Bersatulah

Dulu aku masih ingat
WhatsApp seorang rakan kepadaku

"Bersatulah."

Ujarnya padaku
Time tu jiwa nan remaja lagi
Api dekat peak lagi

What the hickup mamat ni

Al kisahnya tak perlu cerita
Cukuplah tahu aku keluar group kerana tiada persetujuan

Sampai sekarang
Tak pernah join lagi

Aku lah tu
Degil nak mati hidup balik

Tapi nak je aku tanya balik si dia
Apa maksud kau dengan bersatu
Adakah dengan aku join group tu
Kita semua dah bersatu?
Wow mudahnya

Aku bukan nak bersengketa
Cuma aku ni jenis orangnya
Ya mungkin cepat terasa
Dan terasa aku tu boleh jadi lama
Kalau tiada yang mintak maaf

Nasiblah.

Aku kagum dengan orang yang boleh mintak maaf
Lepas buat salah
Especially kalau dengan aku
Jarang orang mintak maaf if tergaduh dengan aku

Well mungkin 100% my fault all the time I dunno

Bersatu
Apa tu?

Definisi aku bersatu ni
Mudah je
Simple macam makan sushi (ok makan sushi tak simple sebab aku horror sangat dalam penggunaan chopsticks)
Simple macam jawab soalan English semalam

Bersatu ni
Bilamana kau orang
Balik kampung
Reramai
Nak tengok pakcik sakit

Bila kau orang
Rentas perjalanan 500km
Sebab nak tolong ringankan
Majlis kahwin cousins

Bersatu ni lagi
Bila korang duduk berjauhan
Tapi time rare and free
Korang ajak cousins and uncles main futsal sesama
Lepak mamak sesama
Even rumah masing-masing jauh

Nampak tak?

Keluarga.

Bagi aku bersatu tu keluarga
Bilamana dah rasa keluarga
Kita boleh bersatu

Walaupun zaman sekarang dah maju
Semua pakat duk tilik phone je balik kampong
Tapi sebab kita dah keluarga
Kita adalah satu

Bagi aku bersatu tu keluarga
Darah atau tidak
Tu bukan pengukur

Kalau kau sampahkan aku dalam layanan kau
Sorry lah family tak layan family macam sampah.

Comments

Popular Posts