Selamat Hari Guru!!!

Assalamualaikum


Hai hai dan hai *lambai ala-ala Miss Universe* apa habaq hangpa semua neh? Sihat dak? Kfaingg takyoh ler aku duk cakap loghat utaghaaa kat sini sebab aku bukan oghang utagha, aku oghang Pantai Timur *visit Terengganu yearrrrrr*. Okay, so hari ini dah masuk sebelas hari aku duk kat rumah ni dengan Kakngah and Amuh aku sebab Ummi & Walid aku takdak T_T Diorang pi umrah sekali dengan mak sedara pak sedara sepupu isteri sepupu aku. Gi dengan pakej Andalusia, murah jer, sebab bukan holiday (promot nehhh xD).

SOOOOOOOOOOOO, kehidupan aku sepanjang Ummi and Walid takder kat rumah ni macam um, lifeless lah sikit. Mana taknya, lepas diorang berangkat ke sana tuh terus aku selesema and lelah lepas tu demam. Hamboihhh teruk engko, duk depan tivi tu macam ikan paus tersadai tepi pantai. And then then then aku sakit kepala, tiga hari aku tak pergi sekolah sebab sakit, dan dua hari daripada tiga tu ialah hari exam, aku terlepas laa papers Syariah dan Bahasa Arab.

Tapi aku dah cover dah semua paper tu dalam minggu ni. Nasib baik lah minggu ni subjek bukan killer -_- BM, English, Sejarah, Mathmod semua. Fuhhhh~! Minggu depan nih, hah, siaplah kiteorang semua xD Aku bukan apa, aku masih lagi mamai awal-awal minggu ni sebab demam aku baru je kebah. So macam bila nak study tu rasa errrrrrrrr error 404 lah sikit. Study Syariah pun gitu gitu jer sebab sebab....exam Syariah tu semalam, masa Hari Guru y'alllsssss

Aku jawab cepat cepat je kertas Syariah tu huuu haruuu sangat sebab rushing nak gi dewan untuk sambutan Hari Guru. And aku taknak susahkan ustazah kena tunggu aku apa semua sedangkan the real place she needed to be was at the hall, so aku jawab dengan laju sekali dengan penuh pengharapan dan tawakkal kepada Allah, let Him do the rest kan. Nak nanges gila kot time jawab tu, setengah jam lagi pukul 10 tapi banyak lagi soalan tak jawab. #I started the paper at 9am and it was supposed to be 2 hours and a half, but I answered it in just 1 hour 15 minutes T_T


Sambutan Hari Guru grand gila tahun ni. Bertemakan Fairytale (hiasan dewan and gimik), semua sangat awesome. Gimik pembawa skrol memang thumbs up gila aku bagi. Scene Tuah and Jebat gaduh, Tuah ingin mendapatkan kembali skrol daripada Jebat apa kes Jebat ambik pun aku tak tahu -_- Then, Ummi potong kek and si Tuah tu ngengada suruh Ummi suap, then Ummi pun suap aummm suka lettewww xD Semua orang enjoy ah tengok yang pasti :>

After that, persembahan pantun yang oshemmmmm! Pasukan pantun sekolah main bedal je diorang nak cikgu mana naik atas pentas tuh untuk berpantun. Hihihi. Sweet sangat dan serius comel cikgu-cikgu kami tuh, terharuuuuuuuuuuuu sangattt! Tapi sebelum pantun tu, ada ahli sihir tua telah memberi epal beracun kepada Ummi (our school principal) dan para pemantun pun berteriak serentak, "Ummi!!! Jangan makan epal itu!!!!" Hambik engko Snow White kat situuuu

Overall sangat enjoy wiwittt, lepas tu ada tayangan multimedia. Satu dari batch aku 0913 (huwaaaaaaaa I'm so touched that I'm part of making the video huwaaaaa touched *cranky mode activated*) as our last year in SHAMS kan. And yang dari batch 0711 (SE7EN ELEVEN) pun ada! Nah, silakan tengokkk. Tapi dari yang batch 0711 jelah, yang 0913 punya tak upload lagi kat Youtube -_-" (psst...ada part dalam video ni bebudak batch 0913 jugak, macam scene dalam kelas tuh :P)


What a niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiceeeeeee video! I think the one who made this was once a cyberian, oh I'm so proud! Hoping that one of my cyberians now would make a future video of us, too! Kreatif sangat kannn kan kan, sadly I'm not that pro in making videos so yeah T_T Maybe I'll learn sometime after SPM (oh this agony of waitingggg for it arghhhhhhhhh~!) Tapi aku memang sukaaaaaaa sangat tengok video video kreatif ni, especially about my school!

Bilalah nak upload video 0913 kat Youtube nih... *senyum*

Oh um sebenarnya aku nak cerita pasal kehidupan semasa ketiadaan parents aku nih tapi tersasul pulak sampai ke Hari Guru. Untung betul duduk sekolah aku nih, setiap kali Hari Guru mesti kiteorang akan dihiburkan and tak dikecewakan langsung! He he he! And sekolah ni terbaikkk sebab yang urus Hari Guru semua pelajarnya! Guru-guru ada jugak yang terlibat, tapi kerja mereka memantau dan menasihati bukan buat kerja tersebut! I loveeeee Sheikh Malek :3

Jadi, di kesempatan ini, aku nak ucapkan SELAMAT HARI GURU HAPPY TEACHER'S DAY SALAM IDUL MUALLIMIN to all the teachers in the world, especially my Ummi and Walid who are far away from me *muka seposen* and to the most amazing teacher the world has ever had, our Prophet Muhammad s.a.w. Tanpa baginda, siapalah kita hari ini.... Tanpa ajaran dan sunnahnya, apakah ikutan kita? Jom selawat!
To all the teachers in my life. Primary school teachers, lower secondary school teachers, upper secondary school teacher, elementary school teachers and tuition teachers. Thank you for teaching me all this time, thank you for the advice and lessons and everything. Without you, I am nothing to day. Without you, I wouldn't know Science or Maths. Thank youuuuu I will always remember and love all of you *respect*
Okeh, sepanjang parents aku takde kat rumah, Kakngah and Amuh aku lah jaga aku. Kakak sekali, sebab dia duduk dengan suami dia rumah diorang dekat je ngan kiteorang. Kakngah selalu sediakan bekal untuk aku pagi-pagi untuk dibawa ke sekolah, bukan satu tetapi dua bekal. Suruh dimakan pagi dan tengah hari huwaaaaaa terharunyaaaaaa :') Memang bersyukur sangatt sebab takyah gi kantin, musim exam ni kantin kurang dapat sambutan --"

Amuh pulak ambik aku dari sekolah, and belikan makanan bila balik sekolah T_T Kalau dia rajin, dia yang masak. Kakak memang constantly hantar aku kat sekolah sebab sekolah kiteorang dekat je, and biasa belikan aku nasi goreng bila balik sekolah. Hmm bila pikir pikir balik kan, siapalah kita ni kalau takde adik-beradik kan? Time parents takde, diorang jugak jaga kita. Selama ni asyik gaduh dan bergomol je, tapi bila dah parents takde kat rumah, diorang lah jaga si anak bongsu ni *okay fiey jangan emo* xD

Dan bila aku teliti lagi, ternyatalah orang perempuan lebih bertanggungjawab kan kan kan? Sebab yang jaga aku kakak-kakak aku, dan seorang abang. Abang-abang aku yang lain semua dah duduk KL, never to live in Terengganu dah, I think. Hmm. I hope Amuh stay je kat sini sampai dia kahwin dan dapat cucu segala bagai. Biarlah seorang abang aku duduk sini, jaga aku and Ummi Walid :') Aku tahu abang-abang aku yang lain tu ada tanggungjawab terhadap keluarga masing-masing, but still...being far from them...entahlah macamana lagi aku nak rasa sebagai adik.

Aku duduk kat rumah ni, aku tahu segala yang berlaku dalam keluarga. Everything lah. Benda yang takde orang bagitahu aku pun, aku boleh tahu jugak. Because people in this house TALK. Kakngah aku tu anak kedua, anak sulung perempuan. Of course she cares about her younger siblings and her only elder brother. K, aku tak nak cerita lelebih kat sini. Adohhhh.


I feel lonely all the time, you know. It feels as if no one in this house understands me. They tried to understand but they just can't so I let them be. Masalah pun aku tak kongsi, buat padat koleksi dalam hati ni hah. Tunggu masa je nak pecah. And then people say I'm too "memendam perasaan". Not that I don't want to express my feelings but I care for most people. Kalau aku tak pendam perasaan, akan ada hati yang terluka oh my what am I talking about right nowww

So aku haraplah kepada semua, agar memahami diri aku ini. Bukan tak nak bagitahu masalah aku, tapi aku nak jaga hati semua orang. Yeaaa it's impossible to jaga hati semua orang, but at least cuba. And I will always try. Kalau aku nak bagitahu, I will tell you and if not, I won't. Jangan paksa dan jangan condemn kenapa aku bersikap sedemikian. I'm doing you a favour. Although sometimes my one attitude ni buat masalah tak selesai, but well it's just me and I'm going to be me.

Every human being is complicated. Including me. Each one of us is different from the other. Learn to live with this unique condition. Being weird is not the end of the world. Everyone is weird in their own ways. So don't worry about feeling that you're being left out because you're not. Just be ourselves.


See, told ya I'm weird. Bow ties are cool. Hahaha. Recently I'd been thinking to change my Twitcon, I got the pic up there on weheartit then when I tested it, it somehow looked like something else -_-" After that, I made a Twitcon of my own. A very special one to me. I'm not sure if ANGEL means anyone to me anymore, but I don't really mean that one guy *sniffffffffs* I just hope that one day I'll find someone as kind as an angel, and he'd make me happy. Fifiey, boleh tak awak berhenti cakap pasal 'love eww eww' untuk seketika?

Well, can't help it. It's in a seventeen-year-old girl's true nature. Wahaha. Okay I better go. Got another week of examinations to finish. Add Maths, Biology, Chemistry and Physics. Oh please don't forget Quran Sunnah -_-" Aaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrr! Biology and Chemistry, please be superkind to me T_T And Physics, be kind and kind and gentle with me because I'm in love with you OK?! Allahul musta'an... Serah kat Allah blake ni. Bismillahirrahmanirrahiim.


I have learned the true meaning of family 

Comments

  1. Oh well people say that we look alike but Lecka and I think otherwise. -_- And sorry late reply!!! :/

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts