Life. As. We. Know. It. Full. Stop. Get it?


Assalamualaikum. Hari ini hari Jumaat, dah sehari aku ber'weekend' untuk minggu ni. Esok sehari lagi. Tiba-tiba aku rasa tak bersemangat, seriously, biarpun selama ini aku seorang yang sangat semangat nak ke sekolah. Memang aku ni school-lover a.k.a school-a-holic. Tapi kini tidak lagi. Aku tak tahu masalah ini memang sangat common masa umur 16 atau aku je yang rasa macam tu.

Geng aku semua kelas separated. Aku sekarang kelas 4 Muslim atau 4A2, tapi dah tak boleh panggil kelas pertama atau kedua atau so so on lagi dah....but still kenapa kelas paling hadapan semua budak bijak dan kelas paling belakang budak kurang bijak? It doesn't matter anymore. 'Ainul duduk kelas 4A5 iaitu 4 ArRazi, Sofiah dan Syafiqah kelas 4 Bukhari iaitu 4A1.

Yang sekelas dengan aku cuma Sakinah. Itu pun walaupun dia geng 2A2 3A2 aku, tanpa 'Ainul, Sofiah dan Syafiqah, memang SANGAT AWKWARD. Sakinah memanglah tak awkward, kawan baik dia iaitu Sarah Nasuha berada dalam kelas yang sama. Tapi aku?! Tapi 'Ainul?! Kakti pulak kelas 4A3 atau 4 Nasa'ie. And now.....everything's a mess, complete mess.

Tambah tambah lagi kelas 4 Bukhari a.k.a kelas 4A1 tak duduk blok yang sama dengan semua kelas form 4 yang lain. Kiteorang duduk tingkat tiga blok Form 4 & Form 5. Kelas 4A1 duduk blok Form 3 dalam kelas kosong yang memang khas untuk mana-mana kelas yang sekolah rasa nak letak kat situ. Huh......Memang tak bergaul mana dengan budak kelas 4A1. Hubungan jarak jauh.

Aku tak pernah rasa sekecewa ini dan putus harapan macam ni. But still, aku buat apa-apa pun, mogok lapar ke mogok dahaga ke, tetap tak mengubah apa-apa, so aku hanya mampu men'stress'kan diri jelah untuk dua tiga hari ni. Yang sakit hati aku jugak, bukan orang lain so why bother kan. Segala nasihat dan kata-kata perangsang yang diberikan untuk aku tak membawa kesan jugak sebab....
Aku, 'Ainul, Sofiah dan Syafiqah tetap akan terpisah. Dan Kakti. Tak berkesempatan nak sekelas T^T

Don't start telling me advice when we're not in the same shoes. Sebab aku akan start membuat perbandingan and it will get really bad. You don't know how it feels. You don't know what other feels. You won't be feeling the same even if you said you understood. YOU JUST WON'T GET IT, IS IT SO HARD TO UNDERSTAND?!

Lemme be alone for a while, I'll cool down. Jangan buat aku lagi marah, lagi annoyed, lagi rasa 'you don't have the right to say that to me because you're not the one bearing this pain'. Just don't make me say something hurtful to you or whatever that could tear this friendship apart. Shut up for a while and let me think about sense, after that, bother me 24/7 and I'll kill you. * kidding -_- * #Le effects after gagging on 9gag for two days non-stop
Sometimes you just have to play the part where you really can't understand people. Sometimes just stop making people feel even worse when they already feel like idiots. Sometimes you just need to be quiet so that people can think on their own.

Aku memang sentiasa stay cool. Tapi kali ini aku tak boleh stay cool. Tak apa, kali ini je. I am strong. I have my family. Ujian je semua ni. FIFIEY CAN DO IT. This year won't be the worst year of my life... #Oh man, this sucks, because if the fourth year in my secondary school sucks, it wouldn't be any better with my fourth year in primary school o.O IS NUMBER FOUR CURSED OR WHAT?!
#Just kidding, John Smith ;D

  • 4A2 2012 3A2 2011 - Adam, Adib, Izuddin, Alif, Afiq
  • 4A2 2012 3A2 2011 2A2 2010 - Sakinah
  • 4A2 2012 3A2 2011 2A2 2010 1A7 2009 - Aina, Syaukani
* FOREVER ALONE *
Worst: I've lost my hero. No one can make me feel like I'm protected anymore. Life must go on.

Comments

Popular Posts