So Agak-agak Aku ni Macam Ada Parental Love tak? HUAHUA

12887123271623_large

Olla and assalamualaikum Hari ini aku sangatlah rasa macam err err bahagia semacam jer sebab aku dapat jumpa boyfee aku berbakti kepada negara! YEAH, betullah, tak tipu tak tipu kalau aku tipu aku dosa kan kan kan? Actually kan, aku tak reti sangat nak tulis intro panjang-panjang ni, so kita teruskan dengan isi terus jelah, k? Dalam exam pun, bab-bab pendahuluan ni memang aku kurenggg. HAHAA

Kat sekolah aku, berbagai-bagai aktiviti yang sekolah buat untuk membuatkan para pelajar form three datang ke sekolah dengan penuh semangat dan kerajinan! #errr errrr walaupun pada hakikatnya aku pun malas nak ke sekolah -_-" Aktiviti-aktiviti ini dinamakan aktiviti Pasca PMR. Banyak jugaklaaa aktiviti menarik, tapi menarik ke tak ke, mari kita terjahh! #abaikan

So, pagi tadi nak dekat pukul 11 pagi cenggitu, kaunselor kumpul beberapa orang pelajar (asalnya nak kumpul seberapa banyak yang ada, tapi akhirnya dapat 12 je) untuk jadi tutors dekat sekolah rendah kat depan sekolah tu. Padahal hari itu ramai gilaa tulis nama, 30 orang. Dahlaa nama aku last sekali =_=" Tapi aku rasa yang pergi tadi pun ada yang tak tulis nama.
Sebab cikgu main ambik je yang mana ada tadi.

Yang sadis lagi berkrim, tutors lelaki memang tak ada langsung. So what to do? Pergi jelah.

Kiteorang pergi ajar budak-budak darjah enam memantapkan bacaan al-Quran diorang dan juga bacaan dalam solat. Walaupun tak sempat buat banyak-banyak, tapi sikit-sikit pun dah kira okay kan. Aku dapat empat orang budak (two boys two girls) yang gila kiutmiut serta sporting dan kelakarr xD Aku asyik nak gelak je dah diorang buat lawak je memanjang. Syafiqah lagi teruk keadaannya -_-"

Sebenarnya aku saja je tulis nama untuk jadi tutor tu, sebab sekolah depan tu tempat Kakak mengajar. So saja lerr nak kacau beliau HUAHUAHUA Niat dah salah kat situ.

Tapi over all, okaylaaa. Budak-budak tu happy-go-lucky je. Ada yang lelaki tu siap panggil aku "ustazah". Aku punyalah nak gelak time tu. And then after that, kawan dia yang perempuan tu cakap, "Hei, kakaklah, bukan ustazah.." Lepastu, si budak lelaki tu jawab, "Biarlahh!" dan aku pun cakap dengan dia, "Kak bukan ustazah, ni ustazah ni haaa..." aku pun tunjuk kat Sabrina xDDD

Heh, aku cuma pelik je, saiz budak-budak darjah enam sekarang ni tak macam budak darjah enam zaman aku darjah enam dulu. Faham takk? I mean, saiz diorang kecikkk sangat. Tak sesuai langsung dengan umur diorang 12 tahun. Seriously. Tak caya tanya Sabri-bri-bri-naaa! Beliau yang cakap dengan aku tadi, lepas tu aku membebel pasal sekolah rendah aku pulak (?)

10nytt5_large

Comeyy gilaa kut kartun kat atas tuu? HAHAA Yang purple tu sapa, Lancelot ke Gwaine? Serious cute TT.TT I wish I could do that, too. #apahal setiap post aku ada pasal Merlin, dah dah lah tu aku rasa kan kan kan Eh jap, tak ke besar sangat telinga si Merlin tu? Telinga dia memang besar kan? Ke tak? Eh apa aku cakap ni? AITHUSAAAAAAAAAAAAAAA 

Dah cakap pasal Merlin
Lagi aktiviti yang aku ikut serta ialah memanah, public speaking, memasak, mural dan BUAT BLOG untuk Unit Bimbingan dan Kaunseling SHAMS. Tapi nak dijadikan cerita buat blog ni berlaku kebodohan yang sebenarnya tidak perlu. Aku memang gerenti tak salahkan cikgu, tapi aku bengang sampai tahap aku nak nyanyi lagu Bengang, err, takdelah sangat.

Aku tulis nama untuk pertandingan buat blog tuh, 'Ainul dan Alya pun tulis. And then dah takde orang nak maksud. Pass dekat muslimin, sampai dekat aku balik kertas tu memang nama aku, 'Ainul dan Alya je. 'Ainul pun promote dekat Mister Dot Dot Dot and then Mr Dot Dot Dot tu cakap tak nak masuk dan Mr Tot Tot Tot pun tak nak masuk jugak. YEAYYYY

Kemudian, aku dan 'Ainul ni cari cikgu sana sini untuk tanya pasal buat blog ni. Tapi pada suatu hari, aku balik sekolah awal. Tetiba malam tu aku dapat tahu yang aku dan 'Ainul kena masuk pertandingan buat Facebook Unit Bimbingan dan Kaunseling SHAMS instead of buat blog. Sebab? Sebabnya Mr Dot Dot Dot dan Mr Tot Tot Tot dah ambik alih tempat kami untuk buat blog tu. Kami pun gembira YEAYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY

Betapa sukanya rasa hati! Gembira gila. -_-"

So fine, kalau dah macam tu, aku tak nak masuk apa-apa lagi dah, Facebook UBKSHAMS ke... Haha, no, sorry, no thanks.
Aku boleh terima kalau dia dah tulis nama atas kertas yang diedarkan tu, dan diorang terpilih bukan aku, 'Ainul dan Alya. Aku boleh terima itu. Tapi kenapa masa 'Ainul tanya diorang cakap tak nak tup tup diorang pulak ambik tempat aku dan 'Ainul dan Alya?

Tapi takde guna jugak aku marah. Dah lepas pun. Aku saja je nak ekspres kat sini. Pendam sorang-sorang tak best gak. Nanti aku jadi saiko. Dah memang saiko pun dua tiga menjak ni. Tak sangka lepas PMR ni makin tensyen tahap tersangkut bendul kat pintu. Dah tu aku nak buat apa lagi? Terpaksa bersabar jelah dan undur diri dari apa-apa pertandingan yang berkaitan dengan TEKNOLOGI. Ouch, my heart aches.

Tumblr_ltev31hcah1r331teo1_500_large

And today, ada peristiwa yang menguji kesabaran aku lagi. HAIH!

Aku dah fed-up lah sebenarnya. Kau ingat aku ni boleh sabar sampai bila-bila ke? Sabar aku ada limit jugak woii sebab aku ni manusia macam engko ler sayang  Aku nak marah maki-hamun kat sini nanti engko dendam dengan aku pulak. Lagipun kalau aku maki-hamun engko, apa beza aku dan engko? Dan buat apa aku nak pergi buat dosa pergi kutuk engko kat sini? HAIYYYA.

sebabduluadakawanakutulispasaloranglainkatblogdialepastukauperasanpulaklepastukaudendamdengandiasampainakpecahsekolahtapiakhirnyatakadaapapunsajajenakbesarkanmasalahbiasalahhihi

Eh, marah bebeno post aku hari ni ye dak. Ini mesti kes cerita Nada Cinta yang terlalu bangangg tadi hang tau tak? Henpon pecah, nombor plate rosak, lepas tu nangis, "Barang buktinya udah nggak adaa..Wuuuu...Ricky aku cinta kamu tapi aku nggak bisa masukkan kamu ke sekolah lagiiii...wuuu Ricky!" Dahlah sebelum tu Vito ajak naik kereta tak nak sebab otak dah senget sangat kot -_-"

Dah tahu-tahu tempat tu kawasan musuh, pehal yang nak merayau-rayau lagi kat situ? Ikut jelah si Vito tu. Tak payah duk, "Aku udah banyak nyusahin kamu. Aku nggak mahu nanti terhutang budi sama kamu. Aku cinta sama Ricky aja kamu nggak usah gangguin kami dongggggg," eiii geramnya aku dengan si Nada ni. Si Vito pun lembab jugak sebenarnya.

After that Ricky duk jeles tapi katanya, "Aku nggak cinta kok sama Nada. Dia aja yang perasan. Aku nggak cinta, biarin dia. Dia mau ngapain kek, apa kek, bukan urusan sama aku. Dia mau keluar sama Vito kek, ya, itu urusan dia, nggak ada kena-mengena sama aku!" lepastu kaget tengok Vito dengan Nada makan sama-sama.
#lepas tu boleh pulak selamatkan Nada lepas tu cakap Nada ni hipokrit lah and then tinggalkan Nada pfffffft

Oketadiakujumpadialepastuakubuatderkdanbuatbuattaknampakthendia........................bai

Comments

Popular posts from this blog

Snow White & The Huntsman

Beraya di rumah Zizan Raja Lawak! LOL xDD

Kawaii Photo Contest .

Followers