Rebecca Black - Friday I LOVE IT!!!

 Assalamualaikum. Entry aku memang takkan berapa nak panjang-lah dua tiga minggu ni sebab aku asyik duk rumah je. Nothing interesting to do. Tapi sebelum aku cerita pasal Rebecca Black dengan lagu dia Friday tu, aku nak cerita something sikit. Sungguh menyakitkan jiwa raga gua -_-" Nak pergi Gua Niah lah macam ni. Brbrbrbrbrbbbb... #it doesn't stand for be right back right back right back right back right back back back back

Semalam aku pergi kedai buku yang biasa aku pergi dekat Terengganu ni sebab kan aku dah cakap dekat Terengganu ni mana ada MPH Bookstore kalau ada tak payah laa susah susah aku pergi KL semata-mata nak beli buku. Pustaka Seri Intan nama kedai tu. Aku nak cari buku untuk form 4, langkah-langkah persediaan sebelum aku jadi tua ni. -_-"

First thing that hit me like a bomb
Aku tengok section SPM tu, buku-buku rujukan untuk SPM semua in English, except for two books dalam Bahasa Melayu iaitu Kimia Tingkatan 4 dan Biologi Tingkatan 4. Aku buka buku tu, tengok first publish for 2012. So kesimpulan apakah yang boleh dibuat?! Yep, tahun depan aku dan batch aku akan belajar in Bahasa Melayu. GREAT, VERY GREAT.

Aku bukan tak sokong bahasa kebangsaan, tapi yang dari dulu pergi buat dalam English tu apasal? Aku dan batch merupakan pelajar pertama yang belajar Sains and Matematik dalam Bahasa Inggeris, dari darjah satu. Tiba-tiba bila kami form 4, kami kena belajar in Bahasa Melayu setelah 9 tahun bertungkus-lumus belajar dalam English? Oh man, ingat senang ke.

Sepatutnya biarlah semua yang start belajar dari darjah satu in English, habiskan form 5 dengan English jugak. Habiskan dulu yang mana yang dah belajar dalam Bahasa Inggeris. And then next year, buatlah budak darjah satu start in BM and teruskan sampai form 5.
YOU SHOULD HAVE ENDED WHAT YOU'VE STARTED!!!!
Oklah aku faham, kami ni kan bahan eksperimen. Takpelah, just go on. We'll move on with our precious experimental lives.

The strange thing is that... no, it's not I love you, it's because the store got some seriously interesting novels I want
Tetiba je kedai tu ada kelima-lima novel Percy Jackson and I was like wth, I went to this bookstore almost half of my life! Dan baru sekarang ada! Buat letih je order Passion dari luar negara, buku Passion pun ada kat kedai tu! Memanglah nak beli sebab Passion yang diorder masih tak sampai-sampai lagi. Soooo unfair! Kla fine, malas cakap banyak. Aku beli satu je dulu Percy Jackson. Takdak duit T^T
#baru sudah goreng ayam -,-

Oh, now let's head back to the main topic.

REBECCA BLACK - FRIDAY

Rebecca Black kena buang sekolah sebab terlalu ramai yang membencinya disebabkan video ini. Serves you right. I don't even like this crap.

Yang aku suka versi lain, ngehehe. As you all now, my favourite one is the shortest one;


My second favourite is this...yeay, Harry Potter! [Fact: The word 'potter' means pot maker, so were Harry's ancestors pot makers?]


Oh, this is just random. Found it on Youtube. Of course, The Annoying Orange is famous.


So, conclusion is...all the three parodies are so much better than the real one. Cool!
Random stuff;
This is called Nigahiga plus The Demon’s Lexicon Trilogy obsession. :3I heart Sarah Rees Brennan. All three books finished in a week! Less than three.
TEEHEE ♥
So...this is something called Nigahiga plus The Demon's Lexicon Trilogy obsession
* BANG! *

Comments

  1. saba je lah eh pasal buku Percyjackson dgn Passion tu. APA?!! Order dari luar negara?!! .....wth. =.= mesti minat sangat kan buku tu.

    ececeh buku form 4 tu!! haha :D

    (reply to your comment) apa "awkward moment"?

    ReplyDelete
  2. Astaga fifiey -,- tak habis2 lagi ke dgn niga higa tu? macam orang zaman batu tau tak?! >< saidina upin & ipin? omg mesti best tu! tak pernah dgr pun sebelum ni~

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Snow White & The Huntsman

Beraya di rumah Zizan Raja Lawak! LOL xDD

Kawaii Photo Contest .

Followers