Kosong dan Bosan dan Itik

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakaatuh.

Duck
Nah itik

Harini tak buat pape pun. Pack baju malam ni nak pergi KL setelah sebulan tak menjejakkan kaki ke sana (ceh bajet macam kena pergi tiap-tiap bulan je -_-). Seriyes bosan weh. Harapnya pergi KL tak lah sebosan di rumah ni haaa. Tak lah kot, nanti pergi kenduri, shopping and so on. Shopping tu aku tak eksaited sangat ah. Tapi aku suka jalan-jalan kat shopping ports kat KL/Selangor tu sebab besar dan banyak kedai-kedai. Especially kedai aiskrim, makanan dan benda-benda yang boleh membuatkan air liur gua kecur rasa nak makan setiap masa. Eh.

Semalam punya cerita, pergi sekolah. Jumpa cikgu-cikgu, adik-adik. Drivernya semestinya akuuuuuuu! Huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. Bukan aku, Piqah, OK, Piqah. Jumpa adik-adik cyberian (yang tak pakai baju pink pun), and I was like, "Waaaaaaaaaaaa why u not wear pink!!!" habes tunggang langgang grammar aku -.- Pastu diorang bagi alasan semalam ialah hari Rabu, Rabu bukan hari wajib pakai uniform pink. So what, pakai jelah hari-hari. Kak dulu hari-hari pakai tau sebab kasih sayang yang mendalam terhadap badan pengawas siber. Contohilah kak! XD

Then tolong cikgu susun buku teks yang berlambak tuh -.- Lepas tolong tu, kiteorang lapar, gi makan. Ramai jugaklah yang datang. Kiteorang berderet-deret secara berkumpulan. Piqah, Kakti, Piah, aku, Tommy, Dini, Shiela dan Liani. Ada jugak CF dan Ain, tapi diorang tak jalan sekali dengan kiteorang. Tujuan utama bebudak ni ke sekolah nak baiki markah koko, tapi PK KOKO mesyuarat plak dah. Sekolah tu memang busy 24/7 -.- Nasib baik dah tak sekolah dah wahahahahaha xD

Kelas engko sekolah aku sekarang dah ada ABC, dulu time kiteorang takde pun nak buka stall ABC kat kantin tu. Boleh tahan lah ABC dia. Kalau campur aiskrim, meletop ah. Kikikiki. Aku seorang makan nasi ayam, yang lain makan bubur ikan bilis. Sedaaaaap. Dah lapar, memang semua sedap -_- Belut goreng pun sedap kan. Eh. No no, takde makna nak jual belut goreng kat sekolah. Uhukkk.

Hari sebelum tu, aku, Piqah, 'Ainul and Kakti pi round bandar Kuala Terengganu, duk cari bahan-bahan nak buat jahitan comel momel tuh. Mula-mula ni kiteorang nak testing dulu. Awal-awal belajar dulu, jahitan pun huduh-huduh je. Stres.

Makan di KFC
 Aku hampa ah. Gi KFC, lama gila aku mengidam nak makan Cheesy Cheese yang bebola tuh. Tapi tak ah sesedap mana. Aku ingat cheese yang kat dalam tu rasa dia macam cheese yang dekat cheesy wedges tu. Sia-sia je aku mengidam selama ni. So aku habiskan Cheesy Cheese tu sengsorang. Orang lain pakat try sorang satu, aku habiskanlah, dah aku mengidam sangat. Huh.

Pastu balik rumah aku, menjahit beramai-ramai.

Yang mana paling santek? x)

Yang love 'P' dan H tu Syafiqah punya, ikan dan Z tu 'Ainul punya. Love 'b' tu aku punya dan Kakti punya yang A hijau tuh. Aherrr. Paling kemas jahitan ialah Syafiqah. Aku dah okay dah tu cuma herot -_- Tapi aku punya paling lawaaaaaaaaaaaaaaa sebab aku banyak aksesori xD

Peanut

Butter

Diorang balik, aku sambung menjahit. Yang hijau tu aku buat petang, sebelum Maghrib. Lolipop tu lepas Isya'.

Envelope. Aku dah hilangkan -_-

Lolipop gemok

 Balik sekolah semalam pulak, aku jahit benda alah ni. 'fa', Fatin Athirah. Atau apa-apa jelah. Fifiey + ..... ke. Hahahahhaa. OK Fifiey jangan nak menggatal kat sini. Menggatal kat Sabah je okay.

nampak macam logo Facebook sikit -.-

Button tu tak padan dengan huruf a kecik xD

Bagi aku, menjahit ni sangatlah mencabar. Kena banyak kesabaran. Jahitan tak kemas, kena kemaskan. DAN! NAK MATIKAN JAHITAN. Ya Allah, memang fail ah aku bab-bab mematikan jahitan ni. Masa first try dengan budak bertiga tu, aku suruh 'Ainul je matikan. Buat muka seposen, "Nuuu....tolong," pastu wat muka comel ihiks! xD Nasib baik 'Ainul seorang ibu yang baik, hikhikhik (gedik mode activated -.-). Bila pergi sekolah cakap ngan cikgu tengah belajar jahit, cikgu suruh buat baju kurung lah, jahit langsir laa... Modal nak cari kat mana? Ahaks. Lagipun baru jahit benda-benda kecik ni jer, bukan guna mesin pun. Guna tangan yang asek tertusuk jarum ni je. Hahaha.

Ok dah. Tak tahu nak tulis apa dah. Rasa macam nak update je sebenarnya. So update lah. Tak boleh kalau tak update blog kesayangan ni, nanti dia merajuk. Laptop ni pun, dua hari tak buka, merajuk pulak semalam, dia buat hal apa entah -.- Susah kalau banyak kesayangan ni. Ke dia merajuk sebab tersebut nak beli laptop baru entah, hahaha.


Do you remembah my twin? Ha'ah, kiteorang kembar terpisah yang baru berjumpa dua tahun lepas. Sedey en? Hahahaha. Dia ada blog. Baru buat lepas SPM. Kira ikut jejak langkah kembarnya jugaklah. Kekekekeke. Esok birthday dia. Nak wish in advance lah just in case esok tak sempat nak update blog. Heeeheee. Happy 18th birthday, Raihanah Hamzah! May we remain twins forevaaaaaaaaa! Hahahaha. Semoga jadi insan yang lebih baik dari sebelum ni. :)


NEW STORY!!! Alya balik esokkkkkk insyaAllahhhhhhh!!!!! Ya Allah, alhamdulillah syukur. Hihihi. Gumbiwa tak tewkata titewww. Lepas ni blog dia dah tak usang lagiiii, takyah dah post gambor vacuum -.-

Byeeeeeeee assalamualaikum! <3

Comments

Popular Posts