Cerita ceriti zaman purbakala.

532217_432165530164951_789236701_n_large

Assalamualaikum and happy-over-Syawal! I didn't post anything about my Syawal, so it's kinda boring around here -_- I'd edited some of the pictures to put them here and share my Syawal story to you readers, but I'm so so so malas nak buat macam tu because of...well, malas, malas, you know what 'malas' means, right? Malas tu lazy, lazy tu tak rajin, tak rajin tu not hardworking or not in the mood. Hehehe.

Actually nak sangat post cerita pasal iftor(s) yang berlaku sepanjang bulan Ramadhan, which was before Syawal. Ada several iftors yang aku hadir (not to mention kena handle hahaha). As usual, cik-suka-cari-kerja ni terima je jawatan sebagai setiausaha iftor, sekali dengan 'Ainul dan Izuddin (hello friends, we meet again to organize this iftor just like in 3A2 last year -.-). And tambahan, Zulkhairi or people call him Zuket/Zukek whatever.

Iftor pertama ni untuk semua pelajar tingkatan empat. Well, kiteorang kan geng sangat rapat awww. So letak bawah nama Badan Pengawas Tingkatan Empat. Yang handlenya, badan-badan pengawas lah. Pengarahnya ialah Fatih dari Badan Pengawas Disiplin Sekolah (BPDS). Timbalan pengarah lelaki ialah Amir Hisyam, pun dari BPDS. Yang perempuan pulak mulanya Nad Ali tapi tukar kepada Kakti yang osemm, pun dari BPDS. *BPDS memang macam tu sket, suka bolot semua jawatan atas XD kidding guys :P

5576886036_28aa4aff57_z_large
I search for 'teamwork' pics, but then this turns out the most fascinating, so ambik jelah -.-

Setiausaha pulak ada empat orang iaitu Zuket (BPKS-Koperasi), aku (BPSiS - Cyber), Zudin (BPKS) dan 'Ainul (BPDS). Well, kenalah empat orang sebab kertas kerja nak boleh siapkan tu, ambik masa 6 bulan. Kfine, tipu. Entah ah, macam-macam jugak nak kena buat sebab jakun baru first time buat kertas kerja. Then bendahari pulak Alif (BPKS) dan Ain Suraya (BPSiS). Kiteorang buat kerja macam adik-beradik, asyik-asyik gaduh je rasa macam nak lempang sorang-sorang -.-

Then then then, tibalah hari kemuncak iaitu hari iftor tu. Setelah berpenat lelah blablabla, akhirnya menjadi jugaklah iftor kiteorang ni walaupun ada cacat celanya. Biasalah, program yang budak-budak handle memang tak boleh diberi five star-lahhh. Tapi kiranya best jugaklah sebab susah nak iftor ramai-ramai nih.  Banyak sangat cubaan dan halangan tapi kiteorang buat jugak dengan bantuan beberapa pihak yang baik hati * jangan perasan please please pleaseeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee *


Ingatkan lepas iftor Form 4 boleh goyang kaki, muncul pulak iftor Cyber. Yang handlenya aku jugak sebab aku timbalan pengarah muahahaha --' Takde jawatan lain ke uhuk uhuk tapi takpe ah, tak perlukan kertas kerja pun, tak banyak songeh sangat macam iftor Form 4 sebab ahli Cyber tak sampai 50 orang! Form 4 ada lah dekat 250 orang, so selang kelas beza di situ 200 orang yer. Maklumlah iftor Cyber kutip duit RM1000 seorang, makan dekat restoran di Paris, sehari je pun.

Berbanding iftor Form 4, 100% disponsor oleh.....haaaaaaaaaa! Rahsia! XD

So handle-lah iftor Cyber ni dengan penuh kesabaran U.U Tup tup tup tup, makan dekat Permai Park Inn, dapat diskaun berapa entah sebab ada kenalan ke macam mana aku tak berapa pasti. Tak ramai pun pergi, Fadhilah and Raja absent. Fadlan dan Afwan (yang kini telah bergelar MPP) tak datang pun. Tak terasa, tak terasa T_T Azeeb, Fathullah, Syed Halim tak datang. Hambik toh. Berapa kerat aje Form 4 Cyber yang datang uhuks.


Tema sebenarnya pink purple tapi memandangkan ada yang takdak baju berwarna sedemikian, so hentam jelah warna apa-apa pun. Aku syorkan putih atau hitam (kepada yang bertanya). Lepas tu senior-senior pakat duk tanya kena pakai samping tak woi ini majlis berbuka puasa bukan majlis hari raya lagi, tunggulah raya dulu! Biasalah orang tua ni banyak songeh sikit, sabar jelah anak muda ini melayan mereka huahuahua -_-"

Ada jugak iftor dengan kawan-kawan dekat PizzaHut, hari Sabtu rasanya. Hihi. Best jugakk. Kehkeh. Walaupun tak lah ramai sangat, tapi sangat osem. Didi bawak chocolate chips yang best lagi mencairkan hatikuuu! Thank You Didi! Heee.


After that, cuti raya seminggu! Woohoo! Raya kali ini semua orang balik from Abelong to Kakngah (tak kira mana sebab dia memang duk rumah ni pun -.-) to Abecik to Kakak (tak jadi balik Pekan terussss yang ni) to Abang to Amuh! So penuhlah rumah ni berhari-hari sebelum hari raya hari yang mulia. Aku duk buli Zunah, Bareera and Muhammad je. Yang kecik-kecik buli secara comel, kalau yang dah besar tu, jom bertumbuk jommmm! #I memang ganas sikit, menurun abang-abang I gitu


Raya ketiga, semua dah beransur-ansur pulang ke rumah mentua pulak. Sebak di dadaaaa, Abecik je yang balik paling last. Kakak dah balik Pekan. Abelong balik Klang, Abang to Perak. Tinggal Kakngah dan Amuh (yang telah tamat belajar di Jordan) terkebil-kebil kat rumah ni. Kadang tu anak-anak murid Kakngah datang. Kawan aku datang jugak, iaitu Ayub. First kawan aku yang datang. Terharu beb xD Then Farhana, Aida and Suraya datang ^_^


Hari-hari seterusnya aku pergi beraya rumah kawan-kawan aku such as Sofiah, then bawak Sofiah pergi rumah Aisyah Aqilah dan Syafiqah. The next day, pergi raya rumah 'Ainul bersama Kakti then bawak dua-dua pergi rumah Wani. Kuikuikui. Keesokannya pulak pergi beraya rumah Kak Jijie (cyberian) and Nad Ali. Nak cari rumah Nad Ali tu punyalah pusing pusing pusing sampai pusing kepala gue xD Tapi akhirnya sampai jugak tapi LUPA NAK AMBIK GAMBAR HUH! * begitu juga kesnya dengan Kak Jijie huuu *


Bukak je sekolah, eh belum jamuan raya lagi, tapi belajar dulu. Hari Khamis tu sambutan MerdekaRaya. Kelas aku makan laksa Penang. I'm not into laksa laksa nih sangat, but I just ate it takkan nak mengadu domba kat situ pulak kan. Mak Fieq yang buat. Aside from that my classmates bawak trifle, kek coklat, puding laici, and so much more. Didi bawak chocolate chips which were so yummy delicious that the remaining chips I brought back home hahaa. Also Piqah's puding laici, aku bawak balik jugak :P


Nak bagitahu je, aku yang buat air Oren Sunquick apa entah. Of course it was tasty, that was why habis licin sampai tak cukup. Ngahaha. Eleh padahal we ran out of plain water x) Aku pakai baju hijau, baju raya first day aku (the one I was wearing in the picture of my family above). So sorry, gambar aku takde kot untuk raya sekolah ni. Aku suka snap gambar je sekarang, kinda a new hobby. Haha. Blogger memang macam ni ;p

Tak sempat aku nak menjenguk ke negeri atasan (cewahh) sebabnya time aku, Auni dan Wani and Fieq je dalam kelas, tetiba cikgu datang. Last minute. So kiteorang layan cikgu lah. After that Pengetua (or we just call her Ummi) datang along with Penolong Kanan Pentadbiran and Kokurikulum. So sebagai warga setia 4 Bukhari, kiteorang jadi pramusaji lah. Orang lain semua dah panjat gunung mendaki bukit dah. But it was worth it staying in our class, we didn't go upstairs, because I, myself, knew what I was going to find out if we made ourselves there. Right Auni and Wani?

Soon after we went to solat Zohor, lepas kemas kelas. It was a good celebration. Not a merry one, but it was good. Just good.

Hari Jumaat, 31 Ogos tu, sebagai pengawas siber sekolah, aku telah ditugaskan oleh cikgu penasihat aku, Cikgu Huzz (bukan nama sebenar), untuk ambik gambar pasukan sekolah aku yang masuk bertanding perarakan nasional peringkat negeri dekat Stadium Negeri Terengganu. So I went there with CFN, Aina and a non-cyberian, Kakti. Okay fine, memang mengasah bakat. Eh jap aku lupa seorang lagi, adik comel iaitu Irfan. Only one male photographer. Heheee. It was fun and a new experience for me sebab aku mana pernah pergi tengok menda-menda patriotik macam nih. Hahaha.


The next weekend, ada kem pulak. Kem ni ala-ala kursus. Kursus kepimpinan untuk pemimpin pelajar 2012/13. Aku pergi je ._. Along with Sab, Adni, Nad Ali, Auni, Fieq, CFN, Waji, Anis, Piqah, Haslyna, Afifah, Aida and Kak Izzati. Besttttttt gilaaaa kem ni :) Alumni SHAMS yang mostly from batch 2009 yang handle. Kem ni sangat santai dan telah berjaya membuang perspektif kolot pelajar bahawasanya kem kempimpinan biasanya akan ada sesi tarbiyyah 'keras'. Hehe.

Aku tak jumpa gambar peserta perempuan zzzzz, so inilah peserta lelaki, with some of the facilitators (yang mana muka nampak mature tu, yalah tu fasilitator -.-)

Minggu seterusnya aku pergi KL. Non-school-related programme, my own program okay. The next week, SANGATLAH FREE! So aku start pergi tuisyen balik xD But start minggu ni, akan ada pencarian pengawas siber baru. As a Form 4 cyberian, kenalah handle. Form 5 tak terlibat dah sebab diorang just nak fokus SPM diorang je. Uhukkk tahun depan pun aku SPM gakk MIAUUUUUUU! Next two weeks, exam final year akan muncul bagai tetamu yang tidak diundang muahahaa! --" Kejamnya aku terhadapmu, exam. Maafkan daku, kau tiba terlalu awal.

So, that's a brief story about my busy life (eh, busy sangat ke?) Focusing on studies, trying to avoid any cyber matters for the time being, but kalau ada kena buat jugak. Tanggungjawab takkan nak biar macam tu je. It's okay. Doakan aku pandai-pandai bahagi masa. Tahun depan nak kena struggle duduk 5 Bukhari lagi nih, insyaAllah. Straight A's ni. 11A+. 11A pun dah cukup, tapi it would be a lot better if ada + kat belakang A tuh :)

"Jangan rasa kita nak duk kat atas je, kena jugak berada kat bawah." - Auni A.G. 

Comments

Popular Posts