Beraya di rumah Zizan Raja Lawak! LOL xDD


Assalamualaikum  Hari ini dah masuk hari raya ketiga. Semalam aku tak sempat nak update sebab sebelah malamnya sangat busy bee sebab Abanglong and family, Kakak and hubby serta Abang and family sampai. Jadi, riuh rendahlaaa rumah I youuuu. Pak sedara aku and family pun tidur sini  jugak semalam, lagi laaa meriah boom boom kebabooo -_-" Aku update sekalilah jugak yang semalam. Cerita pasal semalam :D

Cousin aku, Pa'a (LOL) - Farha Jalila atau biasa panggil Acik je, dia stay sini sampai hari Sabtu. Dia pi KL dengan Ummi. Semalam, pukul 12 kiteorang belum tidur, kiteorang menjamu selera di dapur bersama-sama Abang dan Fifi Junior (???). Siapakah Fifi junior? Ingin tahu? Ecehhhh. #woii, bukan anak aku, aku mana ada anak lagi -_-"

Semalam jugak pergi rumah seseorang. Awww! Malunya nak cakap lollzzzz. Pergi rumah Kak Didi gituuu. -,-
The gentlemen. (kecuali Arisya tu xD)

The women. (girls are not present xD)

Balik balik tuh. Ada tetamu. Iaitu Acik dan Alang. Kuikui. Abang pun dah sampai. I pun jeritlah nama Bareera! LOLZ.

Makan sup je -_-"

Pastu Bareera posing ngan Ayah Mus.

Baby mandi dulu. Aku ambik gambar je. Huahua.

Baru siap mandi. Smart ahh :)

Bidadariii bidadariiiiiiiii ~

Lepas tu Abanglong sampai. Yeay Zunah! Tapi dia tengah melalak sebab baru bangun tidur zzzz.

Tadaaa! LOL.

Itulah Fifi junior ye bak kata Abanglong dan Kaklong dan semua orang --' Lepas tu si Zunah ni tak nak terima hakikat muka dia sama macam aku masa kecik bila Baba dia tunjuk gambar aku xD Eeee, comellah! Dah bulat, tembam sekarang. Dahlah macam boy bila pakai baju hitam dan seluar macam tu. #btw, sabbik ke melukis di hadapan pintu masuk? LOLLZZZ


Amuh pergi panggil Zunah, "Cufi!!!" Aku pun terperasan -..-

Tengah malam kiteorang makan nasi. Kihkihkih. Acik, me, Abang and Zunah.

Acik tengah malu-malu. Swoosh! Eceh. Benci I youu xD

Semangat Abang makan budu -_-" I pun join sekaki.
Malangnya kalau guna kaki akan kotorlah budu ni, jadi I join dengan tangan xD

And then aku masuk bilik, edit gambar-gambar di atas. Lepas tu tidur. Tak sempat nak update sebab dah pukul 1 pagi lebih lebih. Tidur lelewat kang Ummi marah. So I tidur dengan penuh kesejukan T_T

Lepas Subuh aku tidur balik sebab semalam tidur lewat. Walid pun kejut pukul 10 pagi, nak ambik gambar family. So aku bangun, siap-siap. After that kumpul ramai-ramai kat ruang tamu and ambik gambar. Akhirnya I tinggi pada Kakak dan Amuh Y.Y Nanti-lah lepas ni lagi tinggi dari Abang #angan-angan sebab Abang paling tinggi sekarang ni. Jejennnggg!

Aku dah breakfast sebelum ambik gambar. Lepas tuh, Abanglong ajak pergi Alumni SHAMS (????????????) Aku pun macam nak pergi ke tak nak sebab aku bukan alumni, aku masih pelajar di situ --' Tapi last sekali pergi jugak sebab Abanglong macam solemn sangat je ajak. Abecik pun pergi. Along Kamloi dan Padey Mantol ada sekali.


Disebabkan aku rasa diri aku sangat takde kaitan dengan alumni SHAMS, aku pun pusing-pusing jelaaa sekolah aku. Masuk kelas aku yang macam sarang tikus atau kapal pecah. Takde kuasa aku nak tolong kemaskan seorang diri. Nanti buka sekolah adalah tu kena sound dengan cikgu lepas tu baru nak kemas. Zzzzz. Aku ada ambik gambar tapi malas letak zzzzzzzzzzzzzzz.

Along dan Padey pun rasa macam takde kena mengena dengan alumni SHAMS, diorang pun blahh ke mana entah. Tapi diorang datang balik LOLz. Tak sangka pulak rupa-rupanya diorang ikut sebab nak ke rumah Zizan Raja Lawak! Dia buat rumah terbuka hari ni. Jeng3...

Padey, Zizan and Along.
Sek kattang padang miding guane ngat..wakaka
* bakpo long mu oyak duk padang midin bukey mu duduk binjai berambu lolz? xD


Err err, aku pun nak jugak -_-"

Abecik dan Ummi sama-sama mencadangkan perkara yang sama iaitu, "Kenapa tak bawa beras kat Zizan?" sebab masa aku darjah enam dulu Zizan pernah call aku sambil menyamar jadi Rostam dari Syarikat Beras Faiza Sdn. Bhd. lepas tu dia gedik last sekali aku dapat detect aku pun gelak dan dia pun tanya kenapa gelak aku pun gelak lagi dan cakap ni Zizan kan...? Hahaha. Semput.

Dia pun cakap, "Fifi, belajo mollek! Owwoh, sokmo wi smangat blajo hahahaha," tapi aku malu-malu jela tak menjawab pun lolz. Ramai sangat orang tadi. Nasib baik sempat ambik gambar Along ngan Padey with Zizan. Sebab diorang tu malu-malu -_-" Songkoippun. Zizan suruh makan, tapi kiteorang terus blah macam tu je sebab ramai sangat orang. Abanglong pergi rumah kawan dia.

After that, ke rumah cikgu kepada Abecik. Rumah cikgu Abecik tu kerusi dia kalau duduk kaki tak cecah lantai xDDD Aku, Abecik, Along dan Padey pun dipelawa makan. Punyalah banyak makan sampai habis air satu jag dan mi goreng semangkuk xDDD Kat rumah Zizan tak nak makan lollll. Lepas tu gelak gelak je.

Kiteorang pun balik. Abanglong tak ada ngan kiteorang sepanjang ke rumah Zizan dan rumah cikgu kepada Abecik tu. Dia pergi rumah kawan dia after that ke surau. Kiteorang balik ke rumah lepas tu.

Siapa perasan yang aku seorang je perempuan dalam trip ni? --"
zzzzzzzzzzzzzzzz.

Comments

  1. wah3.. u pergi umah i ye ^_^
    gambar aariz takdok eh.. hehe

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Snow White & The Huntsman

Kawaii Photo Contest .

Followers