Tetiba nak sedih

Assalamualaikum

Me :( | via Tumblr

This post will be annoyingly emotional (habis tu bilanya entri tak emo kbai). Sometimes I blame myself for not getting straight As. Sometimes I think that it's really just nothing to not get straight As.

But the former bothers me so much.

My siblings said not to look at people above us. But I just can't help it, I'm still looking at them, like, every single day.

Bestnya dapat 11A. Nak apply apa-apa pun dapat. LAYAK. Sebab lepas syarat.

Semua orang nak 11A masuk universiti dia, masuk asasi dia apa semua.

Kfaing aku mintak yang program pinjaman MARA tu, tapi tak dapat. So Ummi aku macam frust ah sampai dua tiga hari ni asyik nak marah-marah je kalau cakap dengan aku. Takpe ah aku tahu aku ni bukan pandai mana.

Boleh tak Fifiey jangan sedih sangat jangan jadi pathetic sangat

Rasa macam 10A yang aku dapat tu tak ada makna langsung pun, sebab B satu tu. Ini ah mentaliti orang kita, tengok result 10A1B, tak nak tengok dah A tu, nak tengok B jer.

Ya, mungkin aku main-main kot masa belajar dulu. Aku tak sungguh sungguh sebab tu dapat B Chemistry. Memang aku ni tak pandai mana subjek sains dari sekolah rendah lagi. Tapi aku cuba, aku cuba, aku cuba. Bukan senang nak score, tapi takde pun orang nak appreciate, sampai aku pun tak appreciate jugak result aku sendiri.

Tak habis habis lagi aku ni kan, padahal dah nak hampir sebulan dapat result.

Lepas tu minggu ni, ada lagi orang buat sakit hati aku, aku rasa nak gila je. Semua orang pakat nak emo, arghhhhhhhhhhhhhhhhh.

Susah nak apply Medic kalau ada sangkut satu subjek sains. Dalam negara ataupun luar negara. What a nuisance. Yelah aku ni patut sedar diri kan, dah kalau subjek sains tu dapat B, takyah mengada-ngada nak mintak Medik lah ukur baju di badan sendiri lah kan kalau gemok tu gemok la tak payah nak try baju saiz S lah.

BOLEH TAK JANGAN SENTAP SANGAT

Ok -_-

Orang pun mungkin dah fed-up kot dengan aku ni sebab tu mesej apa semua tak balas ennnnnnnnnnnnnnn.

Kbye

Comments

Popular Posts