Kerja

Assalamualaikum. Salam Romadhon! Ngehehe lama tak update blog oi. Tadi duk belek-belek blog tetiba tengok tarikh last post ialah bulan Mei, so nak tak nak kena lah bagi ada entri untuk bulan Jun ni jugak. Ada tinggal dua tiga hari lagi nak perabih Jun ni, sebab bulan Jun takde 31 haribulan. Noob.

Aku dah start cuti dalam sebulan lebih dah. Ye ye aku tahu orang lain baru je habis final exam, dah tu UniSZA memang tak sabor sabor nak bagi student cuti, nak wat cemano lagi dah eh. Time rata-rata students U lain kat Malaysia ni baru nak start final or tengah study week, ehhhhh, tetiba UniSZA dah boleh check result final.

Haaaaaa gitu laju dia.

Dahlah takde angin takde apa, tetiba, "Gais result dah keluar." Selalunya ada lah jugak khabar angin atau harapan palsu macam "Oi result keluar esok katanya," atau "Harini pensyarah semua meeting and then minggu depan keluar la kot result," tapi kali ni takde. Gedebuk! Nah ambiklah result.

Alhamdulillah result aku ok je, menurun sikit lah daripada semester 1 dulu. Seperti yang dijangkakan Phonetics & Phonology tu memang tak dapat A. Yelah, time jawab final tu ada dia tanya pasal definition and examples of phonotactic constraints -- orang sebelah kanan, kiri, depan dan belakang pun garu kepala.

Padahal senang je (sebab bila habis paper tu check buku, bendalah tu simple je). Dayyyuuuuummmm!

Takpelah nak buat cemana lagi dah. Result dah dapat pun. Ngeh ngeh ngeh.

Ok masa awal-awal cuti tu mak ayah aku suruh aku cari kerja, tapi aku macam malas kan. Astaghfirullahalaziim malasnya. Aku ada satu alasan sebenarnya, yakni sebab bulan puasa. Tapi bila masuk bulan puasa rasa macam mampu je kerja tapi aku terfikir pulak nanti cuti raya mesti limited. Kalau dapat dua hari je, tak ke menangis aku kat tempat kerja nanti.

Itu hanya alasan, wahahaha. Dah malas tu malas jelah -.- So later on, aku mintak tolongs my mommy promote kat Facebook dia if ada orang nak pakai tutor Addmaths, alhamdulillah ada lah seorang ni duduk tak jauh dari rumah aku (k 10 minit jugak la ke rumah dia naik kereta).

Aku ajar weekends sahaja, on Friday. Selain ilmu Addmaths ni tak mereput, dapatlah jugak aku extra money. Benda ni boleh teruskan je even aku dah start second year kat UniSZA nanti sebab aku duk rumah je and weekend mostly takde benda kat UniSZA tu (ada sebenarnya cuma aku yang tak join hewhew) Moreover aku memang sukakan cabaran.....dalam menjawab soalan Addmaths. Lulz nerd

Lepas raya nanti akan pergi ajar lagi Mathematics and English kat budak Form 3 sorang ni. Aku tahu silibus Form 3 memang lah senang dari Form 4 or Form 5 tapi kekadang yang senang tu payah nak ajar, yang payah pulak jadi senang. Erm pape jelah.

Harini birthday Ummi. Ada lasagna, macaroni, nasi arab, donut dan haruslah seorang Fifiey mentekedarah lasagna sepuas hati. Just kidding, perut mampu makan sepotong sahaja. And nasi tak sentuh pun kerana lasagna. OHHHHH LASAGNA

tata!

Comments

Popular Posts