form one berkomunikasi-lah jugak. Form three? Tuisyen sama hari tu, tapi dia berhenti. Kalau dia tak berhenti pun, memang takkan jumpa jugak sebab aku bukannya pergi pun XD

Pemalas! XD

3. Wedding
Cikgu N sebenarnya bukan cikgu aku pun, tapi dulu masa lima enam tahun aku rapat dengan anak beliau. Selalu sangat pergi rumah beliau, main dengan anaknya ituh * sniff sniff *. Tahun lepas suami beliau meninggal. Innalillah..

Tahun ni, Cikgu M baru kematian isterinya. Cikgu M ni pun bukan cikgu aku tapi dah beliau cikgu, panggil cikgu. Aku tak biasa panggil orang pak cik atau mak cik. Aunty dengan Uncle bolehlah :P Hahaha.

So, diorang nikah malam semalam, alhamdulillah. Pagi semalam, anak Cikgu N yang kedua menikah. Hari ini kenduri, tapi aku tak pergi sebab aku tak suka pergi dan aku err err, hehehehe. Rahsia ~ ! Nantilah petang karang sikit aku pergi dengan Kakak :D

forever is never enough. ♥

Cikgu N and Cikgu M are my Ummi's best friends. Sebab itulah aku tahu-menahu pasal semua ini :D Hehehe. Lagipun, ada something yang membuatkan aku ambik tahu -__-' Family aku dan Cikgu N sendiri suka provok aku dengan kawan aku yang anak Cikgu N tu T.T

Haaa, itulah berita-berita gembira untuk hari ini. Semoga mereka semua gembira selalu dan dimurahkan rezeki, amiin :)


Are you ready?

For the other news?

Really?


Al Fatihah buat ayahanda angkat tercinta. Abah, seorang suami dan seorang ayah. Banyak sungguh dugaan yang menimpa keluarga Abah dan Ma. Masa aku darjah lima, Rafiq (my foster brother) meninggal kerana lemas. Sekarang ni, Abah pulak. Tinggallah Ma dan Kah sahaja :(

* ini gambar lama, that's why link masih yang tuu -,- *


Kematian, memang tak mengenal usia. Kalau dah sampai ajal, takkan terlewat atau terawal walau sesaat. Oleh itu, kawan-kawan, marilah sama-sama kita banyakkan amalan yang baik. Jom sama-sama amar ma'ruf nahi mungkar, don't do amar mungkar nahi ma'ruf :)

If today was your last day on this world, what would you do?
Think about it. Let's pray the Zuhr prayer -,-
* soalan macam quiz dekat Facebook lah pulak -____- *

Wassalam.
BAII!
Post a Comment