Hola Februaariinggo! ANGEL!

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakaatuh :D


Alhamdulillah, syukur kepada Allah atas kemenangan yang dijangkakan ini! HAHAHA lol. Yeehaa, semalam merupakan hari Kejohanan Merentas Desa 2013 sekolah aku yang terchennnnnta. Aku tak merentas pun desa -_- Forever tukang ambik gambar, to be exact, record video. Ambik gambar ialah insan-insan terpilih sahaja iaitu Aisyah Aqilah, Shafiqah Mzm, Afwan dan Yeng. Kerana 3/4 daripada mereka mempunyai lesen motor! =_=

Aku ikut cikgu, naik kereta. Tunggu kat checkpoint nombor 3, iaitu pemisah antara laluan (route) pelajar lelaki dan perempuan. Yayyyy Syafiqah ditugaskan menjadi paramedik di checkpoint tersebut hoyeahh baby! Dengan aku aku sekali jadi paramedik. Yalah, bukan kena record video sepanjang pelajar merentas lalu tu pun -_- Ambik dalam sepuluh doploh saat jer.

Ada jugak yang cedera. Terpijak paku. Berkarat woi T_______T Forever aku tak nak kawan dengan paku tu! Huda (penjaga checkpoint bersama Syafiqah) telah membuang paku itu ke dalam semak, and I was like -_______- Kalau orang masuk semak tu dan terpijak pulak paku tu acanerrrr! Hadoyaii. Takpelah aku redha je sebab takkan aku nak gi cari pulak, dengan aku aku pulak cedera nanti -.-

Tumblr_mghuu7qoxm1qg78qwo1_500_large

Nak dijadikan lawak, Cikgu Az (bukan nama sebenar xD) merupakan guru lelaki yang jaga checkpoint (kawal lalu lintas sikit) kat aku tu jugak. Aku pun macam berlari-lari arah bertentangan, sedikit jauh dari checkpoint untuk record video. Lepas tu, aku sudah ambik video tu, aku jalan lah balik ke arah checkpoint. Tetiba Cikgu Az senyum manis lagi osemm kat aku. Aku pun pelik ah kan kat situ. Aku senyum balik *sambil pegang handicam*.

Cikgu Az tanya, "Awak berlari jugak ke?"

Aku pun macam, "Cikgu biar betul -_-" Dahlah takde lagi pelajar perempuan yang sampai checkpoint tu. Hanya para pelajar lelaki sahaja yang dah melepasi checkpoint tersebut. Pelajar perempuan memang takde yang sampai lagi. Cikgu tak nampak ke aku awal awal tadi? Dan kalau ya pun aku ikut sama merentas desa, takkanlah aku orang first yang sampai checkpoint 3 tu T__T Forever takkanlah kan! Memang menang basikal ah aku kan! XD

Lepas semua dah habis, selesai, pelajar-pelajar gi rehat, makan dll. Aku pulak gi buat kerja dekat Makmal Bestari, sebab kena rujuk cikgu cyber aku tuh :D Lepas siap tu (tak siap mana pun), aku kena gi tolong cikgu lain pulak, sebab hari Rabu tu aku dah janji nak tolong, aku kan pelajar cemerlang XD Tolong tengok printer beliau. OK je, takde pape. Boleh print leklok jerrr.

Sebelum tu, aku berulang alik dari bilik PK HEM ke bilik guru sebab cikgu-cikgu mintak tolong ambik barang. Hampir berlari jugaklah dan ketawa sengsorang dalam hati, "Kalah orang merentas desa," dengan beg duk galas sepanjang hari --" Cikgu siap tanya lagi, "Awak nak balik dah ke?!" Aku cakap, "Takdelah, cikgu. Saya dah lama galas beg ni. Hehe." Comell tak aku? =___=


After that, dalam pukul 10.30 pagi, acara penyampaian hadiah diadakan di Dewan Abu Bakar As-Siddiq. Setelah round tengok anak-anak buah cyber aku melakukan kerja-kerja mengambil gambar untuk dokumentasi sekolah, aku ajak Kakti duduk dekat geng kiteorang. So hasilnya, gambar-gambar kat atas tu. Oh yang pink dua orang duk minum air tu ialah Ross Qistina and Ain Hanini, my adik-adik buah comelll :3 Yang lain tu sesaja je ambik, boring -_-

Untuk kategori Lelaki Bawah 15, kebanyakan pemenang nombor 1 hingga 25 merupakan ahli rumah Kuning, Thoriq, so I didn't have to waste my energy clapping my hands for them xD Kategori Lelaki Bawah 18, foreverrrrrrrrrrr Hijauuuuuu Khalid, kebanyakannya! Energy not wasted! I clapped but more energy came in! Hahaha koya. Go Hijau go!

Kategori Perempuan Bawah 15, tak pasti sangat ah. Kuning dan Merah banyak yang menang. Hijau pun banyaak juga. Juara kategori P15 ni, of course Hijau xD Untuk Perempuan Bawah 18, ramai jugak Hijau :D Juaranya rumah Kuning iaitu batch aku sendiri, Afifah! Bolehlah main basikal dalam dorm asrama lepas ni hihihihi.  After that....tibalah masa yang ditunggu-tunggu oleh semua sekalian makhluk pelajar SHAMS di dewan tersebut....

Juara keseluruhan perempuan, HIJAUUUUUUUUUUUUU! Lelaki pulak, juara keseluruhan ialah.... Rumah Biruuuuuuu! *claps hands* Tahniah tahniah! Dan....juara keseluruhan semuanya...kita serahkan kepadaaaa rumah........

HIJAU!!!!!!!!!!!

#Tak saspen langsung sebab gambar first dah bagitau yang Hijau juara --"

So, our chairman, Arif Yassin (he's one of the cyber brigade team, too yay!) went up the stage with his fellow runners holding our house flags and waved them in front of everyone! My hands went very reddish and pinkish due to abundant amount of clapping... for my own House! Slytherin! EH?! Hahahahahahahaha. Hey, it's true okay -_-" Gryffindor is RED, Hufflepuff is YELLOW and Ravenclaw is BLUE! It's okay, the bravest Headmaster of Hogwarts, Severus Snape, was from Slytherin. And he never stopped loving. *OUTAA*

After that, I continued my work at Makmal Bestari with 'Ainul and Kakti. 'Ainul slept soundlessly while Kakti kept on being a secretary alone *she claimed so* forever xD Lepas siap kerja aku, aku ajak budak berdua tu gi surau untuk solat and ada usrah dengan Timbalan Presiden MPP, Nadhirah Ali. Waktu tak kena betoi -_- Lewat petang, pukul dua, semua manusia di sekolah itu telah pupus, balik ke rumah masing-masing.


So, kiteorang kumpul dekat tempat terbuka (just like Nad's likings). Tak ramai pun. Dari 23 orang, adalah 10 kerat je datang. Tu pun tak sampai 10 orang -_-" Aku forever galas beg x.x Then Nad demonstrated on something about being leaders. How SHAMS had gone all these years and what are we to do in the future for SHAMS. Terbuka je usrah ni, just untuk santai santai. Nad said so, then came to the part where she stressed us out, Sakinah screamed, "KATE USRAH NI SANTAI RELAKS RELAKS JE!" and we laughed -_-

Then secara berjemaah kita pulang... Takdelah naik kereta sama-sama. Just jalan sampai depan sekolah je. Aku pun pulaaang dengan selamat, alhamdulillah. Then check phone ada two missed calls from unknown numbers. Masa tengah makan, aku mesej, "Siapa ni?" then ada pulak dia gi jawab, "Mr. Riey... Ada kat mana?" Aku pun rasa memang Mr. Riey lah kan (Mr Riey is pronounced as Misterri) -_-' Aku mesej lagi maybe salah hantar mesej kot kbye.

Rupa-rupanya Irfan, iaitu adik angkat aku, yang berusia dua tahun lebih tua dariku xD Dia anak murid Kakngah aku yang dijadikan keluarga angkat secara tiba-tiba sebab dia serasi sangat dengan orang rumah ni -___-" Baru terasa ada abang yang umur dekat. Maklumlah, ai takde abang atau kakak yang umur setahun dua lebih tua. Semuanya lebih 9 tahun lebih tua -_- Ada ke masa pergi makan dekat kedai, aku naik kereta dah siap masuk seat belakang, dia gi buka pintu kereta tu balik. Bila dia duduk depan, aku tanya, "Kenapa bukak?" Dia boleh gi jawab selamba, "Sajeee..." Pffffffft.

Tapi takpe, dia baik je xD STAM dapat semua Jayyid Jiddan -__- InsyaAllah nak pergi Mesir nanti. Sekarang tengah menetap dekat pondok mana entah, tengah cuti Maulidur Rasul dua minggu. He knows survival skills tau XD Dia macam style anak sedara aku si Riaz tu siket so zzzzzzzzzzzzzzz. Rindu Riaz T_T Lama tak jumpa, hari tu gi KL dia duk rumah Cuani. Huuuukkk.... Btw,

Tumblr_mhjqvycdrh1rbbwv5o1_500_large

Second month of the year! 8 months till SPM! Lol 

Comments

Popular Posts