Muhammad and Khadeejah ♥

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakaatuh.


Semalam aku ada tweet and post status like this, "Bertolak ke KL dari KT bulan Mei, sampai-sampai je dah Jun. Lama betul perjalanan KT ke KL sekarang." And it was true, OK! Aku naik flight gi KL semalam (31 Mei) and sampai KL 1 Jun. So? So, say hi to June lah. Jangan lupa SPM lagi 5 bulan. Tak cuak lagi ah setakat ni. Buku alhamdulillah dah sentuh. Waahaha

Aku stay dekat rumah Abang, area Seri Semarak ke apa entah nama --" Hari ni Sabtu, so Abang cuti lah kan. Pagi pagi Abang bawak Ummi and Walid bersama isterinya Kak Asnie dan anak mereka, Bareera ke tempat berubat Ummi sakit saraf. Alhamdulillah dah OK dah, cuma Ummi tak boleh angkat barang melebihi 2kg. Huh Ummi tu bukan dengar kata, kalau dia tak ingat, beras 10kg pun angkut *hiperbola* xD

Si Bareera tuh bukan main manja dengan Walid. Geram aku, rasa nak cubitttt je setiap waktu. Dahlah suka buat muka comel dia tuh -.- Kalau orang pegang kamera, pandailah dia posing, duduk diam-diam, lepas orang dah snap pastu bising nak tengok gambar dia. Dahlah makan sayurrrrr! Makan tomato mentah-mentah je! Ada ke patut!!! =__=


Petang tadi gi rumah Abecik. Nak tengok my new baby niece. Khadeeeeeeeeeeeeeejah! Dekat rumah Abecik tu ada rumah mainan *seperti dalam gambar di atas* milik Muhammad. Menurut Abecik, Muhammad hanya main dalam rumah tu tiga hari sahaja lepas tu tak main dah sebab bosan kot -.- Tapi Bareera punyalah gembira duk main dalam tuh sampai Muhammad tercengang.

Comey doh dua budak tuhhhh! Nak tumbok sorang-sorang terutama Muhammad yang matanya sentiasa membulat -_- Muka konfius mula-mula sampai sebab baru bangun tidur. Lepas tu aku angkat dia gi main ngan Bareera *kind aunt mode activated* wahaha. Then Muhammad panggil Abang "Uncle" dan panggil aku "Aunty" ahhhh ini tidak boleh dibiarkan! Aku berasa sangat tua! XD


Habis runtuh rumah hah. Engkorang main ke apa hah -_- Aku gelak je tengok masa ni, the struggle tuh, untuk betulkan rumah tapi apakan daya tak berdaya. Muhammad asyik makan tak henti -.-" Seriyes dia comel. Aaarrghhh! Bila dia sengih menampakkan gigi-giginya yang comellotte tuh, fuhhhh! Dahlah beria-ia je duk bawak kamera aku kat tangan dia. Suka pink ke budak tuh, kalau betul memang keturunan aku ah xD

Diorang main sama-samalah, aku join jugak main lempar-lempar bola kecil tu. Masing-masing asyik duk sebut "ball" je. Muhammad tak habis habis dengan "camel"nyaaaa xD Dah la sebut "camoel" olololo comel :3 Lepas tu Abang tunjuk gambar unta sebenar, tak henti renung skrin henfon -_- Ummi pun tunjuk jugak gambar unta sebenar dari Mekah tahun lepas. Camoellllllll xD


Bareera buat gaya comelll, Muhammad? Flash kuat sangat! Olooooo muka macam Abecik sebijik asdfghjkl! Jom geget budak dua orang ni. Oh ya, Muhammad tak minum air panas. Minum jus epal je tau *like Cufi* lololol. Pastu sweeeet banget bila dia cium adik dia :3


Tadaaaaaaaaaaaaaa! Khadeejah! Her name is just that, okay? Like Muhammad. A stand alone name. She's so merah you know. Dan comel tahap menawan! Aku main sentuh pipi je, pastu mumbled kegeraman. Ummi/Walid suruh pegang bagi dekat Kakcik, aku macam "Uhhh no way what if I drop the baby or something" kan pastu tengok dari jauh xD

Khadeejah lahir 27 Mei pada pukul 2.15 pagi. Atotototo! Comeilll baru beberapa hari dah celik mata. Ni nanti keturunan abang dia lah ni si mata cerah. Oh oh dan kalau dia comel macam Muhammad (or lebih comel)...........speechless OK! *geget bantal*

Then lepas gi rumah Abecik, kiteorang balik rumah Abang. Lepas Maghrib, kiteorang gi shopping! Sebelum gi shopping, gi enjoy Each A Cup dulu sebab Abang janji nak belanja aku *I made him do that promise lol* so try ah yang perisa baru tu, Raspberry apa entah. Sedap jugak. Tapi banyak sangat flavour, aku suka yang Milk Tea tu jerrr. Nyum nyum. Penjual tu cakap kalau beli tiga dapat percuma lebih pearls, Abang cakap, "Takyah ah nanti saya muntah pearl." Lol Abang


Kak Asnie buat gaya ala-ala Bareera sikit. Abang memang sentiasa senyum macam tu aww aww menawan sangat -.-" Thank you Abang and Kak Asnie sebab belanja! Besttt! And masa tengah enjoy Each A Cup tu Kak Asnie talked some sense into me about me being a doctor and all that. Arrrr! She suggested that I be an USTAZAH! Like, a teacher? Oh noooooooooooo I'm never good at teaching people! (and why do everyone keep telling me to be a teacher I mean like isn't it enough that all of my sisters, my parents and one of my brothers are teachers zzzz)

Ugh lepas tu continue dengan shopping barang-barang dapur rumah Abang. Aku sebagai penolak trolley yang setia, menjalankan tugas dengan penuh dedikasi. Lol.


I had never done anything like this before, shopping for groceries for a month! This was my first time and it wasn't that bad lah. Aku mengekor je Kak Asnie, like I always do with my sisters and mom when I go shopping with them. Aku manalah reti shopping shopping ni. Shopping buku je aku reti. Lalalala.

OK I need to stop writing. It's 1.30 in the morning and I have to sleep. Esok Ummi nak gi Home's Harmony dekat One Utama tu, tepi tu kan ada MPH, so apa lagiiiiiii. Hahaha. Walaupun tengah duk baca The Golden Lily ni tapi it wouldn't be a waste kan kalau kita borong lagi buku. Boleh baca time free free nanti. Hihi. It's OK, I'll manage to read books and study, InsyaAllah. OK OK OK I have to go now. Adios, world!

It's fun to be the youngest girl in the family and have lots of nieces and nephews :p 

Comments

  1. As you can see, I didn't really deactivate it...chill ok lol

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts