Awesomenesssssssss

Assalamualaikum comel people.


Apa agaknyaaa khabarmu di sanaaa? Hahahaha. Hola favoritos! Lama tak update. Baru sahaja melepasi Ujian Sumatif 1 selama empat hari. Sehari tiga subjek, rasa macam genius pun ada jugak -_- Nak nak apabila Biologi, Add Maths dan Bahasa Arab disatukan dalam sehari tu. Alhamdulillah Bahasa Arab dapat A. Yang lain tu wallahua'lam. InsyaAllah A+ semua yang lain tu. Ngahaha.

Last week ada Seminar Bijak Belajar yang disampaikan oleh Dr Shukri Abdullah dan Encik Fitri Shukri *lol anak beranak*. Dr Shukri siap tunjuk lagi gambar family beliau. Sepuluh orang je -__- Yang bongsu tu umur 17 tahun jugak! Encik Fitri tu anak sulung. BEST SANGAT! Tapi tak menyengat, sebab aku duduk belakang T_T Tak sempat nak chop tempat kat depan sebab hari sebelumnya dah ramai yang tanda. Tsk.

So duduklah aku dekat belakang tu dengan penuh rasa kesal. Tapi takpe ah, dengar jugak apa yang disampaikan tuh. Ada sekali tu, Dr Shukri tengok apa yang aku tulis dalam ruangan "Cita & Impian Saya" and he made a thumb-up! OH TERHARUNYA! xD Masa yang last last tu, Dr Shukri suruh salam dengan kawan sebelah, so aku pun salam dengan 'Ainul, makcik tu pulak gi peluk aku beriya, sampai Encik Fitri datang nak ambik gambar, tapi makcik tu segan pulak. Baru nak merasai femes. Huh. #LOL

Aha! Dr Shukri ada bagi modul untuk kiteorang semua. Dalam modul tu, kita kena lengkapkan apa-apa yang kosong. Dr Shukri akan bagi penerangan-lah kira. So ada yang part last sekali tu, kita kena tulis janji kepada diri sendiri T_T Mula-mula Dr Shukri baca yang Nadiah Hakim punya (my junior cyberian). After that dia nak volunteer 4 orang untuk baca janji mereka. AUNI!!! :') Auni, Adni, Amir Khair and Afwan volunteered.

Lepas tu cikgu komplen secara bergurau kenapa takde volunteer dari line aku -_- Aku pun sengih jelaaa... Malu weh nak baca janji diri sendiri depan orang ramai. Biarlah aku je yang tahu. Yang Auni, Adni, Amir Khair dan Afwan punya tu, diorang nak orang tahu, so it's their rights. Still I respect them for being brave (and 3 of 4 are MPPs).


Siapa nampak akuuuu? Haaa tu kat belakang sekali tuuu! -_- Then, masa dah habis seminar tu, time nak kemas kemas, aku duk kemaskan mikrofon dan alatannya semua (seorang diri sebab Sabrina & Nadhirah duk bincang apa entah) sebenarnya taklah seorang diri sangat, ada seorang lagi. Ok sambung cerita, masa tengah duk kemas sorang sorang tu, Dr Shukri ada kat depan tu, aku pun apa lagi, berlari anak gi berbual dengan dia.

Bukan berbual kosong, aku tanya, "Macamana cara nak bahagikan masa kalau ada jawatan penting kat sekolah?" then Dr jawab, "Kena pandai curi masa. Kalau boleh, nota poket mesti ada selalu. Sambil sambil tunggu nak balik sekolah tu boleh tengok. Kena pandai-pandailah." After that aku tanya lagi, kali ni teragak-agak, "Dr, kalau kita stres dengan kerja lagi, dengan belajar lagi...macamana tu?" Dr pun senyum kat aku. Jari telunjuk, mata dia menghala ke atas.
Jawapan dia: "Mintak dengan Allah." *senyum*
Setelah mengucapkan terima kasih dan beliau beredar, aku pun menangis teresak-esak kat situ. HU! Okay, tipu jer. -_- Aku sambung kemas balik xD Sambil mencari-cari kotak mikrofon tak jumpa-jumpa. Lepas tu settle lah semua benda. Dewan dikemas oleh pekerja-pekerja sekolah kerana ada ujian MUET keesokannya. Aku pelik jugak kenapa MUET sentiasa berlangsung di sekolah aku, takde ke dewan sekolah lain yang kosong -______-"

537533_161147404041576_1851375315_n_large

Baiklah, nak cerita sikit pasal exam. Lawak jugaklah seringgit lima belas sen -_- Masa paper English, aku rasa semua soalan boleh jawab kecuali soalan last iaitu, "If you were to find a life partner, what quality would you want your partner to have? Give a reason for your answer." And I was like WHAT QUESTION IS THIS AM I TOO OLD THAT I'M BEING ASKED ABOUT A LIFE PARTNER! XD Mula mula tu rasa nakal sikit, nak jawab CARING tapi rasa macam terlampau lawak pulak kuangkuangkuang. So aku letak jelah RESPONSIBLE.

Kelas aku cikgu lepas awal, siapa yang dah siap jawab English, boleh hantar dan gi merantau ke tempat lain -.-" So aku, Wani and Sabrina berjemaah ke kantin untuk study Syariah Islamiyyah. Lepas tu aku belanja Wani air teh, Wani pun "Wahhhh baiknyeeeeeee!" Aku pun dengan muka baik, "Tengah exam ni kenelah buat baik..." LOLLLLLLLLLLL Pastu gelak dua orang. Dahlah tiga orang je kat kantin masa tu -_-

Masa tengah study + makan tu, aku tanyalah pasal jenis-jenis haji, yang ifrad, tamattu' dan qiran tu. Wani pun membebel, "Mana ada masuk! Tu pelaksanaan haji! Munasik haji je masuk!" Aku sengih je "OK OK, marahhhh nyerr!" Bila exam Syariah Islamiyyah start, hambik engkau masuk sejenis haji, haji ifrad! Siap ada niabah haji lagi! Habis exam tu, apa lagi terus serang Wani dan perli terlampau amat xD

Dan masa tengah exam tu, ada tiga orang yang jadi constant variable. Mesti ke tandas budak tiga orang ni. Ikut turutan pulak tuh. Pelik jugak aku. Hari first tu aku memahami. Masuk hari keempat aku tertanya-tanya adakah mereka sakit perut? -_-" Yang pasti mereka tak meniru, itu yang pasti :) InsyaAllah tak, budak-budak kelas 5 Muslim semuaaaaaaaaaaaaaaaaaa baik baik x] Dahlah sepanjang exam ada je scene Sarah dengan budak depan dia lol comel xD

Sarah bekengggg! XD

Zbto7hs_large

Tootles and bubbles! 

Comments

Popular Posts