Aku Bukan Keturunan Diraja Ke Apa.

Tumblr_lykp1miq9s1qce2qio1_500_large

Assalamualaikum and a very good evening! Okay....awkward. Lama gila tak update. Dah jadi tabiat, setiap dua minggu sekali update. Dah bertukar dengan 'Ainul Munirah. Budak tu kalau boleh setiap saat nak update (OK tipu je -_-). Yang dua orang lagi tu, Alya dan Kakti, memang tak ah kan. Sebulan sekali update, at least aku ni sebulan dua kali #LOL

So how's the new look for my blog? Apa pendapat uols? #Uols gitu ceh -_- Kali ini bertemakan Twitter, sebab aku ini addict dengan Twitter. Um, masalahnya ramai lagi orang di luar sana yang addict dengan Twitter (terutama kelas 4 Bukhari, tapi 4 Bukhari addict semua benda, Facebook dia, Youtube dia etc). Kalau dulu blog aku ni berkonsepkan simple ringkas pimple jerawat, header pun nama aku je. Okfine, yang tukar pun cuma header ke -_-

Aaaaa Alexander Ludwig comell! :3
#iklan seketika

Royal Noveller?
Oh well, aku ni bukan keturunan raja ke apa, tapi saja-saja guna 'royal' tu. Jemu-lah tengok orang asyik guna princess princess queen queen, tak main aa, royal je terus. Lagipun, royal merangkumi semua yang berkaitan queen dan princess, king sekali-lah xD Noveller pulak asal perkataan 'novel', of course, aku tambah dengan 'er' kat belakang tu. Jangan cari dalam kamus, memang tak ada.

Actually nak buat something like 'wanderer', ada jugak perkataan tu dalam kamus xD Tapi nanti kang nampak aku tiru Stephenie Meyer pulak #LOL At first aku buat dalam bahasa Irish, Royal Sorceress maksud dia, tapi aku taknaklah jadi sorceress -_- Yea, sebab Merlin kan SORCERER, tapi tak bermaksud aku sebagai peminat setia Merlin kena jadi sorceress. Ikut suka hati aku ah nak jadi apa pun --"

Josh-hutcherson-peeta-mellark-the-hunger-games-favim.com-282656_large
Gambar ni tak ada kena mengena so kalau nak abaikan pun boleh

At first aku nak buat blog ni ala-ala The Hunger Games tapi bila fikir-fikir balik, susah jugak nak cari bahan dan elemen untuk masukkan dan disesuaikan untuk blog ni. LAGIPUN tema The Hunger Games tu black and orange-fire, aku nak PINK! #As always Tak sesuai laa The Hunger Games dengan pink. And susah gila kot cari sketches or doodles Peeta dan Katniss and Cato etc. Nak crop lagi segala bagai, memang pening laa diriku ini yang sedia pening.

Then terfikir pulak, kalau tak boleh nak pink-kan The Hunger Games, apa kata kita gabung semua characters utama dalam setiap novel yang aku baca?! Okay, it's crazier than the first one xD Memang banyak doodles or sketches imaginasi dari pembaca-pembaca lain yang di'post' kat internet, but of course each of them cannot be fitted together. Lagipun, novel yang aku baca bukan empat lima, sejuta jugaklah -_- So, idea ni batal, jom nangis T_T

Last sekali, masih berkonsepkan simple je, aku decided buat Royal Noveller jelah. Pi laa dekat weheartit.com tu jumpa perempuan berambut kerinting dan baju pink tuh -_- Dan tempek dekat header tuh. Yang lain semua buat sendiri T^T Header je dah bertukar, then gambar yang kat section tepi belah kiri tu :3 Quote tu dapat dari Rick Riordan punya novel, Percy Jackson and The Lightning Thief. PERCY I LOVE YOU WITH ALL MY HEART!

Background tak tahu nak cari kat mana yang lagi simple dari yang sekarang ni. Aku tak suka sangat berat-berat ni. Aku suka simple simple je. Ok aku bukan Simpleton.


Tadi aku cakap dengan Kakngah, bahawasanya;
Dalam cerita Merlin ni, yang paling tak cerdik sekali ialah Arthur... Tak pun Morgana. Okay, both are. Sebab setelah enamploh dekad berlalu, diorang masih tak sedar orang yang paling rapat dengan diorang tu ada magic, paling kuat pulak tuh. Lancelot yang baru dua hari kenal Merlin pun tahu yang Merlin ada magic.

Yuna - Memo 

Comments

Popular Posts