Universiti Malaya

Assalamualaikum.

Lain kali aku sambung entri yang gi Brunei tu k. Sebab aku malas. Tapi before 25 Mei ni jugak kot aku update pasal Brunei tu sebab.... I'll be going to Pusat Asasi Sains Universiti Malaya for my studies. Alhamdulillah aku dapat Asasi Sains Hayat kat UM tuh. Terpisah tahap itik dengan geng geng semua. Syafiqah and Sofiah dapat USIM, Kakti dapat UPM, Alya dapat UM jugak (Asasi Sains Fizikal) (tapi aku rasa macam dia dapat je yang MARA tu nanti), and then 'Ainul insyaAllah akan teruskan perjuangan menjadi seorang guru. Hehehehe!

These couple of weeks akan busy la sikit nak urus itu ini. So far aku dah buat medical check-up apa semua, and then dokumen dokumen semua dah lengkapkan, except for pembayaran yuran perkhidmatan. I don't know why, tapi aku rasa macam eksaited pulak ennnn nak gi belajar (yelah dah 6 bulan duk goyang kaki kat rumah). I read a few articles on PASUM, and setakat ni I think I'm gonna like the place (yang unfortunate nya aku pulak dapat U di KL padahal selama ni aku berkeras taknak duk KL so kfaing).

Yang paling membimbangkan di PASUM ialah kelajuan Wifinya (baca blog ex-PASUM). I mean....zzzzzt. Kena campak ah henfon lepas ni -_- Tapi kalau campak takleh wasep -_- See -_- Belum apa-apa dah pikir pasal wasep -_- Apa hal banyak sangat smiley -_- ni huh k -_- And then PASUM berdekatan dengan Mid Valley kan lepas tu kat MV tu ada MPH kan so -_- Dahlah 28 ni buku baru nak keluar -_- Lepas tu Julai ada lagi nak keluar -_- Oh, my.... THE AGONY

Setahun je aku asasi ni, dua semester. And then after that (insyaAllah bila aku dapat 4.0 flat nanti), boleh ambik Medik. Asasi Sains Hayat di UM boleh menjurus kepada Medik manakala kalau di UIA tak boleh sebab dah ada Asasi Perubatan, so Asasi Sains Hayat UIA boleh ambik Biotek, Biomedik gitu jer kot. Tapi macam best je sains hayat ni sebab belajar macam ambik sains tulen. (aku sebenarnya tak sabar nak belajar Matematik balik sebab aku rasa dah lama tinggal) (dah tu kalau tak sabar sangat belajar Matematik yang gi pilih sains hayat tu pehal, ambik ah sains aktuari) (Eh kesitu pulak)

Ohoh, by the way, aku ditemuduga melalui atas talian. Time interviewer call tu, aku kat Brunei tengah jenjalan. Huahuahuahua. Mujurlah time tu tengah berehat di rumah air, kang tak pasal-pasal di'interview' masa naik bot pulak -_____- Interviewer banyak tanya pasal sains hayat, in English, lepas tu in conclusion he wished me luck and bagitahu that was all he could do sebab it was only a phone call. I keep thinking that what if orang lain yang jawab instead of me, unsur penipuan boleh berlaku and pihak UM won't even know. But in other words, I'm grateful sebab takyah PERGI interview sebab I was unavailable at the time.

Zzzzzzzzzzzzt ingatkan orang tak dapat straight As ni tak dapat la UM tu, tup tup dapat pulak -..- Takpe la dah rezeki kat situ. Huhu. Doakan aku ye kat PASUM nanti, insyaAllah I'll update from time to time (if I'm not busy with studies and all). Macam emo je tahun ni dah tak puasa kat rumah. Balik raya pun mungkin seminggu je :'( Mesti nanti aku kurus sebab homesick and malas makan sebab nak jimat duit beli novel BI (EHHHHHHHHHHHHHHHHHH???? XDDDDDDD)

Pastu dahlah tak dapat kolej sama dengan Alya, so takbleh ah jadi room mates. Takpela, insyaAllah dapat roommate yang baik (nak best lagi blogger jugak, ataupun baca novel BI jugak pastu fangirling sesama oh bestnya!)

TATA! :D

Comments

Post a Comment

Popular Posts