Happy Birthday to My Special Someone!

Assalamualaikum readers and a very pleasant evening to all! * sila baca tajuk entri ini before proceed to the next sentence/picture/whatever -.- *


Ngaaaaaaa~ He's 26 years old! And I'm going to be 16 (sixteen) in two weeks time o.O Birthday Colin aku paling ingat sebab 1st January, otherwise kalau bulan Februari, Mac, April, Mei (sampailah Disember) memang aku tak ingat ah. Usually aku akan ingat manusia-manusia yang aku kenal yang lahir pada bulan Januari, aku akan ingat tarikh lahir diorang. So, please be glad if korang lahir bulan Januari dan aku tahu xD

Ramai jugak kawan baik aku lahir bulan Januari, but kat sekolah rendah lah. Sekolah menengah ni takde sorang pun -.- Semua nak muda dari aku je, so terpaksalah aku jadi tua xD Family aku pun siapa je lahir bulan Januari, aku dan Abang. Tarikh dah nak dekat dah, kalau aku lahir sama tarikh dengan Abang pun best jugak, tapi nanti pening mak ayah aku sebab perangai sebiji Abang aku.
#Padahal memang perangai aku memang macam Abang pun sekarang ni -_-

Farhana Nabilah, best friend aku sekolah rendah dan sampai bila-bilalah, lahir 5 Januari. Mungkin sebab tu aku kawan dengan dia, dia lebih matang/mature dari aku atau kita sama-sama matang. Every year kiteorang akan exchange hadiah hari jadi :3 Tahun ni tak lagi sebab belum sampai lagi 5 Januari dan 14 Januari xD Kiteorang memang couple ah -_-"

Lagi kawan-kawan baik sekolah rendah yang lahir bulan Januari ialah Annisha (hari jadi dia sama dengan Abang :3), Farid, Amir Hamdan dan Ayub. Farid seingat-ingat aku 23 Januari (atau 25 Januari), Ayub pulak sama ada 9 Januari atau 25 Januari (apahal semua nak lahir 25hb ni -.-) dan Amir Hamdan 19 Januari. Derr, dia tipu aku mula-mula bahawasanya hari jadi dia sama dengan aku. Aku benci kau! xD

Tumblr_lx467pevxi1qktjcjo1_500_large

Abang aku lahir 16 Januari, aku pulak 14 Januari. Ummi, Walid dan adik-beradik aku yang lain semua kata aku memang perangai macam aku, save for the fact that I'm a girl and he's a boy -_- Isteri Abang pun cakap perangai aku macam Abang, so aku memang adik Abang. Kiteorang suka lepak dengan kawan, tak cakap banyak dalam kalangan keluarga. Kiteorang sangatlah pendiam O.o

Dan kiteorang jarang kena marah dengan ibu bapa kerana kiteorang sangat pendiam dan mysterious -.-

Abang tua 12 tahun dari aku, dan Abang anak nombor lima. Abang aku yang ketiga. Abang sangat baik and funny dan penyabar. Dulu dia kalau balik cuti dari sekolah menengah/kolej/universiti, aku memang rapatlah dengan dia sebab dalam family ni dia je ada komputer dulu -.- Dan komputer dia dipenuhi dengan pelbagai program yang menarik seperti games dan membuatkan adik bongsunya addicted xD

Tapi masa tu tak guna internet, main je games kat komputer Abang. Favourite game ialah game Worm tu, yang lawan tembak-tembak dengan Bazooka tu :3 Tapi aku ingat lagi kalau main game tu, mesti komputer tu jadi lambat -_- Dan masa Kakak kahwin (aku darjah tiga masatu), aku sesedap hati je main game tu walhal kat luar bilik Abang tu orang tengah kenduri lollll xD

Then after that Ummi dapat laptop dari sekolah yang Ummi mengajar, lepas pada tu dah start guna internet. Mula-mula main yang game kat Nickelodeon nama apa entah tak ingat. Then start main Zwinky bila Walid beli laptop baruuuu. After that aku dapat laptop sendiri sebab dapat 5A UPSR, start-lah blogging sikit demi sedikit. Itulah sejarah permulaan penggunaan komputer bagi aku HAHAHAHHAALOLLL

106303643_large
My mysterious man xD

Sejak bila lah aku jadi jiwang karat romantik ni? Ini semua sebab Clockwork Angel & Clockwork Prince. Story gila romantik, and funny, and so CUTE love triangle :3 Seriously I'm liking Jem more and more (and if you're reading the books, you will feel the same thing, as if YOU ARE TESSA). The Infernal Devices ni mostly inspired by A Tale of Two Cities which is bad, since the second guy got the girl -_-

Walaupun aku tak baca A Tale of Two Cities, tapi ada banyak mention dalam Clockwork Angel & Prince, so aku tahu lah sikit sikit how the story goes. Sad ending, but I hope Clare will not make Clockwork Princess as sad as A Tale of Two Cities. In spite of how much I might like Jem more, I still want Tessa to be with Will - every reader wants the same thing to happen, I guess - and Jem can be with Sophie.

I guess I'll have to wait for Clockwork Princess to be released (which the release date is not set yet). Ngaaaa~ Dear self, please finish Clockwork Prince before you demand for the sequel -.- Reading Clockwork Prince is heart-breaking, it gets even worse in the next pages T^T Klaa nangis jugaklah aku, ke'sensitif'an aku semakin meningkat dekat-dekat buka sekolah ni xD

Comments

  1. haaaaa!!!kak didi awok tu 19jan jugak!eeeeee

    ReplyDelete
  2. haaaaaa..kak didi awk tu 19jan jugak..eeeee

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts